Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zanim kupisz obiektyw Tamron
Autor Wiadomość
007areka
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Gru, 2007   

[quote="Paweł_G"][quote="007areka"]....moze ustawodawca raczy to kiedys zmienic i klient bedzie mogl wedle uznania wybrac od kogo dochodzic skutecznie swoich praw....
Cytat:


Polecam zaznajomienie się z poniższym artykułem z KC:

Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

Przepis powyższy jest w Kodeksie Cywilnym od 28.12.1996...

Pozdrawiam
Paweł

...kolego polecam poczytaj uwaznie mojego posta...moze mam tylko ochote aby dochodzic praw od gwaranta, a to w Polsce jest malo skuteczne...
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Paweł_G 
Maniak



Pomógł: 6 razy
Posty: 941
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 05 Gru, 2007   

Co do skuteczności to masz rację. Jednak dobrze chyba wiesz, że konstrukcja gwarancji jest niejako subsydiarnym systemem odpowiedzialności za wady produktu w stosunku do ukształtowanej przez wieki rękojmi. Jak sobie wyobrażasz sytuację w której ustawodawca wprowadziłby regulacje dotyczące skuteczności dochodzenia praw z tytułu gwarancji skoro de facto wystawienie dokumentu gwarancyjnego jest uzależnione jedynie od woli producenta? W dobie tak szerokiego lobbingu i stojących za nim ogromnych pieniędzy producentów raczej jest to niemożliwe. Wiadomym jest, iż bez gwarancji nie byłoby możliwości sprzedania czegokolwiek. Dlatego też ustawodawca wiedząc o trudnościach w dochodzeniu roszczeń gwarancyjnych od potentatów tak umocnił pozycję konsumenta w stosunku do bezpośredniego sprzedawcy co w naszym kraju również jest trudne. Nie przeczę że nie masz racji i przyznaję że nie doczytałem twojego posta.

Pozdrawiam
Paweł
 
 
pepe 
Początkujący


Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Sty, 2008   

jest tylko jeszcze inna zaleta cytowanego przez Ciebie Pawle_G art. 579 KC, otóż od bodajże września 2002 roku on NIEOBOWIAZUJE w zakresie sprzedaży konsumenckkeij, czyli takiej między przedsiębiorcą a konsumentem!!!
Co do warunków sprzedaży, ochrony konsumenta (bez oceny jej jakości i skuteczności) stosuje się ustawę z 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie KC (Dz. U. 2002, Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.). Sprzedaż konsumencka jest tutaj nieco inaczej uregulowana w szczególności pozycja konsumenta i przed wszczęciem walki ze sprzedającym warto się z nią zapoznać.
 
 
007areka
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Sty, 2008   

...a jasniej, jakie ztego pozytki lub nie?
 
 
pepe 
Początkujący


Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Sty, 2008   

w telegraficznym skrócie:
art. 4 ust. 1 tejże ustawy "sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania towaru"

art. 8 ust. 1 "jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. (...)"

art. 8 ust. 4 "jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawa domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; (...)"

konkludując, jak wczesnej napisano (007Areka) z towarem do sprzedawcy i niech on sie martwi, a jeżeli coś będzie nie tak odstępujesz od umowy i kaskę masz w kieszeni
pzdr
 
 
007areka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Sty, 2008   

...o, i kazdy zwykly szarak chyba zrozumial :!:
 
 
Michal4 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Skąd: Łódź a i tu i tam
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

sorki, że tak późno, ale śledziłem kiedyś temat i do tej pory nie ma odpowiedzi na poruszony przez kilka osób temat - zbawczej roli zachodnioeuropejskich serwisów. Czy ktoś już taką drogę przebył i jakie miał doświadczenia, czy żeczywiście jest tak ostro i kolorowo? Mam obecnie dobrze działający sprzęt Canona i Sygmy - ale odpukać...
 
