Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010 Pomoc w zakupie oświetlenia studyjnego
Zwracam się o pomoc w zakupie sprzętu wszystkich którzy mieli taki problem.
Mam zamiar kupić oświetlenie studyjne.Kwota jaką dysponuję to 15-20 tyś zl ,jestem początkującym fotografem i nie posiadam jeszcze żadnego sprzętu oświetleniowego,mam pytanie jakie lampy na początek, ile softboksów ile parasolek itd.
Myślę nad Bowensem lub Elfo lub jakiejś dobrej firmy .
Zależy mi na czymś z serii PRO by w pożniejszym okresie nie wymieniać z niższej półki na wyższą.
Czy jak kupię Bowensa to będą pasowały elemnty mocowań do Elfo i na odwrót?
Ile lamp błyskowych i halogenów (jaka będzie najlepsza kombinacja parasolek i sofboksów).
Mam zamiar fotografować pojedyncze modele lub max 3 osoby.Oświetlenie tylko do studia nie w plener.
Mam Canona 50d oraz obiektywy EF 85mm f/1.8 USMundefined oraz
Przyznam się, że dla mnie ten post jest nieco prowokacyjny. Z jednej strony - "jestem początkującym fotografem", z drugiej - budżet 20 tys. (!) Z trzeciej strony - nieco dziwi przy tych finansach puszka na cropa i te obiektywy. Osobiście wolałbym oba wywalić, dołożyć i kupić 85/1.2 bo daje niezłą magię. A puszkę zamieniłbym na pełną klatkę, choćby stare 5D.
Lampy za 20 tys. nie zrobią cudów z 50D i światłem 1.8 w 85tce. Ale to tylko moje zdanie.
Jeśli to jest "początkujący fotograf", to może nie mieć tego gdzie podpiąć. Przecież jedna taka lampa ma 5000W (!!!) Do tego trzeba mieć odpowiednio mocną instalację. Da takie dwie i będzie miał 10 TYSIĘCY Watów. O kosztach nie wspomnę.
Ależ nie musi! Nie to miałem na myśli. Tylko trochę to wygląda na pójście na żywioł - dopiero zaczynam, nie wiem co mi jest potrzebne, obił mi się o uszy Bowens i Elfo ale nie potrafię sprawdzić, że mają różne mocowania, może SB może parasolka, halogeny ni z gruchy ni z pietruchy, co mi tam, mam kasę, poradzą mi na Optyczne.pl, kupię i zacznę robić zdjęcia cud miód.
A jak to wszystko rozstawi, podłączy (i zmieni przepaloną instalację ) to będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Najlepiej by było - i jest to znowu moje zdanie - przejść/przejechać się do jakiegoś studio z własną puszką, porozmawiać z fotografem, popstrykać fotki na różnym sprzęcie (np. wynająć studio na 2-3 godzinki) zobaczyć CO jest potrzebne i w jakiej ilości i WTEDY podjąć decyzję.
I nie zawsze, mówiąc A, wiemy, jak wyglądać będzie B.
Ukłony dla Pana Redaktora - dzięki testom na Optycznych "zmarnowałem" wiele setek godzin mojego życia
Lampy za 20 tys. nie zrobią cudów z 50D i światłem 1.8 w 85tce. Ale to tylko moje zdanie.
A mi się wydaje, że różnica między dobrym światłem a złym jest znacznie większa niż między 85/1.8 na cropie a 85/1.2 na FF. Chyba że się chce w tym studio robić jedynie zdjęcia obejmujące ostrością tylko nos, oko bądź policzek.
Wydaje mi się, że pierwszym pytaniem, na które musisz sobie odpowiedzieć to czy inwestujesz w światło ciągłe czy błyskowe. My tu po ostatnich zlotowych warsztatach Jacka Boneckiego zostaliśmy zaprogramowani na to pierwsze..
