Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Czym innym są wady sprzętu (w tym wady AF), a czym innym niedomagania warsztatowe fotografującego. Nie można tego mylić. Wpadamy w takie "fotograficzne" natręctwo, ciągle narzekamy na sprzęt. To takie proste i łatwe zrzucić winę i odpowiedzialność za rezultaty własnej pracy. Dzieje się tak z resztą w chyba wszystkich sferach naszego źycia: "Przez komputer (!) mój syn nie chce się uczyć i cały dzień spędza w domu", "przez ten aparat te zdjęcia są jakieś nijakie" etc. etc.. Zawsze winę ponosi "ktoś" lub lepiej "coś", ale nigdy nie my.
Warto zdawać sobię sprawę z ograniczeń własnego sprzętu i umieć je odpowiednio omijać. Nawet zwykłym, wolnym Canonem 5D (którego jestem zadowolonym posiadaczem) można z powodzeniem zrobić szybki, uliczny lub sportowy reportaż. Wystarczy szerokokątny obiektyw (powiedzmy 28/1.8) z ustawioną ręcznie hiperfokalną odległością ostrzenia, przysłona f/8, ręcznie dobrana ekspozycja i stajemy się właścicielami szybkiego, reporterskiego aparatu
Na koniec, na "odtrutkę" sprzętową polecam klasyczne zdjęcia. 90% najlepszych, reportażowych zdjęć na świecie zostało wykonanych analogowymi, w znakomitej większości całkowicie manualnymi aparatami. Nikt nie narzekał na wady AF i ostrość, bo ani te aparaty nie miały AF, ani te zdjęcia nie były ostre. Były za to dobre!
http://www.magnumphotos.c...APXX=SubPanel10
http://www.rolleiflex.co....her/bresson.jpg
Sam przyznasz, że ta Leica w rękach mistrza, to nie jest żaden High-Tech? Twój Eos50D jest od niej szybszy, wygodniejszy, ma lepszą optykę, sam mierzy światło, posiada AF i bardziej intuicyjną obsługę itd.. a to H.C. Bresson, nie Ty robił genialne zdjęcia.
Przeczyatlem caly watek (sa jakies nagrody ).
Dawno nie bylo tu takiej dyskusji. Dyskusja zacieta, tylko temat tak mialki, blachy i oczywisty ze az szkoda "nafty i konota"
aha... a niby tego Macieja S to jak ocenicie ? dobry czy zły ?
czy jak ja powiem, że okropne, to z przekory powiecie, że dobre ?
bo np. wilanowski pałac ucięty, pałac w łazienkach pochylony pare stopni, fontanna w saskim z jednej strony 3 mm do rogu zdjęcia, z drugiej 15 mm, więc nie po środku itp. wiele błędów dla mnie
ciekaw jestem czy też sie zgadzacie, że te zdjęcia są do kitu (bo ja przynajmniej pilnuje by pewne rzeczy były równo, po środku, by nie uciąć budynku )
aha... a niby tego Macieja S to jak ocenicie ? dobry czy zły ?
czy jak ja powiem, że okropne, to z przekory powiecie, że dobre ?
bo np. wilanowski pałac ucięty, pałac w łazienkach pochylony pare stopni, fontanna w saskim z jednej strony 3 mm do rogu zdjęcia, z drugiej 15 mm, więc nie po środku itp. wiele błędów dla mnie
ciekaw jestem czy też sie zgadzacie, że te zdjęcia są do kitu (bo ja przynajmniej pilnuje by pewne rzeczy były równo, po środku, by nie uciąć budynku )
revolta, zgadzam się z Tobą w 100%. Dla mnie to zwykłe pstryki zrobione kiepskim kompaktem. Z takich galerii nie można brać przykładu. W necie są też dużo lepsze.
revolta czy masz jakieś kompleksy z tego powodu? że nie podobają sie komuś Twoje zdjęcia? podstawą dobrych technicznie zdjęć jest dobre światło, kadrowanie i perspektywa z jakiej zostało wykonane zdjęcie. Temat zdjęcia to już zupełnie inna para kaloszków
revolta czy masz jakieś kompleksy z tego powodu? że nie podobają sie komuś Twoje zdjęcia? podstawą dobrych technicznie zdjęć jest dobre światło, kadrowanie i perspektywa z jakiej zostało wykonane zdjęcie. Temat zdjęcia to już zupełnie inna para kaloszków
nie łapiesz...
