Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Esej Marka Dubovoy'a o cyfrowym srednim.
Autor Wiadomość
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Wto 21 Gru, 2010   Esej Marka Dubovoy'a o cyfrowym srednim.

Polecam przeczytac

http://www.luminous-lands...t_cameras.shtml

Moim zdaniem warto podyskutowac o tym co sredni format daje w cyfrowej fotografii i jaka jest jego obecna kondycja. Juz nie mozna mamic sloganami, ze sredni format to inna jakosc.

Na razie tyle, obiecuje cos wiecej napisac jeszcze dzis.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






ophiuchus 
Optyczny



Pomógł: 36 razy
Posty: 2280
Skąd: Zamość
Wysłany: Wto 21 Gru, 2010   

Z artykułu przebija ciągle "ja" i "ja". Autor wspomniał, że będzie pisał to z perspektywy tego co on robi, ale nie przesadzajmy :D A w szczególności nie ma sensu dzielić fotograficznego świata na MF i reszta (35 mm crowd :mrgreen: )
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010   

ophiuchus napisał/a:
A w szczególności nie ma sensu dzielić fotograficznego świata na MF i reszta (35 mm crowd :mrgreen: )
Czyżby?
 
 
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010   

Mnie jaki wiosek nasuwa sie po tym tekscie (nie tylko po tym, ale tutaj to widac), ze sredni cyfrowy format technologicznie jest w powijakach.
Kto mial w reku Hasselblada V a teraz H wie o czym mowie. Kto mial Contaxa 645 i patrzy na obecne lustra sredniego formatu tez.

Cyfrowy sredni format ( MFD ) staje sie "affordable". Wchodzi Pentax 645d, scianki 20Mpix sa w realnych cenach a prawda jest taka, ze poza paroma wyjatkami nie dostajemy tego o czym sie opowiadalo na salonach. W czasach filmu bylo prosto - kupujemy tak wielka klatke jak tylko damy rade uniesc i sie cieszymy. Na tle owczesnych lustrzanek taki Pentax 67 byl uzywalny.

Obecnie mamy dwa ustabilizowane systemy, ktore powoli przejmuja kolejne segmenty fotografii na wzor Canona/Nikona. Tilt-shift do modulowej lustrzanki? Kuriozum. Hasselblad i Phase One wioda prym na rynku bedac lustrzankami do studia, w ktorym robi sie na akord. Zrobmy portret, zrobmy packshota, zrobmy portret i znowu jakis still life. Mamy na rynku jeszcze miotajaca sie Mamiye - ktora przypomina troche Minolte. Mielismy Sinara Hy6, ale system raz jest mniej, raz bardziej martwy.

O co mi chodzi? O to, ze jest paskudny zastoj. Ze Hassellblad nie jest nawet w okolicy jakosci swoich szkiel do systemu V (kopia Distagona 40 w bagnecie Rollei na klatce 6x6 potrafi wiele wyciagnac z P65+ a H100 nie jest nawet w okolicy 110/2) a firmy skladajace sie na system PhaseOne tez sie specjalnie nie staraja.
Jesli porownamy to do tego co potrafily w te kilka lat zrealizowac firmy przywiazane do duzego formatu to wyglada to blado. Mamy aparaty od Cambo/Horsmana przez Arce i Linhofa po Sinara i Alpe. Wszystkie zareagowaly na mniejszy format scianek ale nie oznacza to, ze sa to plastikowe atrapy dawnych aparatow. Rodenstock i Schneider ciagle powiekszaja oferte szkiel na cyfre. Teraz pojawi sie kilka ekstremalnych konstrukcji.

Leica i jej S2 to calkiem inna historia. Mamy niezla matryce, swietne body i rewelacyjne szkla. Problem jest taki, ze szkiel nigdzie nie ma a wsparcie oprogramowania w porownaniu do phocusa/c1 jest zerowe. I niestety te dwie rzeczy spowoduja, ze Leica nie wyjdzie dalej niz system Rollei-Sinar. (No i nadal niepewna jest kwestia docelowego rozmiaru klatki Leici)

Bedziemy nadal skazani na fuszerke pod postacia systemu H albo DF. Wiec moim zdaniem calkiem zasadne jest porownywac MFD z FF. Bo co z tego, ze wielka matryca ma gdzies zauwazalna wieksza rozdzielczosc i podejrzewana jest o lepsze pzrejscia tonalne skoro mamy szkla bez charakteru.

Jasne, w studiach nadal bedzie stal H albo P1. Bo MPixy sa potrzebne, mimo, ze nie wykorzystane, bo sztuka fotografowania jest uzeranie sie ze sprzetem, bo charakteru obrazka nada sie oswietleniem. Ale smiem watpic w migracje amatorow. Gdy kiedys czlowiek chcial czegos wiecej niz Contax RTS albo Leica R6 czy nawet Nikon F2/F3 z topowymi szklami to szedl po Hasselblada serii 500, jak sie lubilo gadzety to Contax 645 czy Pentaxy. Skok jakosci byl widoczny. Teraz nie wiem czy majac D3x czy jego nastepce i kilka topowych szkiel warto sie przenosic. Warto poswiecic unikalny obrazek Zeissa 35/1.4 albo nowego 100/2? Roznica jakosci samej matrycy wcale nie jest taka duza jakby sie moglo wydawac.
 
 
ov_Darkness 
Rozmowny



Pomógł: 5 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Gru, 2010   

Mnie coraz bardziej kręci MF, zastanawiam sie nad analogiem, ale z cyfrą to poczekam, aż będą dostępne za ludzkie pieniadze ścianki z sensorami np 6x6. Takie pod 60-80MP ;P
Wtedy to będzie miało sens. Teraz sensory są trochę tylko większe od FX (50-60%), a wpychają o wiele więcej senseli... Leaf już ma 80MP ściankę. Cierpi i dynamika i kolory.


AM, z ciekawości, bo widzę, że jesteś oblatany w MF I FF - ile kosztuje ALPA 12 SWA? Strasznie mi się spodobała koncepcja tego aparatu.
Ile mógłby kosztować zestaw z np. 22MP ścianka i jakimś portretowym szkłem?
Gdzie to można pomacać?
 
 
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Nie 26 Gru, 2010   

Alpa SWA to jakies $4,5k. Co do scianek - musisz sie bardziej rozejrzec, raczej mowa o uzywkach. Portretowka do Alpy SWA? Pod cyfre nie ma chyba nic ciekawego. Moze Rodenstock HR 100/4 - to beda jakies $3,5-4k

W kazdym razie to paskudnie drogi system jest. Lepiej zaczac od Cambo - sa uzywki. Faktem jest, ze jesli ktos fotografuje krajobraz/architekture/still life to istnieje mozliwosc fajnego stitchingu. Majac scianke 20Mpix mozna wygenerowac rewelacyjne 50-70Mpix.

[ Dodano: Nie 26 Gru, 2010 12:15 ]
Dopisano:
Gdzie pomacac? Nie mam pojecia. Ja sie kontaktuje bezposrednio z Optechs Digital i sie umawiam. Sa chetni do pomocy. Raz bylem u nich, raz sie spotkalismy na ktorychs targach, raz mnie odeslali na jakies warsztaty a raz nawet dali namiary na konkurencje brytyjska.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10