Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Aparat i tak poszedł do serwisu powołując się nia niezgodność umowy kupna-sprzedaży (nowy towar z wadą fabryczną). Pewnie mi go wymienią na nowy, ale zobaczymy.
Ale dzięki za próbę pomocy. Jak dostanę aparat spowrotem to porobię kolejne testy, również w RAW-ie
Czyli powołałeś się na rękojmię?!? To trochę co innego i ciekaw jestem czy Ci uznają. Jak dla mnie to jest "zwykła" gwarancja.
Rękojmia to najoględniej mówiąc niezgodność towaru z opisem w sklepie/umową kupna sprzedaży. Czyli w tym przypadku gdyby sprzedano nie ten model aparatu lub o niewłaściwej specyfikacji. Natomiast wady pojawiające się w trakcie użytkowania, to już niestety gwarancja. No chyba że jesteś w stanie udowodnić że kupiłeś przedmiot już z wadą, wtedy jest ona traktowana jako rozbieżność uniemożliwiająca poprawne funkcjonowanie aparatu i podlega regulacjom z tytułu rękojmi.
Rękojmia to najoględniej mówiąc niezgodność towaru z opisem w sklepie/umową kupna sprzedaży.
BZDURA!!
Rękojmia to zupełnie coś innego!
Z resztą cała postu to też robienie wody z mózgu i wprowadzanie w błąd.
Może zieloni lub czerwoni wyodrębnią post kolegi lub oznaczą w jakiś sposób, aby nie wprowadzał w błąd.
Ostatnio zmieniony przez MC Sro 14 Lip, 2010, w całości zmieniany 1 raz
Czyli w tym przypadku gdyby sprzedano nie ten model aparatu lub o niewłaściwej specyfikacji. Natomiast wady pojawiające się w trakcie użytkowania, to już niestety gwarancja.
Niezgodność towaru z umową to brak właściwości lub... niesprawność uniemożliwiająca korzystanie zgodnie z przeznaczeniem
Z drugiej strony gwarancja nie jest obowiązkowa - to dobra wola producenta.
luke130 napisał/a:
No chyba że jesteś w stanie udowodnić że kupiłeś przedmiot już z wadą, wtedy jest ona traktowana jako rozbieżność uniemożliwiająca poprawne funkcjonowanie aparatu i podlega regulacjom z tytułu rękojmi.
Radzę się zapoznać z zapisami prawa dot niezgodności towaru z umową: DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 Art 4. Pkt 1
Kod:
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Ha! No i dziękuję za sprostowanie. Okazuje się że przez tyle lat tkwiłem w błędzie. Po prostu czytałem kiedyś na portalu konsumenckim wypociny jakiegoś beznadziejnego jak się okazało prawnika, który to właśnie w ten sposób interpretował ustawę o rękojmi.
Niniejszym cofam co powiedziałem i bijąc się w pierś proszę o usunięcie moich poprzednich wpisów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10