Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 04 Wrz, 2010 Sprzęt dla amatora, 8-12 tysięcy
Pierwszy post tutaj wiec witam!
Od dosc dawna chce zakupic porzadna lustrzanke-mysle ze raczej canon wiec o porady dotyczace tej marki bym prosil.
1.Co chce fotografowac.
I tutaj sie zaczyna niemalze caly wachlarz. Napewno zwierzeta dookola mnie tj. konie i psy. Reporterka i tzw. przezemnie miejska fotografia Roznego typu industrialne obiekty,konstrukcje. Docelowo chcialbym aby sprzet posluzyl mi takze na roznego typy wypady-koncerty,imprezy itp.
2. Budzet.
8000-12000zlych...opcja dosc otwarta
3.Status.
Amator-milosnik-zapaleniec
Generalnie chce zakupic porzadny sprzet ktory mi dlugo posluzy,ktorego bede mogl sie uczyc,odkrywac,rozwijac,robic zdjecia ktore beda dawal mi satysfakcje.
Z gory dzieki z odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez komor Sob 04 Wrz, 2010, w całości zmieniany 1 raz
Juz nie wiem, gdzie usłyszałem pewną dobrą zasadę: zanim polecisz do szefa z jakims problemem, przygotuj przynajmniej jedno rozwiązanie tego problemu. Nie musi być dobre, ale nie idź z "gołymi rękami".
Powiedz przynajmniej czemu juz się przygladałeś, co bardziej Ci leży?
możesz kupić FF z jasnym zoomem, wtedy będziesz miał uniwersalny sprzęt na każdą możliwą okazję.
Nikon d700 + 24-70, ale tego zestawu nie kupisz taniej niż za 13k
Canon 5d mkII + 24-70, mozna kupic za 11, za resztę statyw i torbę
Nikon d300s z diablo drogim 17-55 f2.8 IF-ED, to zmieści się w 10k
mozesz kupić zamienniki do d300s, czyli d300s + sigma 17-50 f2.8 + Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO HSM II i to jest chyba najrozsądniejszy zestaw, najbardziej uniwersalny,
mozesz jeszcze kombinowac zamienniki + d700, np. sigma 24-70 z d700 + Nikon AF 85 f/1.8D i to jest zestaw który ja bym wziął na Twoim miejscu.
A mi się wydaje, że FF nie jest konieczny. Ja bym szukał u Nikona, ale skoro wolisz Canona to zastanów się nad 50D. Myślę, że na długo, długo Ci wystarczy. Lepiej kasę wydać na szkła, których do wachlarza zainteresowań będziesz kilku potrzebował. Architektura - coś szerokiego, do tego reporterka - 24-70 ? Na koncerty i wypady, jakieś tele, choć niekoniecznie bardzo długie. Może 70-200 ? Na szkłach Canonowych się nie znam, więc niech znawcy wymyślą, ale co do puchy to nie szukałbym koniecznie wśród najwyższych modeli. Zanim się naumiesz wykorzystywać wszystkie ich dobrodziejstwa, to już będą stare i nadające się do wymiany 50D to porządne body, które bardziej zaawansowanym amatorom spokojnie wystarcza, a lepiej inwestować w szklarnię.
Ze swojej strony też mogę Tamrona 70-200 polecić. No chyba, że zapomniałeś dopisać, że focisz sport i ptaki w locie.
Nie wiem jak on chodzi na Canonie, używam go z Nikonami i to jeden z moich lepszych zakupów..
Zanim się naumiesz wykorzystywać wszystkie ich dobrodziejstwa, to już będą stare i nadające się do wymiany
nie czytaj tego nawet.. gdyby dzisiaj mozna bylo kupic nowe c 5d za 5-6k, namawiałbym kazdego na tą puszkę w tym budżecie, rodzielczość, kolory itd. sa najbardziej naturalne wlasnie z FF, i leciwe 5d posluzyloby jeszcze z 2-3 lata spokojnie i bez kompleksów,
teraz canon leci w mpx, nowa 18mpx jest wręcz makabryczna jeśli chodzi o dr, a to ma duze znaczenie szczegolnie w fotografii krajobrazowej. Jak masz pieniądze raczej FF,
5d i d700 to nie są najwyzsze puszki, najwyzsze to d3, d3s, d3x
ja mu nie doradzam 1d.. tylko d700 albo 5d,
jak się przyjrzec cenom d700 i d300 to i tak wywalasz na to kupe szmalu, chyba lepiej juz miec za to to rzeczywiscie najlepsze.