Choć z takim budżetem można się chyba pokusić na błyskowe pozbawione tych wad, które pokazał na warsztatach pan Jacek. Nie jestem przekonany do tych megawatów w zastosowaniach fotograficznych, pomimo zalety, że „od razu widać”. Bo w dobie fotografii cyfrowej straciła mocno na znaczeniu, a to, że „widać” i tak nie uwolni nas od myślenia i znajomości zachowania się światła.
Myślę nad Bowensem lub Elfo lub jakiejś dobrej firmy .
Lepiej Bowens niż Elfo. W ofercie Elfo praktycznie nie ma lamp o dobrych parametrach. W żadnej cenie. Spośród sprzętu z mocowaniem Bowensa oprócz samego Bowensa dobrym wyborem będzie również Fomei. Możesz pomyśleć również o Elinchromie, czy Henslu, albo iść w highendowe rozwiązania typu Profoto, czy Broncolor, ale lepiej kupić wypasionego Bowensa, niż podstawowe Profoto.
yakuzajapan napisał/a:
Czy jak kupię Bowensa to będą pasowały elemnty mocowań do Elfo i na odwrót?
Po co? Mniejsze możliwości, wysoka temperatura, niski komfort pracy, droższe akcesoria, gigantyczne zużycie energii... Światło ciągłe ma sens wyłacznie przy filmowaniu.
hucpa napisał/a:
Z trzeciej strony - nieco dziwi przy tych finansach puszka na cropa i te obiektywy. Osobiście wolałbym oba wywalić, dołożyć i kupić 85/1.2 bo daje niezłą magię. A puszkę zamieniłbym na pełną klatkę, choćby stare 5D.
Lampy za 20 tys. nie zrobią cudów z 50D i światłem 1.8 w 85tce. Ale to tylko moje zdanie.
Pełna klatka i światło 1.2 da w studio bardzo niewiele. Dużo istotniejszym jest światło i to jak się go używa.
kkokosa napisał/a:
Wydaje mi się, że pierwszym pytaniem, na które musisz sobie odpowiedzieć to czy inwestujesz w światło ciągłe czy błyskowe. My tu po ostatnich zlotowych warsztatach Jacka Boneckiego zostaliśmy zaprogramowani na to pierwsze..
Chętnie dowiem się jakich to argumentuw użył Jacek Bonecki, że was tak "zaprogramował"...
Naprawdę uważasz, że do pracy w studio f/1.2 jest niezbędne?
jaad75 napisał/a:
Pełna klatka i światło 1.2 da w studio bardzo niewiele. Dużo istotniejszym jest światło i to jak się go używa.
No tak, ale Autor napisał, że światło ma być do studia, nie w plener, pewnie mając na myśli jakieś akumulatory, których kupić nie chce. Ale NIE napisał, że nie będzie robić zdjęć w plenerze, tylko, że nie chce tam fleszy. Dlatego pomyślałem o tym obiektywie - w studio może sobie przymknąć bardziej a na zewnątrz wykorzysta światło. Odwrotnie się nie da - 1.8 w studio, po wyjściu w teren dalej będzie tylko 1.8
Widzę że zrobiło się gorąco
Więc przypomnę że ten sprzęt który mam, jest wykorzystywany do nauki.
Więc przypomnę że ten sprzęt który mam, zamiar kupić będzie wykorzystywany do nauki.
Amator który chce wydać tyle funduszy..? Jedni kupują rowerek za 15 tyś zl na spacery do lasu...inni kupują kabinę prysznicową za 30 tyś zl...i gdzie sens i logika..
Fakt jest taki że nie pracowałem jeszcze w studio i moja wiedza na ten temat jest marna...i na razie ją rozwijam.W pażdzierniku lub listopadzie mam zamiar skorzystać z jakiegoś szkolenia w Polsce 1-2 tygodniowego.