to odwrócenie kota ogonem w stosunku do tego co powiedziałem:
wszystko wyszło z wątku w którym ktoś pytał o sprzęt do szybkich sportowych zdjęć i miał na to budżet 2000, odpowiedziałem, że za takie pieniądze nie będzie dobrego fotografowania bo to wymaga szybkiego AF w obiektywie i dobrego AF w body
wówczas zostałem skwitowany, że to umiejętności fotografa sie liczą a nie sprzęt
czy to tak trudno zrozumieć ???
przełożę to na inny język -
ktoś chce jechać na wyścig - potrzebuje szybki samochód, wsiada, samochód mu nie odpala albo gruchocze i gaśnie
to on jest kiepskim kierowcą, czy to samochód do kitu ?
albo inny przykład:
bierze strzelec broń z wykrzywioną lufą, latającą kolbą, wykręconym hamulcem wylotowym itp. strzela kula leci w bok, bierze drugi karabin, przykłada - buch, tarcza trafiona każdym pociskiem... okazało się, że z innym karabinem nie jest "złym strzelcem"
to samo w fotografii, czego nie rozumiem, czemu niektórzy nie rozumieją:
miałem 300D z Tamronem - próbowałem zrobić ptaszka, AF długo szukał, ptaszek odleciał - nie udało się
teraz 50D, Canon kosztujący 3 razy tyle co Tamron, łapie mi dość duży procent ptaszków kiedy chcę
to umiejętności czy kasa za technikę ?
ludzie z takich for mają jakieś zboczenie w stylu "za wszystko odpowiada człowiek", przypomina mi to sytuację, jak miałem wadliwy AF w 450tce
prawie każdy mówił "kup statyw, używaj statywu" a tam był front (wtedy sie nie znałem, nie znałem tych pojęć, bo w 300D mi celował ostro mimo , że powoli)
okazało się że po wizycie w serwisie trzęsienie rąk ustało (cud, ozdrowiałem z Parkinsona) i statyw przestał być potrzebny
nie ja troluje, ale ludzie jakoś dziwnie nie łapią, że technika za nas robi połowe, przykładam do oka, wciskam guzik i robi zdjęcie
albo wyjdzie złe (nie ostre, poruszone, duże szumy) albo wyjdzie ładne, ostre, dobrze oświetlone, nie przepalone, nie poruszone itd.
a to czy ktoś lubi lilie z boku czy z góry to gust (a o gustach sie ponoć nie dyskutuje)
a to czy jest ostre, nie poruszone, ładne kolory, nie zaszumione - to technika , a to ludzie negują
skoro wychodziły mi zdjęcia do d*** wieczorem (nie ostre, front, rozmazane) a po zmianie sprzętu wychodzą mi dobre (ostre, trafiony focus, nie rozmazane) to znaczy, że to kwestia techniki
i o tym napisałem w topicu na temat doboru sprzętu do trudnych sportowych zdjęć i wówczas ktoś odpisał sugerując, że nie mam umiejętności a sprzętem sie wymiguje
mam gdzieś czy komuś nie podoba sie, że moja lilia jest z góry a nie z poziomu wody, ale nie zniose głupot i zaprzeczania faktom, że za jakość zdjęcia (ostrość, szumy, aberacje, dystorsje, rozmazanie, kolory) odpowiada człowiek a nie technika
bo wiem ile zdjęć mi nie trafiał Tamron na 300D i wiem ile mi trafia 50D z Canonem
to wtedy nie ma funu jak mi na 20 zdjęć trafi pół ptaszka bo AF sie gubi i nie daje spustowi rejestrować tylko bzyczy, wtedy sie wkurzałem i rezygnowałem z łażenia za ptaszkami - bo jaki ma sens próbować jak sprzęt i tak nie pozwoli zrobić bo wciskasz migawkę a on nie robi zdjęcia tylko szuka focusa ??? wtedy sie chce tylko je*** sprzętem o ziemie i powiedzieć p*** fotografowanie :/
a fun jest jak wciskam i pyk - jest dobre i wtedy przyjemność z tego jest
jak jest przyjemność - to warto coś robić, bo przyjemność to w życiu rzecz jedna z najważniejszych
nie wspominając o bajecznych podziałach planów, których nie osiągniesz tanim obiektywem, bo np. 35 mm f 1.4 to kilka tysięcy
wiem ile zdjęć nie wychodziło na 450D wieczorem i wiem, że teraz wychodzi każde !!!
przykład - ide starówką , mijam grób nieznanego żołnierza, wyciągam aparat z plecaka, pstryk - wyszło a kiedyś ??? a to sie gubił AF, a to IS nie był wystarczający a to front wyszedł okrutny i po paru próbach sie człowiek wkurzał i rezygnował
Jezu...Pitolenie jeszcze większe niż na KKM w wątku o następcy A700...
