Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nikon też daje 14 bitów w D300s, a na 14EV wcale DR nie wygląda. Nawet nie sądziłem że z 14 bitowych RAWów czy NEFów można zrobić broń marketingową. No bo po cóż innego firmy je aplikują?
W przypadku D300/D300s jest to dodatkowo o tyle bez sensu, że aparat traci swoją szybkostrzelność - Canony przynajmniej z tym nie mają problemu. Wciąż jednak mogłyby mieć dłuższą serię przy tym samym buforze i 12-bitowych RAW, co IMHO dałoby równie dobry efekt marketingowy. A jeszcze lepiej, gdyby dawali przy tym wybór jakie RAW-y zapisywać.
No nie do końca - kodowanie koloru i ilość przejść pomiędzy nimi zawsze będzie większa dla aparatów w których przetwornik AD będzie oferował zapis z wyższym bit/kanał.
Różnice te zacierają się przy wyższym Iso.
W zasadzie z tego samego względu można przyjąć, że aparaty o przetwornikach 12 bitowych nie są w stanie osiągnąć dynamiki aparatów z przetwornikami 14 bitowymi, choć trzeba zaznaczyć, że zależy to od kilku dodatkowych czynników (głównie S/N Ratio - a ta wynika z rozmiaru pixela, sprawności matrycy, unity gain.....).
choć trzeba zaznaczyć, że zależy to od kilku dodatkowych czynników (głównie S/N Ratio - a ta wynika z rozmiaru pixela, sprawności matrycy, unity gain.....).
No więc właśnie - jeżeli DR jest zbyt mały, to nawet na niskich czułościach po prostu rozróżniamy więcej poziomów szumu w cieniach i niepotrzebnie zapychamy bufor/kartę zbędną informacją..
jaad ale to trochę naiwny sposób myślenia - różnica w ilości poziomów pomiędzy 12 a 14 bit jest x4(4096 vs 16384) i sądzisz, że to rozgraniczenia przypada wyłącznie na światła/cienie ?
Sprawdziłem ile kosztuje taki colorchecker passport i szczerze mówiąc to troszkę sporo jak na moje możliwości... Czy istnieje coś równie dobrego a tańszego?
Mam gorącą prośbę, czy ktoś mógłby opisać taki proces kalibracji?
Dodatkowo mam pytanie o tani sposób na dobrą kalibrację monitora...
Dziękuję i pozdrawiam.
Dodam tylko że zdjęcia robię Canonem 550D z 18-135 i to na dłuuuugo będzie musiało mi wystarczyć!
Jest np QPcard 201. Kosztuje ok 100zł, ale nie wspiera RAWów - tylko JPG. Jest też QPcard 202 wspierający DNG, ale to już koszt porównywalny z Passportem.
Jednak różnica między profilowaniem RAWa czy JPGa jest zasadnicza.
Czapel napisał/a:
Mam gorącą prośbę, czy ktoś mógłby opisać taki proces kalibracji?
Na przykładzie Passporta i Ligtrooma:
1) Robisz zdjęcie z wzornikiem ustawionym gdzieś na scenie, tak aby padało na niego światło.
2) Robisz zdjęcie(a)
3) W Ligtroomie zdjęcie wzornika wykorzystujesz do wygenerowania profilu - po prostu uruchamiasz automat, który sobie na zdjęciu znajdzie wzornik, zanalizuje go i zapisze profil.
4) restartujesz LR, by zobaczył nowo wygenerowany profil
5) w module Develop, zakładce Camera Calibration wybierasz nowy profil
6) zaznaczasz wszystkie zrobione zdjęcia podczas sesji
7) wciskasz przycisk Sync, w okienku zaznaczasz opcję "Calibration" i dajesz OK
I to koniec - wszystkie zdjęcia masz już "poprawione"
Czy nie można by samemu wydrukować takiego wzornika i posłużyc się jakimś darmowym oprogramowaniem? Wiem że to takie trochę dziadowanie ale może jest jakiś domowy sposób na kolory?
Czy nie można by samemu wydrókować takiego wzornika i posłużyc się jakimś darmowym oprogramowaniem?
Wzornik jest drogi, bo wiadomo, jakie kolory sie na nim znajduja, zastosowano farbe, ktora reflektuje swiatlo w odpowiedni sposob. To troche tak, jakbys chcial odwazyc wzorzec kilograma na nieskalibrowanej wadze. Co do software'u - mozesz sobie recznie skalibrowac - troche trwa, ale mozna uzyskac dokladniejsze wyniki.
Czy nie można by samemu wydrukować takiego wzornika i posłużyc się jakimś darmowym oprogramowaniem? Wiem że to takie trochę dziadowanie ale może jest jakiś domowy sposób na kolory?
Tylko że uzyskasz "prawie" a jak wiadomo "prawie robi różnicę"
Ale gdy już masz profil pod światło (słońce, cień itd) to różnice są aż tak widoczne przy zmianie szkła?
Zrobilem dzis profile dla C15-85 i Porst 135. Ta sama scena, to samo oswietlenie. Zdjecie zrobione C15-85 wywolalem z nowymi profilami i odjalem od siebie. Czy to duza roznica? Popatrz sam:
cybertoman możesz napisać jak skalibrować ręcznie?
Tak z grubsza, to wykonujesz zdjecie wzornika, wciagasz do jakiegos programu z ACR, np. Lightroom i tam najpierw ustawiasz 6 szarych pol jak we wzorcu ( WB, kontrast, jasnosc etc) a pozniej w zakladce kalibracja aparatu tak krecisz suwakami, by wartosci kolorow podstawowych byly jak najbardziej zblizone do wzorca, wtedy reszta kolorow teoretycznie wskoczy w swoje miejsce. Wartosci kolorow wzorcowych sciagasz z internetu. Potem zapamietujesz jako ustawienie wlasne i korzystasz w razie potrzeby. Lee Varis w ksiazce "Cialo" przedstawia jedna z metod manualnej kalibracji na ok. 30 stronach, w necie tez pewnie znajdziesz cala mase opisow.
Ostatnio zmieniony przez cybertoman Wto 07 Gru, 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10