Koszty koszty koszty zapomniałem dodać że ...mieszkam teraz w UK..i tym sprzętem który posiadam zarobiłem sobie te pieniążki na sesjach plenerowych.(dzieci,dziewczyn)itd itp. wiem jak reaguje osoba która ogląda odbitki... ,i jeszcze nikt mi nie zadał pytania czym to wszystko zrobiłem,raczej liczy się efekt końcowy...Gdy kasuję 40-60 funcików też nie pytam.. skąd są te pieniążki
Podsumowanie:
Zdecyduję się raczej na Bowensa ale tylko ze względu na zakup na terenie UK.
A co do natchnienia na własne studio.. w UK jak pada to sie mówi że dawno nie padało
Światło ciągłe ma sens wyłacznie przy filmowaniu.
(...)
Chętnie dowiem się jakich to argumentuw użył Jacek Bonecki, że was tak "zaprogramował"...
Zaprogramował to był taki żarcik, z pewnością każdy nadal ma swoje zdanie. Argumenty były głównie dwa: światło widzimy, przez co łatwiej je modelować (zaleta głównie dla początkujących) oraz dostępność cenowa lamp światła ciągłego z soczewkami Fresnela (zaleta dla wszystkich), przez co znacznie łatwiej je kontrolować. Ideałem pewnie byłoby światło błyskowe z soczewkami Fresnela ale to już droga zabawa.
A od czego światło modelujące w lampach błyskowych?
kkokosa napisał/a:
dostępność cenowa lamp światła ciągłego z soczewkami Fresnela (zaleta dla wszystkich), przez co znacznie łatwiej je kontrolować.
Jeśli dla kogoś soczewki Fresnela, to coś bardzo istotnego... Zapominasz o tym ile kosztują np. softboksy przystosowane do używania ze światłem ciągłym dużej mocy, czy ilości ciepła jaką wytwarzają lampy, nie wspominajac o zużyciu energii, czy np. wiecznie zwężonych źrenicach portretowanych osób... Do tego jeszcze spływający makijaż przy dłuższych sesjach... Mniam...
[ Dodano: Pią 06 Sie, 2010 23:56 ]
hucpa napisał/a:
Dlatego pomyślałem o tym obiektywie - w studio może sobie przymknąć bardziej a na zewnątrz wykorzysta światło. Odwrotnie się nie da - 1.8 w studio, po wyjściu w teren dalej będzie tylko 1.8
Owszem, tylko ile zdjęć robi się na w pełni otwartym obiektywie i minimalnej GO? Jak często w dobrych warunkach oświetleniowych potrzebujesz choćby f/1.8? A jeszcze w kwestii wspomnianego 5D - sporo egzemplarzy nie radzi sobie z synchronizacją na czasach bliskich 1/200s i to może dość poważny argument przeciw temu body do pracy studyjnej (jak również plenerowej z błyskiem)...
Owszem, tylko ile zdjęć robi się na w pełni otwartym obiektywie i minimalnej GO? Jak często w dobrych warunkach oświetleniowych potrzebujesz choćby f/1.8?
No jasne - nie rozumiem, po co Canon w ogóle wypuszcza takie szkiełka z 1.2, skoro się tego prawie nie używa. Pewnie dla kasy.
Pozdrowienia dla Optycznego Klubu Pierdzieli
Światło modelujące to tylko nędzna namiastka tego co zobaczysz po naświetleniu. Nie ta moc, nie ta kolorystyka itp. W dobrej lampie światła ciągłego wszystko widzisz i łatwiej Ci nad tym zapanować.
Zestaw fresneli z regulowaną szerokością wiązki i z wrotami pozwala często zrezygnować ze softboxów, sam w sobie daje bardzo łagodne cienie z płynnymi przejściami. Co więcej pozwala regulować moc świecenia, dzięki czemu łatwiej kombinować na jasnych przysłonach.
Każdy rodzaj światła ma swoje zalety i wady. Sytuacja nie jest na pewno taka, że światło ciągłe jest beee, a błyskowe super, jak próbujesz sugerować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9