Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Daimon, nie linkuję Tobie, piszemy na forum publicznym, pokazuję przykład obrazujący jak duży wpływ może mieć dodatkowa robota fotografa na efekt końcowy.
Pokazywanie kolejno coraz lepszych fotek z takiego czy innego obiektywu mija się z celem bo to na dobrą sprawę licytacja, który fotograf jest lepszy... a o obiektywie prawie nic to nie mówi. Przeszlibyśmy w dyskusję o sztuce fotografii, a nie o sprzęcie... a to już temat na caly dział forum, który zresztą także istnieje
Dodatkowo można wprowadzić w błąd kogoś kto ma na ten temat mniejszą wiedzę i szuka w internecie porad co do kupna obiektywu. Może zobaczyć takie zdjęcie, podpalić się, a potem stwierdzić, że obiektyw wcale takich nie robi
Dając HDR ze zdjęcia/zdjęć wykonanego danym obiektywem możesz niechcący utwierdzić kogoś w przekonaniu, że obiektyw daje piękne kolory. Inna osoba zrobi dof stack z kilku ujęć obiektywem makro i już ktoś może się przeliczyć z GO. Inna osoba może dać portret ptaka zrobiony obiektywem 70 mm, a ktoś gotów jest pomyśleć że to odpowiednia ogniskowa do fotografii ptaków.
Takie fotki są specyficzne i powinny być linkowane z odpowiednią adnotacją i niekoniecznie w wątkach sprzętowych. Takie jest moje zdanie na ten temat. Nie muszę się wyluzowywać bo wcale nie jestem spięty
Dając HDR ze zdjęcia/zdjęć wykonanego danym obiektywem możesz niechcący utwierdzić kogoś w przekonaniu, że obiektyw daje piękne kolory. Inna osoba zrobi dof stack z kilku ujęć obiektywem makro i już ktoś może się przeliczyć z GO. Inna osoba może dać portret ptaka zrobiony obiektywem 70 mm, a ktoś gotów jest pomyśleć że to odpowiednia ogniskowa do fotografii ptaków.
Czy to jest HDR to sprawa będzie niebawem rozstrzygnięta, bo gościa o to zapytałem.
Monastor napisał/a:
Takie fotki są specyficzne i powinny być linkowane z odpowiednią adnotacją i niekoniecznie w wątkach sprzętowych.
A co do reszty... Ludzie nie są głupi, nie trzeba im pisać instrukcji obsługi na zapalniczce, wraz z adnotacją, że ogień parzy.
I nie offtopujmy.
Daimon, nie wiem czy to HDR, ale śmiem twierdzić, że żadna matryca nie daje w jpg takiego zakresu tonalnego. Na pewno coś z tym zdjęciem było robione. Może to wywołany odpowiednio plik RAW. Co by to nie było, prosto z aparatu nie otrzyma się takiej fotki.
Ludzie głupi nie są, ale laicy też się trafiają i po to między innymi jest to forum
[ Dodano: Pon 10 Mar, 2008 ]
Po moich dalszych wątpliwościach dostałem kolejna odpowiedź:
Cytat:
Proszę używać filtrów UV oraz dodatkowo zapoznać się z literatura
fotograficzna, gdzie są przedstawione techniki fotografii oraz sposoby
niwelowania niepożądanego efektu blików.
Jest Pan pierwszym klientem, który zgłasza efekt blików jako wadę
obiektywu.
Pozdrawiam,
Piotr Niklas
Dział Obsługi Klienta
[ Dodano: Pon 10 Mar, 2008 ]
Wyszło na to, że nie umiem robić zdjęć...
[ Dodano: Wto 11 Mar, 2008 ]
Dostałem także odpowiedź z Japonii:
Cytat:
Dear Piotr,
Thank you very much for your e-mail.
However, there is nothing wrong with these images, it is impossible to
eliminate ghost or flare 100% percent, if you shoot a picture of a strong light
source. May be you know the fact that flare and ghosting tends to occur
with digital SLR cameras, due to reflections from the image sensor surface
of the camera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10