Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 16 Lut, 2008 Czy Pentax K10D będzie dobry?
Chciałem zapytać szanownych forumowiczów, bo problem mam zrobieniem zdjęć teatralnych, o aparat Pentax K10D. Robię zdjęcia właśnie teatrze, warunki piekielne, światła niewiele, kolory zawsze inne niż w naturze. Myślę o K10D. Podejrzewam, że szkło jasne powinno być, tylko nie bardzo wiem jakie. A może ktoś trafił na jakieś teatralne zdjęcia robione tym aparatem? Ja nie mogę nigdzie trafić na takie. Do tej pory robiłem Panasonicem FZ-30. O matko... Koszmar zupełny. Wszystko szum. ISO tylko 400. Więcej nie ma. Nikomu nic nie mogę pokazać. W teatrze lampa odpada. Fotografuję tylko na próbach, na spektaklu absolutnie nie wolno. Czy ta K10D to dobry wybór i jakie szkło do tego aparatu dobrać?
posiadam pentaxa K10 - odradzam do uzycia w slabym oswietleniu - szumiska na wysokich ISO i AF dziala jak chce - a przy jasnych obiektywach musisz wziac poprawke na mydlo.
Większość serwisu teatralnego robiona jest na Canonie I Nikonie. Ale robią to zawodowcy z wysokimi modelami i świetną obróbką. Ja zawodowcem nie jestem i Stać mnie jedynie na Pentaxa. Trudno. Będę robił fotografię spacerową. Tetralne zdjęcia zostawię zawodowcom. Ale tak trudno od nich coś potem wyciągnąć. Nic nie chcą dać.
No właśnie. Słuchaj Arka. Jak kupisz zwykłego Canona 400D i do tego tanie szkło 50/1.8 to masz zestaw, którym od biedy można zrobić nienajgorsze zdjęcia w słabym oświetleniu, a cena będzie ciutkę niższa niż Pentaxa z kitem. Zakładam, że podczas prób masz możliwość bliższego podejścia do sceny. Idąc dalej drogą zupełnie niskobudżetową możesz na Allegro kupić do tego jakiś używany, starodawny, manualny obiektyw typu 135/2.8, z mocowaniem M42 i próbować tym robić zbliżenia (lub po prostu zdjęcia z dalszej odległości), w scenach statycznych, gdy będzie czas na ręczne ustawienie ostrości. Obiektywy manualne M42 podłączysz do Canona przy pomocy taniej (30-50 zł) przejściówki.
Jak masz więcej kasy, to zamiast amatorskiego 400D kup 30D lub 40D, będziesz miał możliwość użycia wyższego ISO i ogólnie wyższą jakość. Ewentualnie zamiast lepszej puszki to dokupić lepszy obiektyw, bądź o innej ogniskowej, choć tutaj koszty już będą rosły lawinowo.
Nie wiem czego używa się w teatrze, ale wyobrażam sobie możliwość robienia szerokich planów Sigmą 30/1.4, wspomnianym już tanim plastikiem 50/1.8, zbliżeń 85/1.8, 100/2.0, a powyżej tego to już spore sumy albo sporo ciemniej.
Nie wiem czy zoom typu 17-50/2.8 nada się do takich warunków, czy już za ciemno? Ktoś ma doświadczenia? Moim zdaniem za ciemno.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sob 16 Lut, 2008
Komor ale to, co Ty podajesz, to żaden argument
1. 50/1.8 canona ma słabą jakość wykonania - lepiej brać 50/1.4 - ten natomiast ma także Pentax, Nikon(ten ma 50/1.8 z lepszą jakością wykonania wnet , Sony... (ten to nawet ma Minolte 50/1.7 która ponoć jest super)
2. Szkła Manualne - z pentaxem najlepiej działają - mierzy światło, ostrzy gdzie chcesz, stabilizuje, super. Jeśli chodzi znowu o inne systemy - Nikkor ma dużo szkieł systemowych manualnych, których potwierdza ostrość.