 
Sebastianek 
Nowy


Posty: 2
Wysłany: Pią 09 Maj, 2008   

Witam szanowne koleżanki i kolegów na forum jako nowy. Oto mój problem z obiektywem Tamron 55-200 DI jaki kupiłem w sklepie w Krakowie w październiku 2007.W kwietniu tego roku nawalił AF a dokładnie 27.04 dostarczyłem do sklepu minęły 14 dni roboczych dzwonię i pytam co jest z obiektywem..."nie wrócił jak wróci zadzwonimy" czekam 18 dni nic dzwonię " jak pan chce to dam numer do serwisu to się pan dowie a tak w ogóle to za pana zrobiliśmy robotę bo przecież mógł pan wysłać sam - mówię zadzwonię za 10 minut proszę się dowiedzieć co z obiektywem ". Czekam kolejne kilka dni roboczych dzwonię " nie ma jeszcze" dzwonię do serwisu 0583201172 pani mówi że musieli wysłać 18.04 do Niemiec bo nie dotarła maszyna do kalibracji AF i czekają :twisted: :twisted: .Napisałem więc dwa dni temu i dostałem odpowiedź
<Witam!
Ze względu na brak sprzętu do ustawiania AF obiektyw Pana został przesłany do serwisu do Niemiec .
Jak tylko wróci natychmiast będzie do Pana odesłany.
Pozdrawiam>
napisałem więc
<Witam
No ale to zakrawa powoli na drwinę ze strony niemieckiego serwisu wiedząc że państwo nie mieli maszyny do usunięcia usterki powinni ekspresem odesłać naprawiony obiektyw, a z drugiej strony państwo też chyba wiedzieliście że mogą wystąpić problemy z usunięciem usterki i trzymaliście obiektyw do 18.04 . Takie odbijanie piłeczki że jak dotrze to będzie jest dziwne i uważam że przy tak zaistniałej sytuacji jeśli firma liczy się na rynku a do takich zapewne Tamron należy powinna postąpić inaczej ... ale co bym nie napisał i tak nie zmieni postaci rzeczy że będę domagał się jakiejś rekompensaty za oczekiwanie tak długo na usunięcie usterki .Zero informacji do sklepu o wszystko musiałem dzwonić i pytać lub prosić oto aby ktoś zapytał co się dzieje z obiektywem totalne lekceważenie uważam. Pracuję w handlu i mam doczynienia z serwisami i jeśli serwis się spóźnia z odesłaniem towaru a klient przyjdzie po 14 dniach roboczych muszę wydać nowy sprzęt- tak stanowi polskie prawo .Boli to że chcemy być w Europie ale serwisy uważają że sprzęt firm jakie serwisują jest nie zawodny i nie ma mowy aby powstała wada ukryta- winny jest klient . Domagam się potraktowania sprawy priorytetowo.Czuję się winnym za to że kupiłem obiektyw i się popsuł i powinienem przeprosić ale nie wiem za co ........................ no tak może wydać się to zwariowane jak ktoś będzie to czytał ale tak właśnie się czuję. Jestem kimś kto zrobił sobie na złość sam. Proszę się postawić w mojej sytuacji.
Pozdrawiam Sebastian>
Cisza nic ani słowa . Czy ktoś miał już takie przejścia i co z tym fantem zrobić :twisted:

:evil:
 
 
partner 
Nowy


Posty: 4
Skąd: wielkoplska
Wysłany: Sob 09 Maj, 2009   

Witam szanownych forumowiczów, szkoda że tak właśnie rozpoczynam znajomość na tym forum, no ale niestety, tak wyszło ;)

Sebastianek napisał/a:
Czy ktoś miał już takie przejścia i co z tym fantem zrobić :twisted:

:evil:


Pewnie Cię to nie pocieszy, ale mnie załatwili jeszcze bardziej.
Kupiłem T28-75/F2,8 do Sony A700
Stwierdziłem występowanie FF więc najpierw do serwisu na Żytnią Body gdyż wydawało mi się że ma z kolei BF i faktycznie był, więc zrobili w jeden dzień, no ale odkryli przy okazji uszkodzenie matrycy więc dwa dni dłużej i wymieniona matryca :)
Radość bo całość trwała 4 dni wraz z podróżą w tam i z powrotem.
Body wraca, 2 tygodnie się nim bawię i wysyłam do Tamrona ...
No i się zaczęło ...
Najpierw że dokumenty są nie w porządku, bo:
Cytat:
Chciałabym poinformować Pana, że Pańska przesyłka dotarła do nas dzisiaj, ale jest taki problem mianowicie, że karta gwarancyjna jest nie wypełniona na wszystkich polach B, a co najważniejsze faktura Vat jest to kopia i do tego nie jest wystawiona na Pana nazwisko tylko na Przedsiębiorstwo XXX.(sic!!!)

Niestety nie mamy podstaw, żeby przyjąć taką reklamację, ponieważ wymagane są oryginały dowodów zakupu ( paragon fiskalny, bądź oryginał fakt. VAT ( bądź duplikat z potwierdzeniem za zgodność z oryginałem).(sic!!!)

Pańska paczka będzie odesłana do Pana w celu uzupełnienia brakujących danych, chyba że ustali Pan z naszym szefem inaczej.


