Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Powracając do tematu jak się ma obecnie matryca do filmu - kwestię rozdzielczości mamy raczej załatwioną - obecne matryce co najmniej dorównują filmowi w kwestii rozdzielczości, przynajmniej w segmencie dostępnym dla przeciętnego amatora, który rozważa przesiadkę ze swojej analogowej lustrzanki na cyfrową. Tak?
Czyli pozostaje kwestia dynamiki, która zdaje się nadal lepsza jest na filmie, nawet jeśli do późniejszej digitalizacji negatywu/slajdu nie użyjemy super skanera, tylko taki powiedzmy dobrej klasy za 3000 zł. Czy producenci sprzętu w ogóle robią coś w tym kierunku, żeby zwiększyć dynamikę matrycy, czy skupili się tylko na wojnie na piksele? Jak rozumiem powrót do pełnej klatki to jest ruch zwiększający dynamikę, bo rośnie fizyczny rozmiar piksela, który tym samym jest w stanie pomieścić więcej fotonów, tak? Ponadto zwiększanie powierzchni czynnej też wspomaga dynamikę, tak?
Producenci robią co mogą. Niedawno pojawiły się 14-bitowe RAWy, gadżety w stylu Hightlight Priority itp. Ale fakt jest, że jedyna rzecz, w której współczesne matryce ustępują filmowi to zakres tonalny.
Pytanie co pozwoli na uzyskanie większego zakresu tonalnego w finalnej postaci zdjęcia. Cyfrą można bezkarnie zrobić więcej niż 1 RAW, a potem złożyć w jeden HDRi (oczywiście nie w każdym przypadku). Stosunkowo łatwa do opanowania obróbka powinna chyba pozwalać na złożenie zdjęcia o większym zakresie tonalnym niż na kliszy. Ponadto ma się dużo większą kontrolę nad obrazem.
Jak to wygląda na kliszy, nie napiszę bo się na tym zupełnie nie znam. Czy są zabiegi pozwalające wywołać zdjęcie tak, aby w pozytywie wyglądało jak dobrze zrobiony HDRi?
Tak ale wymaga to większej gimnastyki. Możesz też zrobić kilka ujęć. Jedno wywołać normalnie, jego przewołać, jednego niedowołać. Może różne zdjęcia wołać różnymi wywołaczami, dodatkowo doczulając. Tutaj możliwości masz wiele.
HDR da się radę zrobić i w przypadku filmu jak i w przypadku matrycy. Problem jedyny jest tylko gdy mamy na dane ujęcie 1 strzał. Obiekt dynamiczny nie daje możliwości wykonania HDR, chyba, że za taki uznamy wywołanie RAWA na cienie, półtony i światła. W przypadku takim film daje na ogół lepszą pojemność tonalną zdjęcia. Koszty... jak słusznie zauważa Arek - są wielokrotnie większe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9