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010
revolta napisał/a:
skoro wychodziły mi zdjęcia do d*** wieczorem (nie ostre, front, rozmazane) a po zmianie sprzętu wychodzą mi dobre (ostre, trafiony focus, nie rozmazane) to znaczy, że to kwestia techniki
a przeczytałeś co ci koledzy na desce canona napisali, czemu twoje fotki tam pokazane były nie ostre, bo wałkujesz temat jakby fakty do Ciebie nie docierały.
Szabla napisał/a:
Jezu...Pitolenie jeszcze większe niż na KKM w wątku o następcy A700...
skoro wychodziły mi zdjęcia do d*** wieczorem (nie ostre, front, rozmazane) a po zmianie sprzętu wychodzą mi dobre (ostre, trafiony focus, nie rozmazane) to znaczy, że to kwestia techniki
a przeczytałeś co ci koledzy na desce canona napisali, czemu twoje fotki tam pokazane były nie ostre, bo wałkujesz temat jakby fakty do Ciebie nie docierały.
:
no czytałem kilka głosów bym se statyw kupił , admin uznał, że nie umiem robić zdjęć, aż mnie zbanowano
za to po wizycie w serwisie aparat zaczął łapać a po zmianie body łapie bez problemów
to co oni pisali to dla mnie wygląda tak:
- hej, samochód mi nie chce odpalić, czy jak wymienię rozrusznik to ruszy ?
- założyłeś kurtke w złym kolorze
- no słuchaj innych, w takiej kurtce sie źle jeździ a wogóle to usiądź na siedzeniu kierowcy a nie pasażera
- ale ja nie marzne, nie potrzebuje kurtki, przekręcam kluczyk i nie odpala
- napewno masz złą kurtkę, jesteś zbanowany
to była paranoja
dziwnym CUDEM ozdrowiałem z Parkinsona po zakupie 50D, cuuuud sie stał, nagle mam ostro na zdjeciu i focus trafia, mimo tego, że nie kupiłem statywu :]
cud, cud, cud... i porady "kup se statyw" można w d*** wsadzić, jak AF nie ostrzy i fronta strzela bo nie chce współpracować z obiektywem (mimo 2 wizyt tego body w serwisie)
z KITem jakoś ręce się nie trzęsły na 20mm, a z 15-85 sie ręce trzęsły na 20mm ???
cud... zmiana obiektywu wywołuje trzęsienie rąk
zmiana body powoduje, że już sie nie trzęsą
z ich poradami miałbym statyw ... i fronta dalej albo bym musiał sie bawić w MF na LV a tak za mnie robi tiochnika
Ostatnio zmieniony przez goltar Czw 17 Cze, 2010, w całości zmieniany 2 razy
a tych co kłamią i zaprzeczają faktom ?
bo jeśli za coś odpowiada technika a ktoś mówi, że fotograf, to nie kłamie ?
jeśli odpowiada za to fotograf, to czemu mi nie łapało 90% sikorek jak miałem 300D i Tamrona tylko ciągle ustawiało i mimo mocnego wciskania migawki nie pozwalało zrobić zdjęcia ?
czemu po przesiadce na inny sprzęt nagle sie DA zrobić zdjęcie ???
czemu poprzednio nie szło ustawić ostrości a nagle sie DA ?
fakty są jakie są - to sprzęt odpowiada za to czy coś wyjdzie fajnie (ostro, równo, czysto) czy nie , człowiek wybiera tylko kadr i wciska guzik a sprzęt rejestruje (lub gubi się szukając punktu aż ptaszek ucieknie)
tak samo jak w kompakcie gdy jest opóźnienie 0.5, 0.7 sekundy - widze wiewiórke, wciskam... po sekundzie zdjecie drzewa a wiewiórka 3 gałęzie wyżej
a w lustrzance z szybkim AF i obiektywem szybkim - wciskam i JEST ???
cud ? umiejętności ? czy technika ?
Temat zatacza błedne koła, wraca do punktu wyjścia, przez co staje się nudny i nic nie wnoszący nowego poza tym co już zostało w nim parokrotnie napisane, czasowo zamykam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12