Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Czw 16 Wrz, 2010
Sklep (Canon 50D) - problem ze reklamacją!
Autor Wiadomość
akuio 
Nowy



Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2010   Sklep (Canon 50D) - problem ze reklamacją!

Witam wszystkich,

dwa dni temu (14.09.2010), zakupiłem w sklepie ................ nowe body aparatu Canon 50D.
Niestety tego samego dnia po około 30 min pracy aparatu (aby bateria się rozładowała), na górynym wyświetlaczu zauważyłem coś podobnego do wylania się wyświetlacza w kalkulatorze gdy go naciśniemy palcem. Wyłączyłem aparat i następnego dnia sprawdzilem czy nadal jest ten sam problem (na wyłączonym aparacie), okazało się że efekt zniknął.

Tego samego dnia (15.09.2010), zabrałem aparat i udałem się do sklepu w którym go zakupiłem. Wytłumaczyłem w czym jest problem i że chciałbym wymienić uszkodzony model lub dokonać reklamacji (czyt. odstąpić od umowy i zwrócić aparat), na co usłyszałem że nie ma możliwości zwrotu i że aparat trzeba oddać na kontrolę do serwisu na żytniej.

Moje pytania są następujące:
1. Czy w tych aparatach zdarzały wam się takie przypadki z wyświetlaczami?
2. Czy jako konsument mogę zwrócić aparat i prosić o zwrot pieniędzy?
3. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?
4. Czy pracownik w sklepie jest upoważniony do przyjęcia reklamacji oraz czy może wymienić aparat na inny model?


Rozumiem że każdy sprzedawca jest nauczony aby zbyć klienta i kazać mu radzić sobie samemu ale moim zdaniem to już jest poniżej pasa.

Dzięki za pomoc.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2010   

Możesz żądać albo wymiany na inny egzemplarz albo naprawy (Twój wybór). Zwrotu gotówki możesz żądać tylko w przypadku jeśli naprawa nie jest możliwa lub zbyt kosztowna.
Swoje żądania powinieneś na piśmie przedstawić sprzedawcy. Ma on obowiązek się do nich ustosunkować.

Pracownik w sklepie powinien być upoważniony.
 
 
akuio 
Nowy



Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2010   

Czy jeśli sprzęt został wzięty na fakturę coś zmienia? Bo słyszałem że są wtedy jakieś problemy. Chciałbym wymienić aparat na inny egzemplarz - czy wtedy sklep musi wysłać uszkodzony aparat do serwisu aby otrzymać informację do wymiany na nowy aparat? Czy sklep może zrobić to od ręki?

Rozumiem że muszę napisać że towar jest niezgodny z umową?


MC napisał/a:
Możesz żądać albo wymiany na inny egzemplarz albo naprawy (Twój wybór). Zwrotu gotówki możesz żądać tylko w przypadku jeśli naprawa nie jest możliwa lub zbyt kosztowna.
Swoje żądania powinieneś na piśmie przedstawić sprzedawcy. Ma on obowiązek się do nich ustosunkować.

Pracownik w sklepie powinien być upoważniony.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2010   

Jeśli brałeś jako przedsiębiorca to obowiązują Cię przepisy o rękojmii (art. 561KC).
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2010   

Jeśli problemu już nie ma (nie da się go stwierdzić) to nie sądzę, aby ktokolwiek przyjął reklamację, a jako przedsiębiorca faktycznie nie jesteś chroniony jak człowiek z ulicy.

Poza tym może jesteś deko przewrażliwiony bo mój 50D też ma takie cóś od nowości ale jakoś mnie to nie ruszyło. U mnie to ma charakter przejrzysty nie wpływający na czytelność wskazań, nie wiem jak u Ciebie.
 
 
akuio 
Nowy



Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2010   

Problem nadal jest. Jeśli patrzę od góry to tego zbytnio nie widać, natomiast jeśli patrzę pod innym kontem, to jest to widoczne. Pierwszy raz się z tym spotkałem dlatego nie wiem czy wszystkie egzemplarze 50D mają taką usterkę czy może jest to coś normalnego.

Na dzień dzisiejszy nie przeszkadza to w odczytywaniu danych ale nie chcę aby to za tydzień lub dwa się pogorszyło.

Jak będę w domu, to postaram się zrobić zdjęcie i wystawić na forum.


maziek napisał/a:
Jeśli problemu już nie ma (nie da się go stwierdzić) to nie sądzę, aby ktokolwiek przyjął reklamację, a jako przedsiębiorca faktycznie nie jesteś chroniony jak człowiek z ulicy.

Poza tym może jesteś deko przewrażliwiony bo mój 50D też ma takie cóś od nowości ale jakoś mnie to nie ruszyło. U mnie to ma charakter przejrzysty nie wpływający na czytelność wskazań, nie wiem jak u Ciebie.
 
 
fotobros 
Nowy


Posty: 1
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2010   

akuio - nie martw się. Niestety ale ile bym nie miał nowych pięćdziesiątek, siódemek, czy nawet piątek ręce - problem jest ten sam. Pamiętam jak pierwszy raz wycierałem miękką ściereczką odbite palce niedoszłego klienta z górnego wyświetlacza i się przeraziłem bo pomyślałem dokładnie to co Ty... wylał się wyświetlacz, jednak po chwili wrócił do normy. Przetarłem go jeszcze kilka razy, włączyłem i działał bez zarzutu :) Teraz jak przychodzi świeży towar od razu wyciągam korpusy i przecieram te wyświetlacze żeby przyszły klient nie dostał zawału i piany :) Daj sobie i sprzedawcy kilka dni, jeśli akcja będzie się powtarzała to wtedy oddaj do sklepu i niech się martwią.

P.S.

Tak dla ścisłości to nie u mnie kupiłeś aparat i nie bronie tu nikogo :)
 
 
Wujek_Pstrykacz 
Moderator
canonik



Pomógł: 73 razy
Posty: 5258
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

O, u mnie też widać po lewej stronie tak jakby był wyświetlacz wylany, nie przeszkadza mi to, widac to tylko pod pewnym kątem. :razz:
 
 
akuio 
Nowy



Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2010   

Czy to oznacza że po prostu przy produkcji coś zostało mocniej dokręcone? Teraz tak się zastanawiam czy aby to napewno wyświetlacz. Pokazałem to paru osobom które teraż robią zdjęcia i doszli do wniosku że to może być po prostu wada na szybce.

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
O, u mnie też widać po lewej stronie tak jakby był wyświetlacz wylany, nie przeszkadza mi to, widac to tylko pod pewnym kątem. :razz:
 
 
mi_b
Początkujący


Posty: 28
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010   

akuio napisał/a:
Czy to oznacza że po prostu przy produkcji coś zostało mocniej dokręcone? Teraz tak się zastanawiam czy aby to napewno wyświetlacz. Pokazałem to paru osobom które teraż robią zdjęcia i doszli do wniosku że to może być po prostu wada na szybce

A może to elektrostatyka?
Miałem kiedyś tak w 40D, szybka naładowała się elektrostatycznie... przeszło samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11