Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
fafniak - piszesz o ogólnie rozumianej reporterce, i właśnie się zastanawiam czy w takim przypadku kolor będzie kwestią kluczową.
Niedogodności o których piszecie są drobnym marginesem większości scen które są rejestrowane a sposób w jaki je przedstawiacie mają zadecydować w kwestii wyboru pomiędzy 5D mk II a D700??
nie ma czegoś takiego jak profil konkretnej lustrzanki, bo taka będzie się zachowywała inaczej w innych warunkach oświetleniowych, przy innym iso, z innym obiektywie, przy innych ustawieniach itp. itd.
Ależ jest. Robisz to dokładnie w taki sam sposób, jak Adobe przygotowując profile dla poszczególnych modeli aparatów, czyli fotografujesz tablice Gretaga w 2850 i 6500K... W praktyce, sprowadza się to do zrobienia zdjęcia Color Checkera w świetle dziennym i żarowym. Oczywiście, że nie jest to idealny sposób, ale dzięki temu tworzysz profile, które uśredniają zachowanie Twojego egzemplarza aparatu dla poszczególnych temperatur światła, choć oczywiście nie są w stanie uwzględnić reakcji na zmiany spektrum światła...
Czyli chcesz stworzyć uśredniony profil koloru dla lustrzanki, mając narzędzie która pozwala Ci go zrobić dla każdej sceny, ale jednocześnie masz problem z kolorem którego oprofilowanie jest żadnym problemem
Ostatnio zmieniony przez goltar Sob 27 Mar, 2010, w całości zmieniany 1 raz
Miałem problemy z rosco. Dostałem folie korekcyjne które nie były wstanie wytrzymać 300W pilota i faktycznie dawały dziwne efekty barwne.
Inna sprawa że prawdopodobnie nie były dostosowane do światła ciągłego - może to ten problem?
papatki napisał/a:
fafniak - piszesz o ogólnie rozumianej reporterce, i właśnie się zastanawiam czy w takim przypadku kolor będzie kwestią kluczową.
zalezy do zcego ma być użyta fota - w gazecie jako info - nie ma znaczenia , wprzypadku gdy masz z tego zrobić dużą odbitkę/plakat - ma znaczenie
Co do reszty papatki, proponuję abyś przestał mącić
Miałem problemy z rosco. Dostałem folie korekcyjne które nie były wstanie wytrzymać 300W pilota i faktycznie dawały dziwne efekty barwne.
Pamietasz z jakiej serii? Ja używałem Roscosun (Roscolux/Cinegel), ale z tego co wiem ciut inaczej zachowują się te z serii E-Colours...
[ Dodano: Sob 27 Mar, 2010 14:08 ]
BTW, podejrzewałem raczej, że chodzi tu o nałożenie się specyfiki rejestracji mojego egzemplarza aparatu i żelu kalibrowanego dla lamp studyjnych o nieco innym spektrum niż speedlighty, które (zwłaszcza skręcone) dają mniej czerwonego w widmie...
teraz to juz nie pamietam - pare lat uplynelo...tym bardziej jak dostajesz zrolowana nie w tubie i bez folii ochronnej.
Ale tak jak pisalem podejrzewam ze to byly folie nie do światła ciągłego...i 300W lampy pilotujacej zdolalo zmienic barwe folii
sęk w tym, że o większości kwestii macie dość mgliste pojęcie
papatki napisał/a:
Jednemu np zbyt ciężko nosić colorcheckera
papatki napisał/a:
drugi pomimo, że go ma to nie potrafi używać.
proponuję przeczytaj pierwsze zdanie i następne - pomyśl jak się ma wyrażenie "mieć mgliste pojęcie" do tego co później napisałeś.
Swoją drogą skąd wniosek że nie potrafię używać?
Mam standardową tablicę Gretaga, nie ColorChecker Passport, o którym piszesz, to raz... Dwa, za wygodniejsze, a jednocześnie dające wystarczająco dobre efekty rozwiązanie, uważam sprofilowanie puszki.
jaad75 - czytając historię o stworzeniu uniwersalnego profilu dla jakiegoś body, mogę powiedzieć tylko jedno: zbyt wiele czasu zajęło by tłumaczenie Ci po co się tworzy profil barwny danego urządzenia.
fafniak - czytając różne Twoje wypowiedzi mogę jedynie stwierdzić, że odpowiedzi generujesz w sporej części chyba w sposób losowy a nie związany z jakąś wiedzą czy doświadczeniem, stąd też przypuszczenie, że nie potrafisz jej obsługiwać.
jaad75 - czytając historię o stworzeniu uniwersalnego profilu dla jakiegoś body, mogę powiedzieć tylko jedno: zbyt wiele czasu zajęło by tłumaczenie Ci po co się tworzy profil barwny danego urządzenia.
