Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: goltar
Sob 16 Paź, 2010
Czy 5D jest aparatem profesjonalnym?
Autor Wiadomość
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

maczetka napisał/a:
no wlasnie o to chodzi nie zapominajmy jednak o aspekcie jakosciowym...


i to jest sedno! 5d w tym dorównuje hajendowym puszkom. ;)
chociaż wśród lustrzanek cyfrowych małoobrazkowych niewiele wyżej zostaje.

Konluzja:

5 mkII jest aparatem profesjonalnym oceniając jego obrazowanie, natomiast na amatorskim przy ocenie funkcjonalności.

[ Dodano: Pią 15 Paź, 2010 02:52 ]
autokorekta

5 mkII jest aparatem profesjonalnym oceniając jego obrazowanie, natomiast amatorskim oceniając funkcjonalność.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






papatki 
Rozmowny



Pomógł: 2 razy
Posty: 486
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

no to pytanie dodatkowe dla znafców - jeżeli aparat oceniacie pod względem pod względem funkcjonalności (cokolwiek to znaczy lub piszący mają na myśli), jakim aparatem jest 550D?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

Jako "znafca" zapewne dobrze znasz odpowiedź.
 
 
papatki 
Rozmowny



Pomógł: 2 razy
Posty: 486
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

ale, może znam złą? człowiek się uczy całe życie....
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

A nie znudziło wam się jeszcze? Przecież wyraźnie widać, że żadna ze stron nie jest skłonna do kompromisu, siedzicie tylko w swoich okopach i napierniczacie się z moździerzy. :)
 
 
MasterB 
Maniak



Pomógł: 14 razy
Posty: 864
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

Proponuję zamknąć ten wątek i zacząć nowy:

Czy 5D jest aparatem ładnym?

Będzie podobnie :P
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

MasterB, nie, bo pojęcia ładny-brzydki nie są pojęciami ściśle definiowalnymi, natomiast kwestia "profesjonalności" narzędzia, to kwestia kilku konkretnych warunków, będących standardem w danej generacji takiego sprzętu.
BTW, wg. mnie jest dość ładny - to jeden z ładniejszych Canonów... :smile:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

jaad75 napisał/a:
wg. mnie jest dość ładny

jaad75, ale Mk I czy Mk II, bo to dość istotna kwestia w świetle doniosłości tego wątku. :)
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

komor, Mk.II jest ładniejsza, bo jest młodsza... :razz:
 
 
maczetka 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 217
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

MasterB napisał/a:
Czy 5D jest aparatem ładnym?


jest aparatem ladnym, ale mi na przyklad d700 podoba sie bardziej. nie mowiac juz o trzycyfrowych canonach, ktore po podpieciu duzego szkla nabieraja specyficznego uroku :roll:
to, ze to wlasnie z nim zdecydowalem sie kroczyc przez zycie dowodzi jednak, ze bardziej niz powierzchownosc liczy sie dla mnie wnetrze :lol:
 
 
muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

jaad75 napisał/a:
Do końca.

Widzisz. W śrubokrętach chodzi głównie o wytrzymałość, co by po kilku przykręconych śrubkach, nie "zjeździły" się.

W aparatach jest podobnie, ale NIE DO KOŃCA, bo nie chodzi tak naprawdę o jakąś totalną wytrzymałość (chyba, że ktoś kupuje do fotografowania w warunkach ekstremalnych gdzie jedynie totalnie pozatykane puszki dają radę), tylko FINALNIE o jakość zdjęć - a te w powiedzmy segmencie amatorskim i półprofesjonalnym są podobne, jak nie takie, że dla przeciętnego zjadacza chleba, różnice są nie do wychwycenia.
Jeśli chodzi o wytrzymałość poszczególnych "puszek" - nie oszukujmy się.
Cudów tu nie ma - i w amatorskiej i w profesjonalnej jest masa elektroniki - i jeśli jeden i drugi upadnie, du.a zbita - coś może się popsuć.
Jeśli chodzi o uszczelnienia - zgoda - im bardziej zaawansowane, tym lepiej uszczelnione.
Tylko, fotografowanie na ślubie to nie pustynia.
Tutaj pod względem wytrzymałości oba aparaty się sprawdzą - super profesjonalny i amatorski (słabszy AF? Trudno. Ten z "amatorskim" będzie musiał wykazać się większym profesjonalizmem :mrgreen: ).
Pytanie tylko co do nich zostanie podpięte i co z tym zrobi fotograf.

Dlatego:
Wujek_Pstrykacz napisał/a:
W środowisku reporterów regionalnych gazetek nawet 400d potrafi być puszką profesjonalną

zgadzam się z tym zdaniem.
Jeśli kogoś nie stać na "sprzęcior" za 20k, to foci 400D, czy D50.