12patoli to mało. Proszą się dobre szkła i przyzwoita puszka, taka do wymiany w niedługim okresie czasu na coś docelowego po dozbieraniu. Przynajmniej ja bym tak zrobił... 50d +L albo Zeiss;)
A ja doradzam 50D. Moim zdaniem starczy. Jak ktoś kupuje pierwsze lustro, to i tak możliwości będą ogromne. D700 to już jest wysoka półka, amatorowi, który jeszcze do końca nie wie czego chce, niespecjalnie potrzebna, a możliwe, że w niektórych sytuacjach i przeszkadzająca.
12 tys. zł to za mało na FF. Wystarczy na puszkę z podstawowym zoomem, który wystarczy do miejskiej reporterki, na ulicę czy na imprezy. Do architektury miejskiej i fotografii industrialnej najlepiej jednak mieć szeroki kąt, taki przynajmniej w okolicach 18 mm. A do przyrody, psów i koni to jak nic potrzebny będzie teleobiektyw - i to nie jakaś ciemnica, a przynajmniej f/4. Jeśli brać pod uwagę tylko sprzęt nowy, całość zamknęłaby się pewnie w kwocie ok. 18 tys. zł.
nauczyć trzeba się pracować takimi obiektywami jak 18mm.. do architektury tak szeroki kąt to za dużo, wszystko jest za mocno przerysowane, 24 to już sporo. Chyba że chodzi komuś o aż tak przerysowane rzeczy, ale czy warto od tego zaczynać ? tak czy siak najlepszy do tego będzie obiektyw pc z nikona albo ts-e z canona, i te właśnie obiektywy
oprócz regulacji pochylenia mają ogniskowe 24 i 28 mm..
Popstryka troche d300 zeby pozniej kupic przestrzelona uzywke d700 w cenie d300 ?
...18mm.. do architektury tak szeroki kąt to za dużo, wszystko jest za mocno przerysowane, 24 to już sporo. Chyba że chodzi komuś o aż tak przerysowane rzeczy, ale czy warto od tego zaczynać ?
A kto powiedział, że wszystkie linie na zdjęciach architektury muszą być prostopadłe i równoległe? Wyglądałyby jak z katalogu agencji nieruchomości, a nie zawsze o to chodzi. Powiedziałbym nawet, że najczęściej chodzi o coś zupełnie innego. Zbiegające się linie, odpowiedni rytm, odrealnienie - to pobudza wyobraźnię i sprawia, że architektura staje się bardziej monumentalna. Ktoś, kto takie zdjęcia ogląda myśli sobie "kurcze, nie wiedziałem, że tak to może wyglądać". Ja jestem zwolennikiem ukazywania na zdjęciach świata w taki sposób, w jaki nie ujrzymy go nigdy gołym okiem - wtedy jest ciekawiej. Jeśli autora tego wątku interesuje fotografia industrialna, to z pewnością wie, co mam na myśli.
I niby od czego innego miałby zacząć przy takim budżecie?
Poza tym jak będzie chciał mieć proste ściany, to je sobie wyprostuje. Zapas szerokości do tego celu będzie miał wystarczający.
sigmiarz napisał/a:
...tak czy siak najlepszy do tego będzie obiektyw pc z nikona albo ts-e z canona, i te właśnie obiektywy
oprócz regulacji pochylenia mają ogniskowe 24 i 28 mm..
Strata czasu i pieniędzy. Jak ktoś chce wejść w FF, to niech bierze kredyt i wchodzi od razu, a nie bawi się półśrodki, z których i tak nie będzie w pełni zadowolony, a jeszcze na tym straci. Moim zdaniem lepiej już wziąć FF ze standardowym zoomem i do tego jakiś używany szeroki kąt bądź tańszy zamiennik Tamrona, a później, w miarę potrzeby, kupić sobie obiektyw tilt/shift. Lepsze to, niż ujeżdżanie kilkuletniego D700 z przebiegiem 100 tys. klapnięć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10