Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Oświetlenie ciągłe - pomoc w wyborze
Autor Wiadomość
dieee 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010   Oświetlenie ciągłe - pomoc w wyborze

Witam
Potrzebuję Waszej pomocy, a mianowicie stoję przed wyborem oświetlenia ciągłego do fotografii produktowej. Fotografuję większe przedmioty (maksymalne wymiar 1x1x2 m w pionie) no i mam problem aby to dobrze doświetlić. Dotychczas budżetowo doświetlałem przedmioty 2 halogenami (1000W) po bokach i jednym nieco powyżej aparatu, ale komuś się przydały, a biorąc pod uwagę to że światło halogenowe nie jest idealne, postanowiłem że mogę wydać sumę oscylującą w okolicach 1000 zł, może być z małą górką.
Dodam że próbowałem doświetlać przedmioty 1 świetlówką kompaktową 300W z parasolką, ale było to zdecydowanie za słabe światło.
Pewnie piszę jak laik, bo w sumie to nim jestem, ale proszę Was o poradę gdyż pierwszy raz stoję przed wyborem oświetlenia dedykowanego.
Bardzo mi zależy aby było to oświetlenie ciągłe, gdyż czasem kręcę też krótkie filmy z testów maszyn w firmie i mógłbym użyć oświetlenia i tutaj.
Zastanawiałem się nad tego rodzaju oświetleniem http://allegro.pl/swiatlo...1345104796.html
Doradźcie mi proszę
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010   

dieee napisał/a:
a biorąc pod uwagę to że światło halogenowe nie jest idealne,
Swiatło halogenowe jest znacznie lepsze niż to ze świetlówek kompaktowych, jeśli chodzi o odwzorowanie kolorów (ciągłe widmo), tyle tylko, ze mniej praktyczne ze względu na sprawność (duży pobór energii i wysoka temperatura). Moim zdaniem do fotografii produktowej lepiej nadają się softboksy, względnie panele świetlne, niż tego typu klosze, ale co kto lubi.
 
 
dieee 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010   

Z tym że z 1000 zł i zakupem paneli to nie poszaleję. A jakie źródło światła proponujesz do softboxów? No i jeszcze jedno czy 3 źródła światła rozstawione tak jak nadmieniłem będą ok?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pon 06 Gru, 2010   

Nie masz wielkiego pola manewru, bo w tej kwocie ciężko będzie nawet zmieścić wysokotemperaturowe softboksy...
A co do rozstawienia świateł - oświetlić się tak da i będzie jasno, ale złudzenia trójwymiarowości w ten sposób nie uzyskasz...
 
 
dieee 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Pon 06 Gru, 2010   

A co sądzisz o tym zestawie ktory wrzucile wczesniej?
Doradz mi proszę jak najlepiej ustawic oswietlenie względem obiektu oraz aparatu aby uzyskac efekt trojwymiarowosci?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010   

dieee napisał/a:
A co sądzisz o tym zestawie ktory wrzucile wczesniej?
Ja bym nie kupił, ale ja nie używam światła ciągłego poza pilotami studyjnych... :smile:
dieee napisał/a:
Doradz mi proszę jak najlepiej ustawic oswietlenie względem obiektu oraz aparatu aby uzyskac efekt trojwymiarowosci?
To w sumie wymagałoby wyłożenia podstaw oświetlenia... Nie wiem, czy czuję się na siłach... :smile:
---------------
By uzyskać trzeci wymiar na płaskim bądź co bądź obrazku, musisz uzyskać światłocień - przypomnij sobie, jak robisz to np. rysując dany przedmiot/obiekt. Ta zasada tyczy się jakiejkolwiek fotografii, również tej w świetle zastanym. Weź choćby lampkę biurkową i świeć na obiekt z różnych stron - zobacz pod jakimi kątami podkreśla przestrzenność. To światło nazywane jest głównym, kluczem, ewentualnie modelującym (nie mylić z tym z pilotów studyjnych lamp błyskowych), to ono wpływa na rozkład światła na obiekcie i rysuje na nim "maskę" cienia. Jego charakter, odległość i kierunek padania jest najważniejszym elementem budowania złudzenia przestrzeni. Różnie modyfikowane i umieszczane z różnej odległości będzie miało różne przejście między światłem, a cieniem (tzw. wygaszenie) i będzie dawało róźny stopień rozproszenia. Drugie światło nazywane jest wypełniającym i służy w zasadzie do jednego - ustalania poziomu kontrastu na obiekcie. Im jest jaśniejsze, tym kontrast mniejszy i cienie z maski tworzonej przez klucz mniej czarne i widoczne. Wypełnienie może być z osi obiektywu (nie tworzy wtedy własnego cienia) lub odchylone od niej w kierunku przeciwnym od klucza, tak, by jak najlepiej oświetlić cień przez niego tworzony, a by jednocześnie jego własny cień był niewidoczny lub całkowicie oświetlany kluczem. Trzecie światło, w najprostszym schemacie oświetleniowym, to albo oświetlenie tła, albo tzw. kicker, rim, czy też kontra. Jak zwał, tak zwał i pomijając niuanse między nimi, każde z tych świateł ma w zasadzie za zadanie odseparować obiekt od tła, a to w jaki sposób chcesz to zrobić zależy wyłącznie od Twojego pomysłu - możesz oświetlić tło, tak by było jaśniejsze od obiektu, ewentualnie oświetlić z tyłu ciemną, zacienioną krawędż, tak, by odzielić wyraźnie miejsce, gdzie kończy się obiekt od tła. Możesz oczywiście stosować równocześnie oświetlenie tła i jak i kicker, przypisać im różną wagę i kolory - wszystko zależy od Ciebie. To oczywiscie najprostszy schemat na 3 lampy - można dokładać kolejne, tworząc np. symetryczny klucz z dwóch kontr, wyrównywać oświetlenie tła (czasem nawet czterema lampami, dodawać kolejne oświetlające precyzyjnie dane partie przedmiotu itp. Można oczywiście zastąpić wypełnienie blendą i używać światła odbitego klucza do wypełnienia jego własnych cieni. Podstawową sprawą jest jednak to, jak klucz buduje przestrzenność przedmiotów - pomoże Ci to zresztą robić lepsze zdjęcia w światle naturalnym, bo w pewnym momencie zaczniesz traktować słońce, jak jedną z lamp w Twoim studio... :smile:
 
