Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Canon Polska
Autor Wiadomość
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010   

Prawo tak stanowi i dotyczy ono nawet producenta drukarek.
Fajnie, że koledze się chciało.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






HubertGro 
Nowy


Posty: 22
Skąd: Ursus
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010   

Witam serdecznie,
W pierwszej kolejności – dzięki za komentarze i wsparcie. Jeżeli pozwolicie kilka wyjaśnień.

Sprawę z Canon prowadzę dla zasady, przykro mi, że niektóre osoby nie do końca zrozumiały intencje.
:sad:

moronica – nie uważam, że język angielski jest moim językiem rodzimym traktuje go jak każdy inny język obcy (może trochę lepiej bo się nim posługuję w stopniu zadowalającym :smile: ). Sądzę natomiast, że powinienem dbać o należyty szacunek do języka, którego uczyli mnie moi rodzice.
Obiektyw kupiłem w sklepie w Polsce model ten ma już przeszło 10 lat. :grin:

Ważny jest przywoływany już przez kolegów fakt łamania przez Canon prawa polskiego (i nie jest to moim zdaniem w tym przypadku złe prawo). Cytując ustawę o języku polskim (przepraszam za wstawki z aktów normatywnych ale może komuś ma tym forum w przyszłości się przydadzą :wink: )

Atr 7 a ust 1
„Obowiązek używania języka polskiego „…” dotyczy w szczególności nazewnictwa towarów i usług, ofert, warunków gwarancji, faktur, rachunków i pokwitowań, jak również ostrzeżeń i informacji dla konsumentów wymaganych na podstawie innych przepisów, instrukcji obsługi oraz informacji o właściwościach towarów i usług …”
Nie dopełnienie tego obowiązku zgodnie z art. 15 tej ustawy (przepis karny) podlega karze grzywny.

moronica – „po co tracic na to czas? niech zdjecia idzie robic, chyba uda mu sie zamontowac szklo bez instrukcji”

Szkło zamontowałem bez instrukcji (udało mi się uff - ale fart :shock: ), pstryki już także robię przy użyciu tego obiektywu :oops: . Odnoście czasu - tracę go na tą sprawę z dwóch powodów:
1. Staram się nie stać z boku (albo jak wolisz robić zdjęć) gdy łamane jest prawo – casus Williama Brattona z NYPD – w erze globalizacji i dostępu do Internetu sądzę, że nie muszę wyjaśniać :wink: ,
2. Moja świadomość prawna jest większa niż przeciętnego obywatela tego kraju (pewne doświadczenie zawodowe) – dlatego też jeśli mogę to staram się pomóc innym, którzy nie mają tego doświadczenia poprzez m.in. wymianę informacji (temu służy to forum czyż nie ? :mrgreen: – era globalizacji i dostępu do Internetu) oraz wskazanie ewentualnych kroków działań.

Z Canon Polska, a przede wszystkim serwisem Canona ja i moi znajomi mają niestety nienajlepsze doświadczenia (kolega złożył pozew w sprawie nieuznania gwarancji na aparat :evil: , na forum optyczne także często o tym pisano), a brak instrukcji w języku polskim to powtarzający się problem (usłyszałem to m.in. od pracownika infolinii Canon).

Reasumując:
Dzisiaj skontaktowałem się ponownie telefonicznie z obsługą techniczną Canon. Obiecali, że w ciągu tygodnia prześlą mi instrukcję. Poczekamy …

Pozdrawiam gorąco z miasta do którego przyłączono Warszawę (nawiązując do wątku wieku - w roku mojego urodzenia :mrgreen: ).
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010   

Prześlą pewnie jakiegoś PDF-a z ręcznie przetłumaczonej na kolanie skróconej instrukcji obsługi.
 
 
maroos 
Początkujący


Posty: 43
Skąd: Suwały
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010   

moronica - z tym wiekiem, to miał być żart (tylko) za inny odbiór ciebie i innych przepraszam.
A w temacie to niestety jakby Canon Polska miał na uwadze swoich klientów to dawno by załapał, że spora ilość sprzętu jest kupowana za granicą tylko dlatego, że taniej, szybciej, lepiej i z gwarancją nie ma takich szopek jak u nas. A jeśli chodzi o przepisy to pokolenie ZX Spectrum wie - nie znasz angielskiego to nic nie szkodzi bo i tak się musisz orientować :mrgreen:
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010   

