Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010 Battle for Color 5D vs D700
Test na tyle ciekawy, że chyba warto poświęcić mu osobny temat. Wydzieliłem. goltar
Battle for Color 5D vs D700
Korzystając z wolnego czasu oraz możliwości pobawienia się kolorami aparatów 5D i D700 postanowiliśmy razem z dr11 zrobić małe porównanie.
Zaimprowizowaliśmy banalnie prostą scenkę złożoną z albumu 1x oraz wzornika ColorChecker Passport. Oba aparaty ustawione w tryb M i MF.
Do Canona 5D podłączony został obiektyw Canon EF 24/1.4mkI, do Nikona D700 natomiast Nikkor AF-S 16-35/4 VR ustawiony na 24mm.
Aparaty zaprogramowane tak aby zapisywały pliki RAW oraz JPG w najlepszej jakości. Profil przetwarzania kolorów taki sam w obu puszkach, czyli Standard (zresetowany do wartości domyślnych) - oczywiście przetwarzanie w obu puszkach jest zupełnie inne. Balans bieli musieliśmy trochę oszukać, jako że 5D nie umożliwia tak nisko zejść - ustawiliśmy arbitralnie 2800K w canonie i 2780K w Nikonie.
Parametry ekspozycji były następujące: ISO200, f/11, migawka 2.5 sekundy. Oczywiście statyw, samowyzwalacz i opóźnienie ekspozycji, wstrzymanie oddechu i mamy takie oto pstryki:
(po kliknięciu w każde zdjęcie otwiera się oryginalny rozmiar)
JPEG prosto z puszki
5D
D700
Różnice są, no ale to było oczywiste od początku i bardziej w krzywej tonalnej niż kolorystyce. Dla przypomnienia profile przetwarzania kolorów zostały zresetowane do wartości domyślnych - każdy bowiem z nas miał troszkę te ustawienia "podtuningowane".
No ale JPG to JPG - po to robiliśmy RAWy by je wrzucić do Ligtrooma. Wynik jest taki:
Jednak nie po to ustawiliśmy wzornik X-rite by z niego nie skorzystać. Profile dla obu puszek wygenerowane i przypisane. To samo z balansem bieli. W LR pipetką sprowadziliśmy do wartości prawidłowej. W Canonie 5D wyszło 2500K/ tinta +19 w D700 natomiast 2400K i +13. Co ciekawe ekspozycję w D700 musieliśmy w LR skorygować o -0.3EV aby zrównać z tą uzyskaną w 5D. Ciekawe o tyle, że według testów DXO to Canon ma wyższą czułość dla ISO200. Wynika z tego, że inaczej pracuje migawka lub inaczej domyka się przysłona.
LR z profilem wygenerowanym dla każdej z puszek
5D
D700
Co widać? Praktycznie takie same obrazki. Praktycznie, bo choć różnice są (przejścia żółty-pomarańcz-czerwień) to jednak są one akademickie. Spójrzcie na różnice w purpurowych polach wzornika. Te na zdjęciu z Canona są bardziej nasycone.
Aby sprowadzić obrazek z D700 tak by kolorystycznie wyglądał jak ten z 5D, oprócz profilowania należy dodatkowo skorygować w LR kolorystykę:
- w grupie HSL kolor czerwony został przesunięty o -15, natomiast pomarańcz o -10
- w grupie Saturacja kolor czerwony został przesunięty o +2, a pomarańcz o +1
(na szczęście, gdy ktoś się uprze może te korekty wbić sobie na stałe do profilu LR )
Efekt? proszę bardzo:
5D
D700
Podsumowując - JPGi są różne, no ale kto patrzy na JPGi?
RAWy po skonfigurowaniu LR dają praktycznie tę samą kolorystykę. Różnice istnieją i pewnie są odpowiedzią dlaczego 5D jest wybierany przez portrecistów. Po prostu w Canonie 5D przejścia tonalne między żółtym a czerwonym są bardziej kontrastowe.
Jak zatem się okazuje oba aparaty, tj 5D i D700 robią zdjęcia... Ogłaszam remis
I to tyle w temacie kolorystyki.
Ostatnio zmieniony przez goltar Pon 06 Gru, 2010, w całości zmieniany 4 razy
Świetna robota, tyle, że udowodniliście chłopaki, że GoOrange i inni myślący podobnie, mają rację.
Gdzie to udowodnili? Pokazali, że różnic praktycznie nie ma. Po sprofilowaniu puszek dostaną takie same kolory. Punkt wyjścia do dalszej obróbki (bo po to kalibruje się puszki) jest taki sam.
Raideur napisał/a:
hijax_pl dzieki to mnie bardziej przekonuje do canona-a
Jedyne, według mnie, co zostało tu udowodnione to to, że jak ktoś chce i widzi potrzebę, to wszelkie różnice w kolorystyce można w dowolny sposób sobie skorygować. I to w zasadzie raz a porządnie
O właśnie - RAZ. Właśnie to nazywam konfiguracją środowiska LR
A jakbym nie chciał konfigurować - użyłbym nikonowskiego Capture NX2. Tak samo jak użytkownicy Canona użyliby DPP. Niestety LR jest produktem niezależnym i jako taki, nie interpretującym poprawnie wszystkich tagów "manufacturer data" EXIFa - dlatego wymagana jest konfiguracja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11