Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ja najbardziej dziękuję Sony za a900 a zwłaszcza za a850. Żałuję tylko, że to właśnie ten segment nie zdobył większej popularności. Gdyby tu pojawiła się zorganizowana akcja marketingowa, może wpłynęło by to na C i N, a tak niestety pełna klatka nadal zdominowana jest przez tych dwóch producentów. .
Czy Sony ma dbać o klientów Nikona i Canona, żeby owym klientom ceny spadały? Przecięz cokolwiek superaśnego by nie wypuścili to ludzie ze szklarnią C czy N i tak trzy razy się zastanowią zanim zaczna myślec o przesiadce... i dużó przesaiadkowiczów nie będzie Widać to się nie kalkuluje.
Ja najbardziej dziękuję Sony za a900 a zwłaszcza za a850. Żałuję tylko, że to właśnie ten segment nie zdobył większej popularności. Gdyby tu pojawiła się zorganizowana akcja marketingowa,
1. Ja z kolei nie dziękuję za A900 tylko żałuję że tyle już czasu upłynęło a oni jeszcze jej nie poprawili. A wystarczy tam poprawić matrycę i będzie się sprzedawać jak "ciepłe bułeczki".
2. Moim zdaniem żadna akcja marketingowa nic tu nie zdziała dopóki matryca będzie taka jaka jest. To wstyd żeby jeszcze jej nie wymienić mając w swej ofercie tak znakomitą szklarnię jak Zeissy czy seria G.
1. Taka sama matryca znajduje się w Nikonie D3x, w aparacie 3X droższym .
Żeby odnieść sukces przy sprzedaży aparatów profesjonalnych to trzeba najpierw mieć zaplecze w produkcji aparatów przeznaczonych dla bardziej masowego odbiorcy. Podejrzewam że gdyby nawet teraz Sony wypuściło znacznie lepszą puszkę od np. Canona MarkaIII to i tak bez wsparcia i zaplecza dla zawodowych fotografów nie odniosło by teraz większego sukcesu, teraz na taki ruch za wcześnie, na to pracuje się latami.
2. Zapewniam Cię że matryca Sony A900/850 spokojnie daje radę z Zeissem czy serią G . Mam jedno i drugie i działa ten komplet razem wyśmienicie .
Żeby odnieść sukces przy sprzedaży aparatów profesjonalnych to trzeba najpierw mieć zaplecze w produkcji aparatów przeznaczonych dla bardziej masowego odbiorcy.
Ale Sony produktowało już puszkę semi (A700) i skoro mogą produkować kilka niewiele różniących się puszek entry-level i trochę lepszych oraz dwie puszki FF, to czemu nie ma następcy A700? Do tego jeszcze inwestują w zupełnie nowe pomysły (NEX i stałe lustro Axx).
Zapewniam Cię że matryca Sony A900/850 spokojnie daje radę z Zeissem czy serią G
Dać radę, a pozwolić w pełni wykorzystać jakość "szkła", to nie to samo. Ta matryca stanowi wąskie gardło dla tych szkieł.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010
SlawGaw napisał/a:
Usjwo, kozidron wyciągacie część zdania i ironizujecie, ale tak, marketing to zaspokajanie potrzeb klientów, którzy za to płacą, powtórzę jeszcze raz jedno kluczowe słowo - płacą.
SlawGaw, pomińmy na chwilę dyskusję o sony, mi się zdaję, że się mylisz -marketing nie jest po to żeby zaspokajać potrzeby klientów. Ironizując (co mi zarzucasz ale popatrzmy na to z przy mrużeniem oka) - marketing "ten nastawiony na klienta" jest po to, żeby nawet najgorszy towar/usługę nawet z wadami fabrycznymi sprzedać -krótko generować jak największe zyski i generalnie nie ma w tym nic złego.
Codziennie w tv pewnie oglądasz wesołe uśmiechniete dzieci jak zjadają kolejny jogurt z podwójną dawką wapnia, z dodatkowymi owocami w środku, ze specjalnymi mikro bakteriami które powodują odpowiednią florę bakteryjną, że z chudniesz w 2 tygodnie i nie zachorujesz na grypę - to jest najzwyklejsze ogłupianie klienta.
