Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 13 Kwi, 2010 adapter shift p-six - nikon F jaki obiektyw do architektury?
musze przyznac, ze korekcja perspektywy marzy mi sie od jakichs 8 lat kiedy to na zajeciach wykladowca pokazywal nam fotki dworu artusa, sprzed ktorego wywalil fontanne neptuna i tak od czasu do czasu ten temat powraca. jakie szklo z mocowaniem pentacon six najlepiej sie nada? flektogon 50mm bylby za waski? czy to w ogole ma sens na cropie?
[ Dodano: Wto 13 Kwi, 2010 22:41 ]
no to chyba sobie niektorzy pomysleli "a ta co teraz wymyslila" probuje cos w necie znalezc na ten temat ale naprawde ciezko jako ze autorzy wszelkich tutoriali czy kompilacji w stylu "50 najlepszych przykladow fotografii tilt-shift" chyba nie wiedza po co ten shift na cropie chyba bedzie bardzo ciezko, zbyt waski kat widzenia na architekture. sam tilt juz predzej ale jakies to troche oklepane, zwlaszcza wraz z popularyzacja lensbaby
moronica, a znajdziesz jakiś obiektyw średnioformatowy w rozsądnej cenie o ogniskowej mniejszej niż 40mm?
Tanio to można kupić 50mm - tyle, że to będzie całkiem wąsko na APS-C. Niby da się robić architekturę... Ale czy przesunięcie na adapterze pozwoli kompensować prawidłowo perspektywę?
Może lepiej rzucić się na jakiegoś super-rotatora ?? Bo jeśli nie to myślę że jednak taniej będzie.. systemowe coś
ponizej 40mm to juz chyba tylko rybie oka, a to z oczywistych wzgledow nie ma sensu
distagona 40mm to znalazlam tylko do hassiego i jest oczywiscie bardzo drogi
jest teoretycznie jakis curtagon 40mm ale jest napisane, ze to rzadkosc, czyli cena pewnie rownie wysoka
ten hartblei dla nikona to koszt powyzej 800 euro na ebayu
jakies starocie nikona sa na ebayu za ~$350, nowsze jakies 2,5 raza drozsze
Nawet ten distagon 40 na apsc to kiepski pomysl. Nie te standardy.
Na apsc to nawet srednio wypadaja starsze szkla w stylu zuiko 24 albo 35 czy c-curtagon albo pc-distogon.
Niestety, dosyc ciezko jest i jesli wydawac pieniadze to na uzywke jakiegos aktualnego szkla.
AM, ale żeby użyć adaptera T/S do małego obrazka, który zajmuje trochę miejsca miedzy obiektywem a korpusem, trzeba używać szkieł co najmniej średnioformatowych - a tu zonk... z uwagi na kąty 40mm to de facto już UWA, więc są rzadkie i drogie.
Z drugiej strony gdyby to był FF - to ten problem nie byłby tak straszny... Ale dla APS-C - jest
szklo srednioformatowe potrzebne jest gdy uzywa sie adaptera na pelnej klatce maloobrazkowej. zaryzykuje stwiedzenie, ze dla cropa wystarczyloby szklo na maly obrazek, tyle ze z takim adapterem sie w ogole nie spotkalam
moronica, ale przecież rozchodzi się o ten tzw flange focal distance. Nie znajdziesz adapterów z FX do DX. Dla mnie to raczej niewykonalne, no chyba że jakąś soczewę korygującą tam wpakują. Bo przecież chodzi Ci o ostrzenie na nieskończoność, a nie zabawy macro?
Ostatnio zmieniony przez hijax_pl Pią 16 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz
dla cropa wystarczyloby szklo na maly obrazek, tyle ze z takim adapterem sie w ogole nie spotkalam
Bo od tego są odpowiednie szkła systemowe. U Nikona jest to Nikkor PC-E 24 mm f/3.5D ED a Canon ma TS-E 24 mm f/3.5L II a nawet TS-E 17 mm f/4L z tym, że ten ostatni to jeszcze i w miarę nowy i kupę forsy kosztuje.
Natomiast co do TS-E 24L to widziałem w tym roku za 990$ w stanie very good, oczywiście za oceanem. Kiedyś sobie takie cudo sprowadzę. Zacznę skupować $ jak będą dołowały i sprawię sobie taki obiektyw za 2000 zł... (pomarzyć zawsze można).
Myślę, że szkła systemowe jakościowo wyjdą tu najlepiej. Okazuje się że wynalazki zza wschodniej granicy wcale nie wypadają rewelacyjnie cenowo...
czasem chcialoby sie tak cos z niczego ale niestety w 99% przypadkow okazuje sie, ze to sie zwyczajnie nie da. jak kiedys bede slawna i bogata to sobie sprawie systemowy tilt+shift. tilta to niektorzy zapalency robia sobie z przepychaczki do klozetu
tilta to niektorzy zapalency robia sobie z przepychaczki do klozetu
Jeśli chodzi o to co myślę, to widziałem fajną przejściówkę tilt wykonaną z takiej rury jak od odkurzacza, tylko grubszej. Było na tyle sztywne że dało się toto nawet trzymać bez podtrzymywania szkła drugą ręką.
Tylko nie mogę znaleźć linka teraz...
AM, ale żeby użyć adaptera T/S do małego obrazka, który zajmuje trochę miejsca miedzy obiektywem a korpusem, trzeba używać szkieł co najmniej średnioformatowych - a tu zonk... z uwagi na kąty 40mm to de facto już UWA, więc są rzadkie i drogie.
Z drugiej strony gdyby to był FF - to ten problem nie byłby tak straszny... Ale dla APS-C - jest
Nie rozumiem, czemu ta wypowiedz jest skierowana do mnie? Ja mowie o jakosci shiftow z czasow analogowych luster 35mm i jakosci na apsc szkiel UWA z sredniego formatu. Tu jakosc jest problemem. Nie potrzeba adaptera T/S do szkiel T/S, wiec nie wiem po co ta uwaga o adapterze. Zaadaptowanie szkiel T/S jest banalnie proste. Nawet Canona FD na bagnet F.
tilta to niektorzy zapalency robia sobie z przepychaczki do klozetu
Jeśli chodzi o to co myślę, to widziałem fajną przejściówkę tilt wykonaną z takiej rury jak od odkurzacza, tylko grubszej. Było na tyle sztywne że dało się toto nawet trzymać bez podtrzymywania szkła drugą ręką.
Tylko nie mogę znaleźć linka teraz...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9