Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Wątek filozoficzny, czyli do czego zmierza obraz.
Autor Wiadomość
kiel.basa 
Początkujący


Posty: 46
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   Wątek filozoficzny, czyli do czego zmierza obraz.

Witam,

Zakladam ten watek, bo postanowilem sie czyms podzielic (moze niektorzy to znaja, a moze nie).

W kazdym razie siedzac i myslac o aparatach, i zastanawiajac sie ile razy mozna poprawiac ergonomie aparatow, do jakiego stopnia mozna niwelowac szumy, robic coraz jasniejsze obiektywy i tak w ogole zastanawiajac sie nad tym, do czego dazy kultura obrazu, trafilem na cos takiego:

http://www.vimeo.com/7809605

po czym zwatpilem, czy robienie zdjec bedzie niedlugo mialo jakis sens..

Calosc oczywiscie zostala zrobiona przed monitorem komputera.
Polecam tez filmy z listy obok dla tych, ktorzy nie do konca wierza w to co widza.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

Kopara na podłodze. Ale nosy do góry, fotografia doskonale uzupełnia się z kreacją 3D, bo pozwala relatywnie szybko rejestrować i przetwarzać to, co fizycznie istnieje, a kreacja 3D to czasochłonny proces, choć o niesamowitym potencjale.
 
 
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

3d pozwala na to wszystko juz od 10 jesli nie więcej lat, ale nie masz pojęcia ile to sie renderowało.. albo na czym. Do tego jak napisał komor czas modelowania, animacji..
3d i fotografia świetnie się uzupełniają np. w reklamie czy wizualizacjach architektonicznych a nawet w sztuce - całkiem sporo artystów umieszcza obiekty 3d na zdjęciach robiąc coś co można wrzucić do worka surrealizmu, choć bardziej precyzyjnie często bliżej temu do realizmu magicznego.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

komor, oj no nie przesadzaj.. Algorytmy ray tracingu nie powstały wczoraj ;) Po prostu dziś komputery są na tyle szybkie i relatywnie tanie, że można pokusić się o fotorealistyczne generowanie obrazów w racjonalnie krótkim czasie :)

Jednak jak na razie nie zastąpi to aparatu przy pstrykaniu fotek na imieninach cioci. A artyści, Ci co nie stronią od komputer - już od dawno miksują fotografię z grafiką używając np Photoshopa ;)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

sigmiarz napisał/a:
3d pozwala na to wszystko juz od 10 jesli nie więcej lat

Z tak realistycznymi efektami głębi ostrości, symulacją bokehu :) i tak dalej? Pytam, bo śledzę sprawę tylko powierzchownie, ale wydaje mi się, że to co zobaczyłem na tym filmie to jednak w miarę świeża sprawa.

Edit:
Hijax, Ty o raytracingu a ja o czasochłonności procesu modelowania. Ile to się renderuje to inna sprawa, oczywiście co roku się dezaktualizująca.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

komor napisał/a:
Z tak realistycznymi efektami głębi ostrości, symulacją bokehu :) i tak dalej?

Tak. Przecież to czysta fizyka..
 
 
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

Ale zauwazyliscie, ze prawie caly filmik jest jakby okiem fotografa-amatora? Wyglada identycznie jak te filmy, ktore pojawily sie po premierze 5d mkII. Miejscami tandetne, efekciarskie, ale widac tu epatowanie haslami typu one picture - one subject, statyczne komponowanie kadru.

Co do dof i bokeh - w tym filmie to jest jednak nowa jakosc.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

Śmiem wątpić, że to jest od dawna. Jestem tylko odbiorcą, ale widzę wyraźny postęp w realności filmów animowanych na przestrzeni lat. Pojawiają się nowe atrybuty, takie jak właśnie regulacja głębi ostrości i inne „atrakcje” fotograficzne, czego kiedyś nie było, itd.
Jak pisałem Ci na GG, kiedyś raytracing to były proste modele, sztuczne do bólu powierzchnie, niedoskonałe algorytmy. Na pewno to także kwestia dostępnej mocy obliczeniowej, ale właśnie większa dostępność mocy spowodowała że miał sens rozwój pewnych algorytmów, narzędzi i metod dostępnych twórcom. Stąd rosnący poziom realizmu.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

komor, cos za duzo sie miesza w tym wątku...

