Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
tu ładnie widać jak płaszczyzna ostrości jest przekrzywiona (tiltem) i ciągnie się wgłąb zdjęcia, wzdłuż ludzi stojących przy drodze.
lensaby czegoś takiego raczej nie uzyskasz, bo rogi okrutnie uciekają w rozmazanie (lpmm nie przekracza poziomu przyzwoitości )
Jako posiadacz LB wtrącę się z wyjaśnieniem, że w przypadku TS mamy do czynienia z obiektywem, który rzuca na matrycę ostrą płaszczyznę. Można ją położyć równolegle do sensora, ale można też pod kątem, a taki zabieg powoduje, iż punktem wspólnym będzie linia. Czyli uzyskujemy ostrą linię (oczywiście gdy odwzorujemy w miarę równoległą do sensora płaszczyznę).
LB to prosty dublet (w przypadku Composer'a), jego wygięcie pola (field curvature) jest bardzo duże i w wyniku rzutu na płaszczyznę matrycy obrazu, uzyskamy ostry punkt (gdy płaszczyzny styczne) lub elipsę (gdy się przecinają). W drugim przypadku pojęcie 'ostre' jest raczej umowne, ale elipsa jest wyraźniej ostrzejsza od pozostałej części kadru. Przykład: http://www.woophy.com/download/803345 , niedokładne ustawienie ostrości w punkcie celowanym tiltem spowodowało widoczną lekko elipsę, po której obraz jest ostrzejszy.
Tak przy okazji dziś sprawdziłem wszystkie krążki z kompletu. Zaczyna się od f/2 i lecimy co 1 EV. No i z czasami oczywiście w górę o 1 EV. Lekkie odchyłki są, widocznie średnice w krążkach przysłon nie są idealnie skrojone
f/2
f/2.8
f/4
f/5.6
f/8
f/11
f/16
f/22
Zdjęcia mają WB 7400, lekko podbity kontrast i zwiększone nasycenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9