HubertGro, mialam cicha nadzieje ze to wlasnie raczej taki twoj konik niz np nadmiar wolnego czasu ;)
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Sie, 2010   

HubertGro napisał/a:
nie uważam, że język angielski jest moim językiem rodzimym traktuje go jak każdy inny język obcy (może trochę lepiej bo się nim posługuję w stopniu zadowalającym :smile:


HubertGro napisał/a:
2. Moja świadomość prawna jest większa niż przeciętnego obywatela tego kraju (pewne doświadczenie zawodowe) – dlatego też jeśli mogę to staram się pomóc innym, którzy nie mają tego doświadczenia poprzez m.in. wymianę informacji


HubertGro, straszna lipa, bardzo przykro mi, że Cię rozczaruje -nikomu nie pomogłeś -tą całą akcją przydałeś się jak ziemniaczana stonka i z tak zwanym "przysłowiowym jutrem" canon zrobi to samo następnemu użytkownikowi a twoja "świadomość prawna" będzie wesołą opowiastką wśród pracowników canona.

Skoro to twój drugi język to tym bardziej gratuluje Ci marnowania kalorii na takie boje a w proceder ten canon bawi się od jakiegoś czasu ale ważne, że poczułeś się lepiej - jak masz ochotę to takich tematów do podjęcia w naszym wesołym Państwie jest więcej i jeden spory urząd nie może sobie z nimi poradzić tylko niestety nie załapiesz się tam jako wolontariusz.
 
 
HubertGro 
Nowy


Posty: 22
Skąd: Ursus
Wysłany: Sro 11 Sie, 2010   

moronica „mialam cicha nadzieje ze to wlasnie raczej taki twoj konik niz np nadmiar wolnego czasu”

Powiedziałbym raczej, że mam coraz częściej dosyć rozmawiania ze znajomymi, że nic się nie da zrobić :sad: . Odnośnie czasu to chciałbym go mieć więcej około 6.00 i 20.00 :mrgreen: .

kozidron

Nie rozumiem Cię, nic o mnie nie wiesz a próbujesz być niegrzeczny :sad: . Powiedziałbym że argumentacją nie trafiłeś właściwie :razz: . Wolontariuszem nie muszę być bo kilka ładnych lat pracowałem w szacownej instytucji będącej urzędem centralnym zajmującym się m.in. ochroną praw konsumentów (w innej branży) natomiast prace charytatywnie wykonuję z przyjemnością dla jednej z krajowych izb handlowych. :mrgreen:
Spraw przeciwko większym koncernom niż Canon prowadziłem wraz z moimi kolegami uwierz mi bardzo wiele, praktyki stosowane przez te firmy jak i rynek uległy znaczącym zmianom. Nie zdajesz sobie nawet sprawy jak skuteczne mogą być wspólne działania konsumentów, stowarzyszeń oraz urzędów :evil: . Praktyki takie jak Canona dotąd są stosowane jak się opłacają – sprawy sądowe odpisywanie na listy, skargi, pisma urzędów kosztują bardzo wiele, więcej niż sądzisz, a straty wizerunkowe są często jeszcze większe – każdy z takich koncernów robi co dziennie analizę ryzyka w tym prawnego i reputacji. :zalamany:

Dla przypomnienia celowości takich działań w dziedzinie fotografii przypomnij sobie o opisywanej także przez ten portal klauzuli dotyczącej fotografowania w muzeach. :mrgreen:

Odnosząc się natomiast do „marnowania kalorii” zostałem wychowany w duchu „Pomarańczarni”, a wydaje mi się, że strata czasu to krytyka dla samej krytyki, którą zastosowałeś. Przez tego typu działania utwierdzasz tylko Canona, że ich polityka jest skuteczna – w większości dużych firm dostaje się na zamówienie celem analizy wszystkie dostępne informacje opublikowane w ostatnich 24 godzinach na swój temat w tym również posty z forów internetowych. Wniosek nie chcesz nie korzystaj ale również nie szkodź innym. :!:

Ja osobiście korzystałem z tego forum gdy pomagałem koledze walczyć z serwisem Canona w sprawie gwarancji.
:twisted:
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Sie, 2010   

HubertGro, to źle zrozumiałeś, canon tak robił, robi i będzie robić a ty marnujesz witaminy ale to twoje witaminy.


