Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Canon 50D czym zastapić C 17-85 IS USM
Autor Wiadomość
bacruk 
Entuzjasta


Pomógł: 7 razy
Posty: 603
Wysłany: Pią 18 Cze, 2010   

Ze stałkami jest na uroczystościach jeden zasadniczy problem - trzeba je zmieniać zakładając posiadanie jednego body... mało to wygodne i praktyczne.

Stałki imo w dalszej kolejności, są niezastąpione w naprawdę ciężkich warunkach.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 18 Cze, 2010   

bacruk, jako drugi i niezobowiązujący fotograf chętnie posługuję się stałkami i wyłapuję to, co umiem, mogę i akurat jest w zasięgu danej stałki. Nauka szybkiej zmiany obiektywów też się przydaje, wraz z odpowiednią torbą lub slingiem. Oczywiście co innego, gdy idziemy bez doświadczenia jako pierwszy lub jedyny fotog.
Z tym, że nie polecam kupowania stałki ze światłem f/2,8 w cenie zbliżonej do zooma 17-50 z takim światłem. Szkoda kasy. Albo stałka f/2 lub jaśniej albo weź tego Tamrona, w wersji ze stabilizacją lub bez. Ludzie tego używają zawodowo i żyją.
 
 
bacruk 
Entuzjasta


Pomógł: 7 razy
Posty: 603
Wysłany: Sob 19 Cze, 2010   

komor, generalnie tak. Ja również pstrykam głównie stałkami będąc na ślubach.
Jestem jednak w sytuacji, że nie muszę tylko chce...
Jeżeli bym musiał to wolałbym akceptowalny kompromis pomiędzy światłem i funkcjonalnością/wygodą/uniwersalnością czyli jasny zoom. Moim celem jest zrobienie kilku niebanalnych ujęć. Mogę się zastanowić nad kadrem, przyczaić, poczekać na moment, dostosować dystans, przemyśleć GO i rozmycie. Jak mi nie wyjdzie, nie zdąże, sytuacja nie potoczy się wg przewidywań to dla mnie nic się nie dzieje ale ja nie muszę...
Jeżeli miałbym zrobić rzetelny reportaż to przyjąłbym strategię 2x jasny zoom dający większe szanse na poprawne ujęcie + jako dodatek 2-3 max jasne stałki na specjalne okazje/sytuacje i najchętniej 2x body.
 
 
intrepid 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010   

Dziękuje za wypowiedzi wniosek z nich nasunął się jeden i takoż zrobiłem zapożyczyłem się i kupiłem 17-55 2.8 IS USM. Jestem pod wrażeniem jakości zdjęć no i światło 2.8 w pomieszczeniach po przesiadce z 17-85 robi wrażenie. I tutaj mam kolejne pytanie robiąc tym obiektywem fotki na doświetlaniu lampą głównie na AV mam dwa odcienie światła tam gdzie lampa doświetla pomimo ze palnik jest w górę jest biało a tam gdzie światło np żarówki jest silniejsze i oświetla przedmioty lub np osoby z boku mam żółtawo wiem ze to efekt balansu bieli jak sobie z tym radzicie? Czy to porostu taki urok zdjęć w pomieszczeniach z doświetleniem?
 
 
Kocur 
Maniak



Pomógł: 15 razy
Posty: 995
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010   

Taki urok, jak mieszasz światło o różnej temperaturze barwowej, to tak się dzieje. Sposoby są na to dwa: używać jednego źródła światła (błyskowego), albo dopasować temperaturę światła błyskowego do tego, które masz w pomieszczeniu. Jeśli mnie pamięć nie myli, to gdzieś na forum był temat o tym, starczy poszukać. ;)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010   

Kocur napisał/a:
Jeśli mnie pamięć nie myli, to gdzieś na forum był temat o tym, starczy poszukać.


Np. tutaj.
 
 
leotdi 
Początkujący


Posty: 33
Skąd: z Majorki
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010   

intrepid napisał/a:
Dziękuje za wypowiedzi wniosek z nich nasunął się jeden i takoż zrobiłem zapożyczyłem się i kupiłem 17-55 2.8 IS USM. Jestem pod wrażeniem jakości zdjęć no i światło 2.8 w pomieszczeniach po przesiadce z 17-85 robi wrażenie.


interpid,

proszę o kolejne doświadczenia,, jeśli już masz takowe :)

Dziś klamka u mnie zapadła. I podobnie jak Ty, posiadając 17-85 zamówiłem jednak 17-55 a rozpatrywałem różne obiektywy, w tym w większości z L-ek. Zrobiłem sobie "rachunek fotografa amatora" /niech będzie, że śr. zaawansowanego/ i tak wyszło na koniec. Tak naprawdę to trudno o obiektyw, który "rzuciłby fotografa -zaaw. amatora- na kolana ;) "
 
 
intrepid 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010   

Cytat:
interpid,

proszę o kolejne doświadczenia,, jeśli już masz takowe :)


Doświadczenia to za dużo powiedziane nie mam doświadczenia z tak jasnym obiektywem ale eksperymentuje oto przykładowe efekty





Obie fotki wykonane Canon 17-55 IS USM

Aparat: Canon 50D
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 1600
 
 
lupo57 
Optyczny
wiem że nic nie wiem



Pomógł: 18 razy
Posty: 1523
Skąd: Milanówek
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010   

intrepid napisał/a:


Aparat: Canon 50D
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 1600


trzeba było skrócić czas, wyszłyby lepsze efekty :razz:
 
 
intrepid 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010   

wtedy było za ciemno na krótsze czasy
to zdjęcie było wykonane pół godziny wcześniej z krótszym czasem



Aparat: Canon 50D
Parametry: 46 mm, f/2.8, exp. 1/200 sek., ISO 1600
 
 
lupo57 
Optyczny
wiem że nic nie wiem



Pomógł: 18 razy
Posty: 1523
Skąd: Milanówek
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010   

intrepid hmm a próbowałeś na 1/30, 1/40 może efekty byłyby lepsze, oczywiście gdybam (osobiście bym jednak próbował zejść niżej z tymi czasami)
 
 
intrepid 
Nowy


Posty: 19
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010   

Wszystko zależy w jakim momencie ruchu jest robione zdjęcie przykładowe robine na AV ISO1600 f/5.6 różne czasy


1/3 sek


1/20 sek


1/40 sek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13