P.S. Poza tym, dla każdego "przyciskacza spustu" lustrzanki jest oczywiste, że 5d profesjonalnym aparatem jest. Może mniej profesjonalny jak seria 1D, ale cóż...
Taka to hierarchia.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

muzyk napisał/a:
Widzisz. W śrubokrętach chodzi głównie o wytrzymałość, co by po kilku przykręconych śrubkach, nie "zjeździły" się.
Zdziwiłbyś się... Chodzi też o dokładność wykonania, odporność na wysokie temperatury, stopień izolacji, ergonomię itd...
muzyk napisał/a:
W aparatach jest podobnie, ale nie chodzi tak naprawdę o jakąś totalną wytrzymałość (chyba, że ktoś kupuje do fotografowania w warunkach ekstremalnych), tylko FINALNIE o jakość zdjęć - a te w powiedzmy segmencie amatorskim i półprofesjonalnym są podobne, jak nie takie, że dla przeciętnego zjadacza chleba, różnice są nie do wychwycenia.
Ba, cofając się do czasów analogowych, różnice w jakości były absolutnie nie do wychwycenia, ale jakoś wciąż istniały korpusy amatorskie i profesjonalne... BTW, Chodzi również o wytrzymałość sensu stricto - odporność obudowy, wytrzymałość na niskie temperatury, wilgotność, czy żywotność migawki.
muzyk napisał/a:
Cudów tu nie ma - i w amatorskiej i w profesjonalnej jest masa elektroniki - i jeśli jeden i drugi upadnie, du.a zbita - coś może się popsuć.
Tylko w jednym przypadku łatwiej, w drugim trudniej, a i gwarancja na zużycie poszczególnych elementów jest inna, bo szacowane w trakcie projektowania przebiegi różnią się dość mocno...
muzyk napisał/a:
Tylko, fotografowanie na ślubie to nie pustynia.
A śluby, to nie żadna wysoka półka profesjonalistów i nieszczególne wyzwanie dla sprzętu, choć ze względu na spory przemiał zdjęć, również lepiej byłoby, by aparat miał solidniejszą migawkę, a nawet i uszczelnienia, bo czasem deszcze na ślubach też padają, a zdjęcia wypadałoby robić skoro ludzie Ci za to płacą...

[ Dodano: Pią 15 Paź, 2010 19:11 ]
muzyk napisał/a:
P.S. Poza tym, dla każdego "przyciskacza spustu" lustrzanki jest oczywiste, że 5d profesjonalnym aparatem jest.
Oczywistym jest, że nie jest, choć może być wykorzystywanym do profesjonalnych zadań (mimo, że czasem wymaga to trochę samozaparcia)...
 
 
muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

jaad75 napisał/a:
korpusy amatorskie i profesjonalne

Moim zdaniem rozróżnienie profesjonalne i amatorskie w odniesieniu do lustrzanek, dotyczy się głównie ergonomii, uszczelnień, rodzaju materiału z którego wykonane jest body i mnogości funkcji, które są "wyciągnięte" na zewnątrz.
Jakość zdjęć na poziomie "do zwykłego oglądnięcia" - czyli tego co odbiorą ich matryce - w wielu aparatach jest podobna. Brzmi kontrowersyjnie, ale tak to widzę.
Przykład "profesjonalna sesja zrobiona telefonem"...
Gdyby ktoś pokazał te zdjęcia i powiedział, że zrobiono je 1D coś tam... wielu by uwierzyło. Przecież zdjątka niczego sobie, nie?

Finalnie jednak, jakość zdjęć determinują obiektywy - tutaj różnica między tym co amatorskie, a tym co profesjonalne jest już baaaaaaaaaaaaaardzo duża.
jaad75 napisał/a:
że nie jest

Czyli co, rezerwujesz "profi" tylko dla 1?
:mrgreen:
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

muzyk napisał/a:
Moim zdaniem rozróżnienie profesjonalne i amatorskie w odniesieniu do lustrzanek, dotyczy się głównie ergonomii, uszczelnień, rodzaju materiału z którego wykonane jest body i mnogości funkcji, które są "wyciągnięte" na zewnątrz.
No i cały czas o tym piszę. Do tego dochodzi jeszcze jakość i dokładność wykonania, kontrola jakości itd...
muzyk napisał/a:
Jakość zdjęć na poziomie "do zwykłego oglądnięcia" - czyli tego co odbiorą ich matryce - w wielu aparatach jest podobna. Brzmi kontrowersyjnie, ale tak to widzę.
Przykład "profesjonalna sesja zrobiona telefonem"...
Gdyby ktoś pokazał te zdjęcia i powiedział, że zrobiono je 1D coś tam... wielu by uwierzyło. Przecież zdjątka niczego sobie, nie?
To oczywiste i nikt tu tego nie kwestionował - chyba nie przeczytałeś wątku.
muzyk napisał/a:
Finalnie jednak, jakość zdjęć determinują obiektywy - tutaj różnica między tym co amatorskie, a tym co profesjonalne jest już baaaaaaaaaaaaaardzo duża.
Czasem bardzo duża, czasem mała - vide dobre optycznie Samyangi, czy Tamrony, a przeciętne L-ki... Różnice nie będą leżały w kwestii obrazowania (a przynajmniej dla wielu te różnice będą niedostrzegalne), a właśnie w kwestii budowy, użytych materiałów uszczelnień, autofokusa itd...
muzyk napisał/a:
Czyli co, rezerwujesz "profi" tylko dla 1?
W obecnej linii Canona - wyłącznie, choć 7D również ma wszystkie cechy korpusu profesjonalnego. Może kiedyś wreszcie powstanie lekki pełnoklatkowy backup, czyli EOS 3 w wersji D, ale póki co, tylko jedynki są korpusami profesjonalnymi, bez żadnych kompromisów.
 
 
muzyk 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 282 razy
Posty: 8443
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

jaad75 napisał/a:
W obecnej linii Canona - wyłącznie.

Eno. Pozwól, że się nie zgodzę.
5D i 5DII uważam za profesjonalne aparaty - no, powiedzmy w 98% profesjonalne.
Podobnie jak XXD a 7D na poziomie swojej semiprofesjonalonści.
No dobra, dość pisania o "NICZYM". :lol:
Lepiej pójść coś zafocić :razz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10