Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pamiętaj, że w specyfikacji dla APS-C Sigma podaje wartości przeliczone dla swojego cropa - czyli 1.7x. W przypadku Tokiny - masz wartości dla Nikonowego DX - czyli 1.5x. A Canon to 1.6x
splice, jeśli będziesz miał duże połacie "gładkiej" i jasnej powierzchni (niebo, jasna ściana) to jak najbardziej... nie wiem czy przypadkiem usuwanie winiety w puszkach i oprogramowaniu Canona działa tylko z firmowymi szkłami.
To może canona 10-22? Ale on z kolei ma jeszcze gorsze światło i do tego nie stałe Im więcej wiem o tych obiektywach tym większy mętlik w głowie... No ale coś trzeba wybrać
Splice, rzut kostka dobra rzecz - calkiem powaznie, tylko przy nastepujacych zasadach gry:
- rzucasz tylko jeden raz
- czujesz sie dobrze z wynikiem - bierz to szklo, ktore wypadlo
- czujesz dyskomfort - bierz to drugie szklo bez wahania
- nie zastanawiaj sie nad tym wyborem NIGDY wiecej
Ten sam dylemat miałem tylko z Sigmą 10-20 4/5.6 wtedy nie bylo 3.5 bo wzialbym ją od razu.
Wybrałem Sigmę, teraz sprzedałem z 40D i nie bylo tak źle.
Też robiłem fotki wnętrz. Na potrzeby stron z kwaterami do internetu.
Jak mówią poprzednicy wszystkiego są plusy i minusy.
Jakbyś nie kupił zawsze będziesz się zastanawiał czy dobrze zrobiłeś.
[ Dodano: Wto 09 Lis, 2010 02:38 ]
jak ważne są śluby, i raczej biegasz z aparatem, dumanie nad statywem to nie Twoj styl..
bierz Tokinę bo łatwiej bedzie w trudniejszych warunkach, nie wiem tylko czy ona jest uzyteczna od tych 2.8, co do Sigmy jestem pewny bo używam, nadaję się już 3.5
Jest jak najbardziej użyteczna od f/2.8. Jest nieco poprzecznej aberracji chromatycznej (łatwo usuwalnej w obróbce) i nieco "poszukujący" AF na bocznych punktach ostrości (na centralnym bez większych problemów). Reszta zalety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11