 
dieee 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010   

jaad75, Bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą odpowiedź dotyczącą ustawienia światła, na pewno mi to bardzo pomoże.
Powiedz mi proszę z jakimi pieniędzmi musiałbym się liczyć przy zakupieniu oświetlenia do moich zdjęć?
Jeśli byś mógł mi zaproponować jakieś sensowne opcje to byłbym bardzo wdzięczny
pozdrawiam
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010   

dieee napisał/a:
Jeśli byś mógł mi zaproponować jakieś sensowne opcje to byłbym bardzo wdzięczny
Nie chcę doradzać Ci konkretów, jeśli chodzi o światło ciągłe, bo po prostu w tym nie siedzę. Światła tego typu używałem bardzo dawno temu, kiedy zwyczajnie jeszcze bałem się błysku i nie miałem o nim żadnego pojęcia. Ty masz konkretny i sensowny powód do użycia takiego typu oświetlenia i ok - powiedziałem Ci, czego ja bym użył, gdybym musiał, ale nie oczekuj, że będę dzielił się z Tobą doświadczeniem, którego nie posiadam... :smile:
 
 
ov_Darkness 
Rozmowny



Pomógł: 5 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Gru, 2010   

jaad75 napisał/a:

---------------
By uzyskać trzeci wymiar na płaskim bądź co bądź obrazku, musisz uzyskać światłocień - przypomnij sobie, jak robisz to np. rysując dany przedmiot/obiekt. Ta zasada tyczy się jakiejkolwiek fotografii, również tej w świetle zastanym. Weź choćby lampkę biurkową i świeć na obiekt z różnych stron - zobacz pod jakimi kątami podkreśla przestrzenność. To światło nazywane jest głównym, kluczem, ewentualnie modelującym (nie mylić z tym z pilotów studyjnych lamp błyskowych), to ono wpływa na rozkład światła na obiekcie i rysuje na nim "maskę" cienia. Jego charakter, odległość i kierunek padania jest najważniejszym elementem budowania złudzenia przestrzeni. Różnie modyfikowane i umieszczane z różnej odległości będzie miało różne przejście między światłem, a cieniem (tzw. wygaszenie) i będzie dawało róźny stopień rozproszenia. Drugie światło nazywane jest wypełniającym i służy w zasadzie do jednego - ustalania poziomu kontrastu na obiekcie. Im jest jaśniejsze, tym kontrast mniejszy i cienie z maski tworzonej przez klucz mniej czarne i widoczne. Wypełnienie może być z osi obiektywu (nie tworzy wtedy własnego cienia) lub odchylone od niej w kierunku przeciwnym od klucza, tak, by jak najlepiej oświetlić cień przez niego tworzony, a by jednocześnie jego własny cień był niewidoczny lub całkowicie oświetlany kluczem. Trzecie światło, w najprostszym schemacie oświetleniowym, to albo oświetlenie tła, albo tzw. kicker, rim, czy też kontra. Jak zwał, tak zwał i pomijając niuanse między nimi, każde z tych świateł ma w zasadzie za zadanie odseparować obiekt od tła, a to w jaki sposób chcesz to zrobić zależy wyłącznie od Twojego pomysłu - możesz oświetlić tło, tak by było jaśniejsze od obiektu, ewentualnie oświetlić z tyłu ciemną, zacienioną krawędż, tak, by odzielić wyraźnie miejsce, gdzie kończy się obiekt od tła. Możesz oczywiście stosować równocześnie oświetlenie tła i jak i kicker, przypisać im różną wagę i kolory - wszystko zależy od Ciebie. To oczywiscie najprostszy schemat na 3 lampy - można dokładać kolejne, tworząc np. symetryczny klucz z dwóch kontr, wyrównywać oświetlenie tła (czasem nawet czterema lampami, dodawać kolejne oświetlające precyzyjnie dane partie przedmiotu itp. Można oczywiście zastąpić wypełnienie blendą i używać światła odbitego klucza do wypełnienia jego własnych cieni. Podstawową sprawą jest jednak to, jak klucz buduje przestrzenność przedmiotów - pomoże Ci to zresztą robić lepsze zdjęcia w światle naturalnym, bo w pewnym momencie zaczniesz traktować słońce, jak jedną z lamp w Twoim studio... :smile:



Dobry [wymoderowano] się za to Koledze należy! :mrgreen:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 09 Gru, 2010   

ov_Darkness, dzieci czytają. :)
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 10 Gru, 2010   

No i skąd mam teraz wiedzieć, co mi się należy?... :razz:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 10 Gru, 2010   

jaad75, na priva Ci przekażę. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10