Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ekwiwalent 26mm Wg. jakiejkolwiek definicji nie patrzeć, to jest szeroki kąt. Nie ultraszeroki, tylko szeroki właśnie. Poza tym, w systemach 645 praktycznie nie ma szkieł poniżej 28mm (przynajmniej ja takich nie znam), a już 35mm jest szkłem szerokim (mówię o rzeczywistych ogniskowych, a nie o ekwiwalentach). Takie 28mm na pełnoklatkowym body/ściance oczywiście daje ultraszeroki kąt, czyli ekwiwalent 16mm dla formatu 135, ale pełnych klatek jest w cyfrowym 645 zaledwie garstka i w cenach 4x wyższych od tego Pentaksa. Tak więc nowe D-FA645 25mm f/4 będzie z pewnością szkłem UWA w kategoriach średnioformatowych, a da "zaledwie" ekwiwalent 19.5mm dla 135...
jaad - Nie wpadajmy w pulapke dyskusji "da sie, nie da sie".
Prawda jest taka, ze w pejzazu szersze katy daja mozliwosci tak jak w fotografii natury dluzsze. Jesli ktos jest zdeterminowany by porzucic d3x, ktorym fotografowal z 14-24, 17-35, 21/2.8 czy innymi swietnymi szklami to ma prawo miec wybor wiekszy niz "przeciez sie da".
Masz racje co do nazewnictwa. Zagalopowalem sie.
sigmiarz - nie lubie gdy dyskusja schodzi do poziomu "pokaz zdjecia", ale ciekawi mnie - dlaczego ja mam cos pokazywac i to z LF?
komor - wrecz przeciwnie. sigmiarz sam sobie odpowiedzial zreszta w pierwszym poscie z pytaniem.
jaad - Nie wpadajmy w pulapke dyskusji "da sie, nie da sie".
Prawda jest taka, ze w pejzazu szersze katy daja mozliwosci tak jak w fotografii natury dluzsze. Jesli ktos jest zdeterminowany by porzucic d3x, ktorym fotografowal z 14-24, 17-35, 21/2.8 czy innymi swietnymi szklami to ma prawo miec wybor wiekszy niz "przeciez sie da".
Ja nie mówię o kwestii, czy się da, czy nie, tylko o tym, że generalnie MF (nawet te najdroższe) nie oferują możliwości używania kątów tak szerokich jak lustrzanki 135, czy APS-C, ani nawet 4:3. Oraz o tym, że szkło 25/4, umożliwi użytkownikom 645D uzyskiwanie katów niewęższych (a w niektórych przypadkach szerszych), niż te dostępne w innych niepełnoklatkowych sprzętach.
No ale Ty mówisz o lustrach. I własnie w tym sensie one ograniczają miedzy innymi. 645d jak każde lustro nie jest optymalnym wyborem dla krajobrazu. Jak ktoś kupi sobie je do portretu i dokupi dla zabawy szeroki kat to mogą mu wyjść całkiem niezłe pejzaże. Ale w tej kolejności.
pejzaż to nie tylko szerokie kąty, całkiem niezły do pejzażu jest też obiektyw 40-50mm
a są tacy którzy nie potrafią fotografować poniżej 50mm, to wszystko ...zależy
[ Dodano: Pią 10 Gru, 2010 19:53 ]
były już dyskusje i co jakiś czas się odbywają jaki obiektyw najlepszy do portretów..
okazało się że od 28 do 200 i podobnie z landshaftami, można sobie skomplikować sprawę http://www.flickr.com/pho...l-17259462@N00/
ale poza tym to to jest kwestia tylko i wyłącznie rejestracji odpowiedniej ilości szczegółów,
np. z aps-c pentax k-5 świetnie sobie poradzi.
Na zywo tylko z P40+ i TS 24L. Troche toporne, ale jesli bym mogl to miec ze swoim p65 i 17L to przebolal bym niewygody.
sigmiarz, prosilem jaada, prosze Ciebie. Nie rozprawiajmy czy portret mozna zrobic 20mm a architekture 200mm. Mozna.
Ale jak ktos zajmuje sie portretem na tyle powaznie by kupic d3x albo 645d to zakupi standardowe katy dla portretu i dodatkowo cos dla siebie.
Jak na razie swoje zdjeciez zycia z architektury zrobilem 180mm na 6x9 bez shifta, ale to nie zmienia faktu, ze jak szukalem systemu to chcialem miec szerokie katy i duze pole obrazowania tez.
Luke_S - nie ma cyfrowych kompaktow nawet z klatka 35mm a co dopiero 645. Optymalne byly monoraile i field camery. Te drugie teraz zostaly zastapione plate'ami w stylu alpy czy arci serii R. Linhof mial swietnego monoraila do krajobrazu, teraz wypuscil nowego pod szerokie katy. Przewagi w postaci doboru szkiel i mozliwosci obserwowania sceny sa juz chyba jasniejsze?
Nie mowiac jak chociazby system arci albo nowe pierscienie do szkiel alpy pozwalaja z precyzja ostrzyc. Tak - trzeba precyzyjnie ostrzyc, bo jak sie ma takie sensory to nie wystarczy zaufac wzorowi na hiperfokalna.
rozmawiamy o sprzęcie cyfrowym, bo to co można robić analogowo to zupełnie inna sprawa, nawet nie trzeba używać techniki srebrowej, są jeszcze inne rodzaje materiałów światłoczułych..
poza tym jako posiadacz phase one p65 dobrze wiesz ile kosztuje MF
i wiesz tez im lepszy ma sie sprzęt tym lepiej, ale można sobie poradzić tańszym równie dobrze.
[ Dodano: Pią 10 Gru, 2010 22:42 ]
poza tym moim problemem nie jest sprzęt tylko brak czasu i często brak dystansu
do własnych zdjęć, zdarza się, że dopiero po 2-3 tygdoniach jestem w stanie ocenić
czy jakieś zdjęcie nadaje się do publikacji czy nie.
[ Dodano: Pią 10 Gru, 2010 22:50 ]
AM napisał/a:
le jak ktos zajmuje sie portretem na tyle powaznie by kupic d3x albo 645d to zakupi standardowe katy dla portretu i dodatkowo cos dla siebie.
Ja mam na myśli jak najbardziej poważną fotografię, nie chodzi mi o to że jeśli sie uprę to zrobię, to jest oczywiste.
Wspomniany wcześniej D-FA 645 25mm f/4 ma być pokazany już na najbliższych targach CP+ (9-12 Luty):
Cytat:
built-in hood lens
built-in filter holder
weather proof
some kind of a special coating/lens element
aperture range: f/4 – f/32
12 lens elements in 8 groups
minimum focusing distance will be less than 0.5m
internal focus
96° angle of view
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,95 sekundy. Zapytań do SQL: 15