Mało mnie szlag nie trafił jak przeczytałem te brednie.
Dzwonię więc natychmiast do nich i od razu dostaję na otrzeźwienie cios jak młotkiem.
Odbiera jakaś baba, nie przedstawia się kto i co więc walę do niej per Pan.
Ta na mnie z ryjem, że jest kobietą i dalej mi wciska brednie o oryginałach, o tym, że f-ra na kogoś innego a przysyła ktoś inny, itp...
Mówię jej, że ma się iść przespać a później do szkoły i niech łączy z kimś kompetentnym bo szkoda mi kasy na rozmowę z kimś takim jak ona.
Łączy mnie z szefem a ten mi napierdziela o tym jaki to ja błąd zrobiłem kupując system Sony, jak już to trzeba było se Pentaxa kupić, no więc w żyłach już mi wrze .... :twisted:
No dobra przedarłem się w końcu i przez jego kretyństwa i uzgadnim z nim w końcu że nie mają racji co do swoich wymagań z wyjątkiem jednego tj, nie wypełnionej poprawnie gwarancji, ale oni mi zrobią łaskę i wyślą to zaraz do sklepu i (sic!)prędzej tego nie ruszą aż nie wróci gwarancja uzupełniona i potwierdzony duplikat f-ry przez sklep...
OK, zajęło to tydzień. Całość zamknęła się w 3 tygodniach bo oni mają tyle pracy że robią wszystko w kolejności w jakiej sprzęt przyjeżdża ... :mad:
Oczywiście powiadomienia o tym że sprzęt wysyłają nie ma. Gdybym nie zadzwonił przypadkiem to bym nawet nie wiedział że paczka do mnie jedzie.
Zadowolony czekam na kuriera i ... całe szczęście że zawsze w jego obecności sprawdzam przesyłkę.
W celu wyjaśnienia dodam tylko że body do dnia powrotu z serwisu posiadałem ok. 2 miesiące w tym 4 tygodnie w serwisach (1 tydzień w Sonym i 3 w Tamronie), łącznie bawiłem się sprzętem ok. 1-1,5 miesiąca, bo zakupiłem jakoś na początku marca.
No więc otwieram przesyłkę (sprzęt wysłany był w oryginalnym opakowaniu wraz z zabezpieczeniami fabrycznymi) i mało nie dostaję zawału gdy wyjmuję body :twisted:
Wyświetlacz LCD wygląda jakby go papierem ściernym wycierano, plamy na wizjerze - jakby odbarwienia, wszechobecny kurz na body we wszelkich zakamarkach, plamy na korpusie koło sanek od lampy błyskowej, no po prostu masakra.
Kuriera proszę o sporządzenie protokołu a sam dzwonię do serwisu.
Odbiera sam szefuncio, a jakże i zaczyna sobie ze mnie kpić i wciskać mi ciemnotę, że pieprzę mu bzdury, bo to jest nie możliwe by oni tak zniszczyli mi sprzęt, gdyż oni o sprzęt dbają i szanują, a on ma dobrych serwisantów.
No to mi ciśnienie w żyłach jeszcze bardziej rośnie i dalej z nim jadę, a ten mi trzask słuchawką. I tak jeszcze ze dwa razy. W końcu odbiera i zaczynamy na nowo.
Niestety nadal idzie w zaparte że to nie możliwe, no to zadaję mu pytanie o protokół przyjęcia do naprawy. I w tym momencie jakby go szlag trafił... :D
Nie ma mowy w nim o tym by body było zniszczone przy przyjęciu do naprawy.
Zresztą oni tego nigdy nie piszą, mi oznajmia. No to z niego teraz ja drwię i mu oznajmiam że inne serwisy są porządne i opisują dokładnie co otrzymują, czego mam przykład zarówno z Sonego jak i Sigmy na dźwięk nazwy której czuję że mu żuchwy trzaskają ;)
Rozmowę zakończyłem z nim krótko. W protokole nie ma mowy o stwierdzonych prze ze mnie usterkach w związku z czym domagam się ich usunięcia na ich koszt.
No i w poniedziałek idą do nich pisma w związku z tą sprawą.
Co z tego wyniknie nie wiem.
Mam protokół z DHL-a, Federacja Konsumentów chętnie się tym również chce zająć i twierdzą że mam rację i właściwie sprawę wygraną skoro podczas przyjęcia sprzętu do naprawy nie opisano, że sprzęt nosi ślady użytkowania lub zniszczenia.
Reasumują, już nigdy nie zakupię czegokolwiek co nosi nazwę TAMRON.
Przy calej ułomności Sigmy, mam chociaż pewność, że kalibrację potrafią zrobić w tydzień, a nie 3 i to z łaski szefuncia z Tamrona, mieli inne moje body na kalibracji teleobiektywu, to wróciło do mnie z zabezpieczeniami na wyświetlaczu i korpusie by mi go nie zniszczyć itp.
To samo w Soniaku. Mieli już 4 razy mój sprzęt poprzednie body i obecne, ale nigdy nawet ryski nie było po powrocie ...
Wiem że marne to dla Ciebie pocieszenie kolego, ale miej chociaż świadomość że nie jesteś sam w problemie z tą "firmą".
Pzdr.
PS
Po zakończeniu sprawy napiszę co udało się załatwić, dzisiaj jednak podczas testów stwierdziłem że FF nadal występuje tyle że mniejszy, na 70mm przy F2.8 ok. 1 cm na odległości 35-40 cm od pkt pomiaru. Test na bateryjkach, najprostszy jaki można wykonać.
Pzdr.
 