Jak to się mówi dobry marketingowiec sprzeda wszystko niezależnie od potrzeb klienta.
SlawGaw napisał/a:
tymczasem marketing to głównie troska o zaspokojenie potrzeb klienta
dlatego właśnie z tym zdaniem się nie zgodzę
Oczywiście mozna mnozyć przykłady "dobrego" marketingu ale ten sony podobny jest do tego przykładowego jogurtu, zresztą bardzo dobrze, bo wolny rynek to nie zabawa - wygrywa cwańszy, silniejszy i bardziej przebiegły a to, że pokaże się jedna bzdurna czy druga reklama sony sugerująca, iż z białym obiektywem Sony "wyglądasz profesjonalnie" - to kto to zweryfikuje ........moze Ty, może ja i spora część "fanatyków" ale to zaledwie niewielki ułameczek klienteli
ps. Przypomniało mi się sławne zdanie pewnego Billa: "Jeżeli coś źle działa, niech przynajmniej dobrze wygląda" .
marketing nie jest po to żeby zaspokajać potrzeby klientów
No tak, jest po to aby zarabiać na zaspokajaniu potrzeb. Klient nieusatysfakcjonowany nie wraca, klient zadowolony to potencjał na przyszłość.
Reklama to tylko jedno z działań marketingowych, to najbardziej widoczne dla klienta, najbardziej krzykliwe, ale wcale nie najważniejsze. Kłamliwe reklamy jogurtów w TV? Cóż żadna licząca się firma nie poda nieprawdy w reklamie, bo może się liczyć z procesem i karami, chyba coś takiego spotkało jogurty firmy X we Francji jakieś 10 lat temu, o ile dobrze pamiętam to za niedopowiedzenie że te bakterie to się nie utrzymują w organizmie. A że są pewne sztuczki, cóż żyjemy w takim a nie innym świecie i albo się z tym pogodzimy, albo będziemy walczyć z wiatrakami. Zwyczajnie trzeba się uczyć od dziecka że reklama to nie jest pełna informacja o produkcie, ale tylko ta informacja którą chce nam przekazać firma, za co zresztą płaci.
kozidron napisał/a:
dobry marketingowiec sprzeda wszystko
To jest jak z grzybami, wszystkie są jadalne, ale niektóre tylko raz.
Co do jakości matrycy w A850/900 to nie uważam aby ona była zła, raw + LR jest ok, szkoda tylko że nie jest jeszcze lepsza. Czułości 12800, 25600, choćby na rawach połówkowych to już byłoby coś, jakość jpg'a z aparatu też mogłaby być lepsza ale to chyba bardziej wina procesora. Naprawdę nie trzeba wiele aby z tych aparatów zrobić bardzo dobre narzędzie.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010
SlawGaw napisał/a:
Cóż żadna licząca się firma nie poda nieprawdy w reklamie, bo może się liczyć z procesem i karami,
ale u Ciebie silna wiara w koncerny, może gdybym nie przepisywał tych bzdurnych haseł od czasu do czasu to bym podobnie naiwnie myślał jak ty, ostatnio mam podziw dla sprytu dealerów samochodowych "z tak zwaną najtańszą wersją danego modelu", którą jak klient chce nabyć to okazuje się, że jej jednak jej nie ma......ale była ... (w niedalekiej przeszłości) więc nikt nie skłamał no ale za to jest wersja odrobinę lepsza a że droższa o około 10K no cóż.
Oczywiście o najtańszej wersji tego modelu usłyszysz w każdej reklamie, jest ona na każdym billboardzie, w katalogu, przy wejsciu do salonu na display'u a po drodze do biurka dealera miniesz jeszcze ze 3 rollupy z ta reklamą i rzeczywiście nikt nie skłamał ale auta z reklamy z ceną z * nie kupisz. SlawGaw, to jest stary numer ale jak ładnie na nowo można go zapakować, nikt nie skłamał, nikt nie powiedział prawdy a procesu nie będzie.
Mi sie przypomina pewien osobliwy test porównujący lustrzankę FF do średnich ścianek cyfrowych gdzie ktoś chciał udowodnić, że nie ma różnicy wiec po co przepłacać... wszystko mozna zrobić tak, zeby wyniki były "takie jak trzeba".