HubertGro napisał/a:
a wydaje mi się, że strata czasu to krytyka dla samej krytyki, którą zastosowałeś. Przez tego typu działania utwierdzasz tylko Canona, że ich polityka jest skuteczna – w większości dużych firm dostaje się na zamówienie celem analizy wszystkie dostępne informacje opublikowane w ostatnich 24 godzinach na swój temat w tym również posty z forów internetowych. Wniosek nie chcesz nie korzystaj ale również nie szkodź innym. :!:



chyba troszkę popłynąłeś ale jak wydaje Ci się, że coś wskórałeś to dobrze, bo moim zdaniem będzie dokładnie jak napisał MM a skąd to wiem - bo już z taką sytuacją się zetknąłem i jak widać canon nie zmienił polityki.

Te analizy to też chybiony przykład, bo po ostatnich wtopach niektórych koncernów, rzeczywiście zaszły jakieś zmiany na lepsze , chyba żyjesz w jakiejś różowej bajce - twoja bajka twoje klocki.
Dobrze, że nie jesteś użytkownikiem nikona, no bo byś chyba z polskim serwisem i z tym co się dzieje w tej sprawie załamał ręce.


ps.
HubertGro napisał/a:
Nie rozumiem Cię, nic o mnie nie wiesz a próbujesz być niegrzeczny :sad:


nie taki cel był :wink: a może witaminy w kierunku tego 1% które państwo chce wyskubać z każdej lustrzanki - no dobra już się nie nabijam - HubertGro -powodzenia - jest jeszcze tyle świata do naprawienia :wink:
 
 
HubertGro 
Nowy


Posty: 22
Skąd: Ursus
Wysłany: Sro 11 Sie, 2010   

kozidron „a może witaminy w kierunku tego 1% które państwo chce wyskubać z każdej lustrzanki” – przykład bardzo dobry :wink: , w branży w której pracuje żaden akt prawny nie jest wydany (ustawa, rozporządzenie) bez uprzednich konsultacji społecznych. Na spotkania komisji w Sejmie i Ministerstwie Finansów zaproszone są wszystkie stowarzyszenia, izby etc. które są zainteresowane (nie jest to różowa bajka – niejednokrotnie brałem w nich udział) i nie jest tylko tak, że nikt nie słuch argumentacji zaproszonych osób (wiele razy udało się tym malutkim odpowiednią merytoryczną argumentacją przekonać do swoich racji – trzeba tylko chcieć). :smile:

Odnośnie analiz ryzyka w korporacjach – napisałem o tym w czym często sam uczestniczę. Nie zajmuję się profesjonalnie rynkiem sprzętu fotograficznego (tylko hobby) ale dam przychodzący mi na myśl przykład zachowania koncernów z różnymi standardami w różnych krajach – USA i Zatoka Meksykańska a Niger i delta Nigru :mad: . Wolałbym aby koncerny musiały w Polsce zbliżać się do standardów UE i USA a nie krajów afrykańskich.

W sprawie serwisów, mam już pewne doświadczenie. Znajomego próbował załatwić odmownie serwis Canona :evil: . Pomagam mu zakończyć sprawę. Mamy obecnie niezależną opinię rzeczoznawcy wskazanego przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów – potwierdził nasze racje :!: . Pozew z tą opinią skierowaliśmy do Sądu cywilnego w którym oczywiście żądamy zwrotu wszelkich poniesionych kosztów (opinii, naprawy sprzętu, pism etc.). Jak sprawa się zakończy również z detalami opiszę …

kozidron – zachęcam, przeciwdziałaj złym standardom, w kwestii instrukcji do obiektywu dotychczas czas/koszty który straciłem to dwa telefony i jeden e-mail (3 zdania) na które otrzymałem już dwie odpowiedzi pisemne i zapewnienie, że dostanę instrukcje :!: :?: (trzeba będzie ją przetłumaczyć) i to raczej prawidłowo (a jak sprzęt mi się uszkodzi nie będzie można się tłumaczyć że stosowany był niezgodnie z instrukcją – ups, nie wiedziałem, że obiektywu nie można zanurzać w jeziorze :shock: przecież to superszczelna L-ka).

[ Dodano: Czw 12 Sie, 2010 09:12 ]
Z inspiracji kolegi kozidron odnośnie 1 % za cyfrówki - do kogo należała inicjatywa opodatkowania :evil:

http://bip.mkidn.gov.pl/m...10072309490.pdf

http://bip.mkidn.gov.pl/m...10072309450.pdf

Może by np: wspólnie wyjaśnić, że aparat fotograficzny to nie skaner? :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9