1) sigmiarz, musieliśmy pisać w tym samym momencie ;)
2) komor, kiedyś czasochłonność była wielkim problemem w realizacji takiego filmu. Dlatego fotorealistyczne modelowanie było traktowane jako coś ekonomicznie nieuzasadnionego - często natomiast pojawiało się w grafikach, czyli.. "zdjęciach"?
3) http://www.mentalimages.com/
 
 
Ktosik 
Bywalec



Pomógł: 2 razy
Posty: 133
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010   

nie mogłem się podtrzymać żeby trzy grosze nie wtrącić... i powiem tak: zrobić jakikolwiek film trzeba znać się na świetle na kadrze na kompozycji + do tego dochodzi jeszcze zaprojektowanie tego wszystkiego + przerzucenie na komputer + dobranie świateł tekstur ruchu + proces renderingu i pewnie jakiejś postprodukcji kupa roboty...

a po za tym kiedyś obawiano się ze fotograf zastąpi malarzy. A tu proszę co chwila trzeba jakiś pokój pomalować :razz:
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Czw 02 Wrz, 2010   

hijax_pl napisał/a:
komor napisał/a:
Z tak realistycznymi efektami głębi ostrości, symulacją bokehu :) i tak dalej?

Tak. Przecież to czysta fizyka..
Tak, ale taki prosty efekt, ze porysowane (chropowate) płaszczyzny są tym bardziej odbijające, im pod mniejszym kątem (stycznie) na nie patrzymy komputery poradziły sobie niedawno (no... tzn, parę lat temu... ;) ).
 
 
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 03 Wrz, 2010   

tego komputery nie robią :D ktoś to źle zaprogramował.
 
 
krzys13k 
Rozmowny


Pomógł: 4 razy
Posty: 479
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010   

Przyznam, że jestem pod dużym wrażeniem tego filmiku. Nigdy wcześniej nie widziałem tak realistycznej grafiki komputerowej (co nie znaczy że takiej nie było). Symulacja głębi ostrości i bokeh wygląda niesamowicie. Gdybym nie wiedział, że całość powstała w komputerze, pomyślałbym że to normalny film. Nie licząc oczywiście takich nierealnych ujęć, jak chmura wewnątrz budynku :)

To daje do myślenia, bo powoli możliwości komputerów stają się wystarczające, w niektórych aspektach, do tworzenia obrazów nieodróżnialnych od rzeczywistości. W niektórych aspektach, bo nawet autor filmiku przyznaje, że niektóre elementy nie były renderowane (samolot, chmury, rosnące kwiaty).

Ale odnosząc się do fotografii, myślę że nie jest ona zagrożona. Istotą fotografii zawsze będzie pokazanie rzeczywistości, ludzkich uczuć, sytuacji. Tego nie może dać nam nawet najlepsza komputerowa grafika. Zgadzam, się może ona dać ładniejszy, bardziej kolorowy obraz, ale nie na tym polega fotografia.
 
 
dragossani 
Entuzjasta



Pomógł: 13 razy
Posty: 710
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   

Ja mam wrażenie, że nowe możliwości w zakresie tworzenia grafiki komputerowej wyjdą fotografii na zdrowie. Rendering konkuruje z fotografią akurat w tym obszarze, który jest ślepą uliczką fotografii - zdjęć technicznie wyrafinowanych ale nieludzko odrealnionych i wypranych z emocji. Z tego starcia fotografia zapewne wyjdzie pokiereszowana ale silniejsza.

Ktoś kiedyś napisał, że za kiczem kryje się dążenie do piękna, a za sztuką dążenie do prawdy. Piękno pojawia się w sztuce niejako przy okazji. Fotografia ma tę zaletę, że daje szansę na zbliżenie do tej "prawdy" o której tutaj mowa.
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010   

Nie rozumiem, co takiego niesamowitego widzicie w tym filmiku. Kilka ogranych chwytów typowych dla reklam... Efekty tego typu coraz częściej są wtykane bez sensu. A przecież nie chodzi o efekty, a o ich zastosowanie - jak np. tu, w prawdziwym filmie, a nie w kawałku reklmówki:

http://www.youtube.com/wa...player_embedded

:mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9