3. Sony nie musi miec manuali, bo ma super tanie AFy Minolty
Sigma 30/1.4 przypasuje do każdego w/w systemu.
85/1.8 w sumie to ma tylko nikon i canon
100/2 - tutaj poległem w bronieniu swoich racji Chociaż moze 105/2.8VR by sie pobronił (oczywiście nie ceną)
No i uważam, że jak do Canona to 17-50 się wybroni chyba (pomijając zbliżenia) - iso 1600 i chodu
Mavierk jak już wyciągasz trupa z szafy w postaci Minolty 1.7/50 to wyciągnij i drugiego czyli Canona 1.8/50 Mk I. Wtedy polegniesz i tutaj w bronieniu swoich racji
Właściwie chodzi o coś takiego. Te zdjęcia robił Marcin Oliwa Soto, mam nadzieję, że się nie obrazi. Na zdjęciach jestem we własnej osobie i takie zdjęcia właśnie na próbach robę i niestety tak nie wychodzą z powodów sprzętowych. Te były robione Canonem 20D. Czy Pentakx K10D da coś podobnego? Czy raczej dać sobie spokój?
1. 50/1.8 canona ma słabą jakość wykonania - lepiej brać 50/1.4
No ba, a jeszcze lepiej wziąć 50/1.2L, tylko że my tutaj doradzamy amatorowi, który chce pstryknąć jakieś fotki w teatrze, gdzie najwyraźniej go tolerują (zazdroszczę, też chętnie bym pocykał, biuro mam tuż przy Teatrze Polskim...).
Co do innych systemów, Nikona czy Pentaxa, to ani nie doradzam, ani nie odradzam, bo się na nich nie znam. Chętnie czytam wasze opinie o nich, bo to poszerza moją wiedzę. Jest natomiast chyba ustaloną już opinią na tym forum, że z tanich puszek na ISO 800-1600 najlepiej poradzi sobie Canon, więc wydaje mi się, że podany przeze mnie wariant jest rozsądny. Nie twierdzę, że jedyny.
Co do plastikowości 50/1.8 to jest to już też omówione i zgadzam się, że jest słabo wykonany. Ale działa świetnie i za tę cenę, za jaką teraz chodzi (w Fotojokerze widziałem już po 360 czy 370 zł, w internecie pewnie jeszcze taniej) to można go kupić i cześć.
Może jakby autor wątku jeszcze napisał do czego mu te zdjęcia, czy do własnej przyjemności czy może do publikacji w formie plakatów B1 to można by precyzyjniej doradzić minimum sprzętowe...
Cinekk1 jesteś z Wrocławia, ja też. Jak przemycisz mnie do swojego teatru to możemy zrobić próbkę moim sprzętem, to sam zobaczysz czy rezultaty Cię satysfakcjonują. Jeśli masz ochotę, to zapraszam na priva.
Aż takich układów nie mam. Cała sprawa polega na tym,że sam jestem aktorem i jak nie jest robiona moje scena, to fotografuję kolegów, albo spektakle w których mnie w ogóle nie ma. I nie pracuję w Teatrze Polskim. Jeszcze jedna fotka z tych, jakie chciałbym robić.
cinekk1, a może używkę 20D?
Poszukaj na allegro, możesz dostać w cenie tego pentaxa, albo i taniej. Do tego możesz kupić bardzo tanie i jasne szkiełko, Canona 50 mm F/1,8 Mk II.
Za podobne pieniądze dostaniesz też nowego 400D. Z podobnym szkiełkiem też powinien dać radę. Także mało szumi na wysokich ISO
Jest na forum Canona minimum dwóch speców od zdjęć w teatrze. Jeden jest tam nawet moderatorem. Generalnie jasne stałki i body Canona. Teraz może być też Nikon D300 i D3. Za małe pieniądze zostaje nam ...450D (bo lepszy AF a to ważne w ciemnicy) i jakaś stałka. Polecam 85/1.8. 50mm może być za luźno a na scenę się nie wejdzie. Zawsze za to można się odsunąć. Ten mod z CB używa Canona 135L.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13