Raczej w niewidzialną rękę wolnego rynku i konkurencji.
Co do reszty to ludzie, klienci powinni kierować się zdrowym rozsądkiem, a jak dealer mówi że nie ma auta za tyle i ile w reklamie, to przecież nikt nie zmusza klienta to wydania tych 10k więcej zawsze można powiedzieć "Nie dziękuję idę do kogoś innego". Jak ktoś nie potrafi tego powiedzieć to zapewne nie będzie żałował że kupi droższe auto, lepiej wyposażone, więc dlaczego ja mam się martwić jakie on podejmuje decyzje. Nie moje pieniądze, nie moja sprawa.
Inny przykład to gazetki reklamowe, towar X cena taka a taka, idziesz do sklepu a tam nie ma tego towaru, bo się niby skończył choć nie był w ogóle wyłożony, a jest za to towar Y albo jak już się tam jest to kupuje się coś, ot tak przy okazji. Tyle że nie jest to marketing koncernów a prymitywne sztuczki sprzedawców. Łatwe do przejrzenia i po paru takich numerach człowiek się uczy nie dowierzać.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sob 16 Paź, 2010
SlawGaw napisał/a:
to przecież nikt nie zmusza klienta to wydania tych 10k więcej zawsze można powiedzieć "Nie dziękuję idę do kogoś innego"
ta, pójdziesz do konkurencji a tam to samo, to był przykład z niskiego segmentu, lexus takich trików nie stosuje bo raczej chce trafiać do innego rodzaju klientów.
SlawGaw napisał/a:
Nie moje pieniądze, nie moja sprawa.
ale pewnie, że tak, wciskanie kitu że pewne FF jest lepsze od średniego formatu do studia to w sumie też nie moja sprawa, SlawGaw, to jest forum my sobie tu dyskutujemy o wszystkim i niczym.
ale pewnie, że tak, wciskanie kitu że pewne FF jest lepsze od średniego formatu do studia to w sumie też nie moja sprawa
Bo od starych konstrukcji, do których było porównywane zapewne nie dość, że jest lepsze, to jeszcze wygodniejsze i tańsze... Wszystko zależy, co do czego porównamy - można udowodnić w ten sposób wiele zaskakujacych tez, nie mijając się z prawdą... W razie potrzeby, można nawet w sądzie wygrać, udowadniając, że nie powiedziało się nic nieprawdziwego...
Żeby odnieść sukces przy sprzedaży aparatów profesjonalnych to trzeba najpierw mieć zaplecze w produkcji aparatów przeznaczonych dla bardziej masowego odbiorcy.
Ale Sony produktowało już puszkę semi (A700) i skoro mogą produkować kilka niewiele różniących się puszek entry-level i trochę lepszych oraz dwie puszki FF, to czemu nie ma następcy A700? Do tego jeszcze inwestują w zupełnie nowe pomysły (NEX i stałe lustro Axx).
Tak, A700 była bardzo udaną puszką, ale sukcesu komercyjnego nie odniosła. Mimo wszystko jestem pewien że pojawi się jego następca. Ja też czekam z niecierpliwością, mając poprzednio A700 trudno wybierać aparat z niższego segmentu.
a ja się tak zastanawiam, jak to miałoby być, żeby firma nowa w danym segmencie rynku miała wg. coponiektórych tutaj grzecznie się ustawić w kolejce i robić mniej szumu, reklamy i marketingu niż wielka dwójka...
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sob 16 Paź, 2010
RB napisał/a:
a ja się tak zastanawiam, jak to miałoby być, żeby firma nowa w danym segmencie rynku miała wg. coponiektórych tutaj grzecznie się ustawić w kolejce i robić mniej szumu, reklamy i marketingu niż wielka dwójka...
przynajmniej ja tak nie twierdze, wolny rynek to ciężka walka o przetrwanie, wygrywa cwańszy, silniejszy i bardziej przebiegły a niestety niekoniecznie najlepszy.
przynajmniej ja tak nie twierdze, wolny rynek to ciężka walka o przetrwanie, wygrywa cwańszy, silniejszy i bardziej przebiegły a niestety niekoniecznie najlepszy.
i to chyba jest najlepsze podsumowanie tego całego sr..nia w banię i marudzenia o ww. temacie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10