Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 Długi pokój i problem z balansem bieli.
Witam,
Ostatnio robiłem zdjęcia w takim pokoju i po zgraniu zdjęć niestety pojawił się problem. Polega na tym, że pierwszy plan oświetlony lampą ma inną kolorystykę niż drugi. Szczególnie dobrze jest to widoczne np. kiedy fotografowane osoby siedzą pod ścianą, a ja siedzę po drugiej stronie mając ich po skosie z którejś strony. Wtedy ściana za pierwszą i drugą osobą jest biała a potem im dalej "w głąb" tym bardziej przechodzi w kolor "żarówkowy". Balans bieli miałem ustawiony na auto, lampa ze stofenem była ustawiona pod kątem 45 stopni. Fotografowałem w manualu i dosyć mocno nie doświetlałem. Mam nadzieję, że opis jest w miarę zrozumiały
Jak temu zaradzić?
Pozdrawiam.
Było o tym na forum nie raz. Problem ma 3 rozwiązania:
1. Nie doświetlać lampą, skorzystać wyłącznie ze światłą zastanego, co oczywiście nie zawsze jest możliwe...
2. Użyć wyłącznie światła błyskowego, można postawić w pokoju drugą lampę np. gdzieś na szafie, żeby doświetlić tło.
3. Zmienić temperaturę światła błyskowego przy pomocy odpowiedniego filtra. IMO ten sposób jest najprostszy, najtańszy i daje całkiem sporo możliwości wykorzystania światła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9