Taa... Napisz do Adobe...
Cytat:
Tutorial 6: Dual-Illuminant Automatic Adjustments Using a ColorChecker
Most digital camera sensors respond differently under different illuminants (e.g., switching from daylight to tungsten). DNG camera profiles address these differences by allowing color adjustments to be specified separately for two different illuminants (usually Illuminants A and D65).
This tutorial is similar to the previous one but also explains how to take advantage of the dual-illuminant feature of DNG camera profiles. The result is a single profile that performs well under a wide range of illuminants instead of a single fixed illuminant.
You will need a ColorChecker Chart (24 patches).
1. Photograph the ColorChecker Chart under a 6500 K illuminant (e.g., D65 simulator), taking care to illuminant the chart evenly and to minimize color casts.
2. Photograph the ColorChecker Chart again, but this time under a 2850 K illuminant (e.g., standard tungsten bulb), taking care to illuminant the chart evenly and to minimize color casts.
3. Launch the DNG Profile Editor.
4. Choose File -> Open DNG Image.... Select the DNG raw file of the 6500 K-lit ColorChecker from the dialog box and click Open.
5. Similarly, open the DNG image of the 2850 K-lit ColorChecker.
6. Select the Chart tab in the recipe editor window.
7. Click the 6500 K-lit ColorChecker image window to select it. Use the mouse to position the four colored circles in the image at the centers of the four corner patches of the chart. The colors of the circles should correspond to the colors of the patches.
8. Set the popup menu in the Chart pane to 6500 K and click the Create Color Table... button.
Image:pe_chart_color_table.jpg
9. Repeat the previous two steps for the 2850 K image. Make sure to click the 2850 K image to select it and then select 2850 K from the popup menu before clicking the Create Color Table... button.
10. The DNG Profile Editor automatically builds two sets of 18 color adjustments each (one set for illuminant A (2850 K), one set for D65 (6500 K). You can accept these adjustments as-is or use them as a starting point for further tweaks.
11. Follow the steps in Tutorial 1 to save your recipe and export your profile. When using your exported profile, Camera Raw and Lightroom will automatically interpolate between the two sets of color adjustments based on the white balance of your image.
jaad - jeżeli uważasz, że uniwersalny profil barwny stworzony przy pomocy tablicy Gretaga będzie korygował wszelakie odstępstwa barwne puszki do przestrzenie barwnej urządzenia na którym chcesz wydać swoje zdjęcie (bez względu na medium i rodzaj urządzenia) powtórzę: nie ma sensu Ci tego tłumaczyć.
Ostatnio zmieniony przez goltar Sob 27 Mar, 2010, w całości zmieniany 1 raz
papatki, - czy nie widzisz że głównym problemem są twoje wypowiedzi? Dotąd dyskusja przebiegała spokojnie, faktem jest że zboczyliśmy trochę z tematu ale odwzorowanie barw jednak jest ważne przy wyborze puszki więc...tym bardziej że jest to forum i wymiana opinii jest jedną z jego podstawowych funkcji.
Jak narazie nie udało ci się sensownie odpowiedzieć na żadne z pytań, zmieniasz temat zaczynasz wycieczki osobiste i wciągasz w to innych.
Z żadnej mojej wypowiedzi nie możesz wyciągnąć wniosku że nie mam pojęcia jak używać color checkera, jaadowi przypisujesz słowa, których nie wypowiedział, lub przeinterpretowujesz wypowiedzi zamieszczone na forum.
W sytuacji gdy daje ci konkretny przykład sytuacji o którą pytasz - zmieniasz trochę temat na "bezpieczniejszy" dla Ciebie.
Merytorycznie proszę. O czym nie mam pojęcia.Proszę napisz.
Czy o korekcji barwnej, o foliach korekcyjnych i efektowych , o profilowaniu aparatu do danej sceny czy o czymś innym co nei przychodzi mi teraz do głowy ale wymieniłem chyba wszystkie tematy poruszone w tej dyskusji?
Czy może o różnicach w pracy AF w canonie 5DII i d700 ?
(to chyba wszystko...?)
świetnie. Bardzo się cieszę, że w końcu będziemy mogli porozmawiać merytorycznie. Ponieważ dyskusja była na temat różnic w kolorystyce pomiędzy puszkami różnych producentów, chciałbym żebyś tym razem w sposób mniej arogancki i jednocześnie merytoryczny napisał w jakich to konkretnie przypadkach colorchecker się nie sprawdza (chyba nie muszę cytować Twoich poprzednich wypowiedzi). W swojej odpowiedzi postaraj skupić się na dwóch wymienionych w temacie puszkach i tym do czego mają być używane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15