 
Borat
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Cze, 2009   

Na szczęście jedyny Tamron jaki posiadam to AF 55-200/4-5.6 Di II LD Macro.

Jak się zepsuje to pod but i do śmietnika :)
Strata będzie niewielka :)
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pią 26 Cze, 2009   

Zenujace.
 
 
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pią 26 Cze, 2009   

no... to sory, ale Tamrona już nigdy więcej nie polecę, mi samemu nie chciałoby się tak kłócić, jestem człowiekiem leniwym, który nie lubi psuć sobie humoru byle rzeczą martwą :)
 
 
SlawGaw 
Optyczny



Pomógł: 48 razy
Posty: 1886
Wysłany: Pią 26 Cze, 2009   

partner, polecam ten temat:
http://forum.optyczne.pl/...der=asc&start=0
czyli kupując na fakturę nie jesteś konsumentem i nie podlegasz pod prawo konsumenckie, to że Tamron zrobił to w ramach gwarancji to jest jego dobra wola.
Co do uszkodzeń to masz rację, jeśli coś zepsuli powinni to naprawić.
Z serwisem Tamrona miałem nieprzyjemność parę razy, jednak nigdy nie spotkały mnie tam jakieś szykany czy też niemiłe odzywki. Z szefem rozmawiałem parokrotnie. Pan ma swoje poglądy, ale nie można mu odmówić że jest wielkim zapaleńcem fotografii i starego sprzętu. Serwisant rzeczywiście wmawiał mi że Sony to w każdej serii danego modelu ma inny program w aparatach i że lepszy jest Pentax (przecież ma prawo do swojego zdania), jak to zignorowałem to już sobie porozmawialiśmy normalnie, a on sam używał Canona.

Wymaganie przez serwis dokumentów zakupu wydaje mi się normalne, nienormalny jest tam czas naprawy, a obsługa jest tam miła o ile specjalnie nie szuka się z nimi konfliktu, o co się chyba starałeś.
Myślę że tej firmie brakuje dobrego zarządzania, ale to już nie mój problem.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Cze, 2009   

SlawGaw napisał/a:
Wymaganie przez serwis dokumentów zakupu wydaje mi się normalne, nienormalny jest tam czas naprawy, a obsługa jest tam miła o ile specjalnie nie szuka się z nimi konfliktu, o co się chyba starałeś.
Myślę że tej firmie brakuje dobrego zarządzania, ale to już nie mój problem.


od tego tam są, żeby robić swoje a nie uskteczniać nieprzyjemne dyskusje z klientami i powinni się trzymać przede wszystkim terminów. Osobliwe zachowanie sprzedawcy pozostawie bez komentarza.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pią 26 Cze, 2009   

Akurat marka aparatu jaki ma uzytkownik Tamrona jest bez znaczenia. Problem jest z obiektywem a nie aparatem. Kolega nie zadzwonil po porade jaki sprzet kupic, a jedynie w celu ustalenia co sie dzieje z jego sprzetem.
Co do uszkodzen aparatu, to jest to bardzo prawdopodobne. Kilka lat temu serwis najwiekszej chyba firmy produkujacej komorki chcial mi oddac po naprawie telefon, ktory byl (delikatnie mowiac) zniszczony. Uparlem sie, ze go nie przyjme, napisalem list do centrali itp. W efekcie dano mi nowy telefon.
Teraz wracajac do Tamrona - za jakis czas bede kupowal obiektyw 70-200. W zwiazku z cena Sony dylemat byl pomiedzy Sigma a Tamronem. Teraz juz wiem co wybiore.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9