Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
wszystko super, tylko taki sprzet jest dla osób, którzy drukują plakaty, im taka rozdzielczosć jest niezbędna,
Ale nikt nie napisał że ma go kupić ktoś kto go nie potrzebuje
To jest alternatywa dla ludzi, którzy potrzebują takiej jakości, mają na to określony budżet.
To nie jest alternatywa dla tych, którym wystarcza 12 megapixeli i nie mają kasy
takie porównanie nie jest bezzasadne, ceny flagowych puszek Canona i Nikona są zbliżone do ceny tego Pentaxa, w studio dla niektórych dopłacenie za Pentaxa może mieć sens, a co w studio się liczy ? jakość obrazka i współpraca z lampami.
sigmiarz, tylko akurat do studio, to ten Pentax nie jest jakoś specjalnie zoptymalizowany - natywne ISO200, brak systemowej opcji tethered shooting póki co, brak obiektywów z migawką centralną (to akurat bardziej plener)... Moim zdaniem, to jest właśnie idealny sprzęt dla kogoś chcącego wykorzystywać swobodnie MF na wolnym powietrzu, bez konieczności dźwigania dużej ilości sprzetu. Taki MF, dający wygodę i poręczność tradycyjnych DSLR - w tę niszę zdaje się chce Pentax uderzać.
A myślałem, że w krajach anglosaskich poziom kształcenia matematycznego jest wyższy niż u nas.
Ten Pentax to wymarzone narzędzie dla pejzażystów z wypchanym portfelem, agencji fotograficznych działających w plenerze, etc... Do studia to raczej Mamiya RZ albo DM, o Hasselu nie wspominając, ale najtańszy Hassel to już zupełnie inny pułap cenowy...
To nie jest żadna poważna metoda tylko działanie "na chłopski rozum"
szum [Usunięty]
Wysłany: Czw 09 Gru, 2010
Porównywanie Alphy 900, Nikona D3x czy jakiegoś canona 1Ds, MF jest bez zasadne ale muzę być ciekawe.Dlaczego?
Na rynku średnioformatowym (cyfrowym) jest spora konkurencja (obecnie) co za tym idzie jest co i do czego porównywać. W takiej sytuacji porównania do 35mm matryc są raczej próba ugrania czegoś przez tych od DSLR 35mm.
Dlaczego:
- Aparaty te dają świetne obrazki.
-post proces stwarza wiele możliwości jak i współczesny druk.
Prawda jest jedna każdy z tych , czy to aparat d3x, a900 czy 645d to dobre puszki!
"Od bogactwa boli głowa"-pisał o włoskiej reprezentacji na euro96 dziennikarz KRAKOWSKIEGO!!! Tempa.
To pasuje mi do waszej dyskusji nikoniarzy nie zadowoli jakość ich sprzętu (nie wszystkich)
ale większość z was będzie do bólu bronic okopów świętej trójcy ,jedynie słusznego nikona , no w końcu pentax widzę ... bije na łeb te nikonki wasze !!!!
Nie, porównujcie sobie wasze nikony do k-5 , średniego nie macie wiec milczcie!!
Ale pamiętajmy !!!
Maraton można wygrać ,biegając boso a nie w li tylko słusznych nikach!!! ( nie dewaluuje kompetencji sony , canona , nikona) ale zacznijcie szanować innych !!!!
już raz obraz z hassa rozłożył w porównaniu d3 (chyba ten model) po co się kompromitujecie?
Szanujcie innych , naprawdę 645d porównujcie do Hasselblada.
Ten Pentax to wymarzone narzędzie dla pejzażystów z wypchanym portfelem, agencji fotograficznych działających w plenerze, etc... Do studia to raczej Mamiya RZ albo DM, o Hasselu nie wspominając, ale najtańszy Hassel to już zupełnie inny pułap cenowy...
Pejzaz lustrem? Kiepski pomysl, dodajac fakt, ze Pentax nie ma jeszcze szerokiego szkla.
Ten Pentax celuje w polke "chyba juz mnie stac na MF". Skusza sie zapalency, ktorzy za cene Pentaxa kupili by d3x i jedno-dwa szkla pokroju ZF 100/2 albo 14-24G, ale nie Ci, ktorzy by kupili 5d mkII i kilka elek, bo na tyle by starczylo.
A dlaczego nie? Jest wstępne podnoszenie i większego problemu nie widzę...
AM napisał/a:
Pentax nie ma jeszcze szerokiego szkla.
Fakt, szerszego niż 35mm f/3.5 (ewentualnie 33-55mm f/4.5) póki co nie ma, ale na tej matrycy daje to ekwiwalent 26mm (33mm) dla 135, co wąsko też nie jest. Szersza stałka (25mm f/4) ma dopiero na wiosnę wyjść...
Fakt, szerszego niż 35mm f/3.5 (ewentualnie 33-55mm f/4.5) póki co nie ma, ale na tej matrycy daje to ekwiwalent 26mm (33mm) dla 135, co wąsko też nie jest. Szersza stałka (25mm f/4) ma dopiero na wiosnę wyjść...
26mm to juz szeroki kąt nie widzę problemu, może być do pejzaży i jak ktoś mi da tego pentaxa to mogę mu w zamian oddać trochę tańszą Sigmę dp1
[ Dodano: Pią 10 Gru, 2010 02:32 ]
AM w jaki do licha ciężkiego sposób lustro ogranicza przy pejzażu ??
to w takim razie czym mam fotografować ? (pomijając fakt że pejzaże najczęściej Sigmą dp1 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11