Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Tak, tylko często ludzie oglądając zdjęcia robione fishem odbierają je jako właśnie fajne i odjechane, a przy UWA się krzywią, że twarze są dziwnie powykrzywiane.
ArtuRFR napisał/a:
da sie zrobic , tylko musze z glowa to wszystko rozplanowac i uzywac
ArtuRFR, pomysł z parasolkami możesz awaryjnie (jeśli braknie mocy albo parasolki ulegną destrukcji podczas zabawy ) zamienić na gołe flashe z użyciem tego układu, o którym pisał Jaad, czyli celować lampami w drugi koniec, na krzyż. Tutaj masz opisany taki wariant: http://strobist.blogspot....-dark-room.html z wyjaśnieniem czemu tak celować lampami, a nie inaczej.
komor - wow dzieki , fajny link , ja niestety operuje tylko dwiema lampami ale mam nadzieje , ze bedzie to zjadliwe i nie bede sie musial wstydzic tego co wyjdzie
tak w ramach miedzyfotoszopowej refleksji dla przyszlych amatorow kilka spostrzezen od amatora odnosnie studniowki :
1 - chaos - dopoki jest sie uczestnikiem wlasciwie sie to olewa , poprostu czeka na poloneza , a potem bawi . jako 'pstrykacz' ktory lubi sobie poukladac wczesniej pare rzeczy , polecam sie nastawic na totalne wywrocenie do gory nogami i jesli sie nie jest fotografem z 'najwiekszym sprzetem' tudziez wyjadaczem warto sie takowego trzymac i dogadac zeby moc zrobic foto grupowe po nim - bo potem mozna sie wkopac [ np ruszy polonez , albo sala zostanie wygaszona etc ] - u mnie byla taka sytuacja - zdjecia mialy byc po polonezie , okazalo sie ze jakas wieksza firma foto sie rozlozyla przed , ja na szczescie zdazylem ustawic po nich , ale pewna pani nie miala tyle szczescia i robila grupowe foto w masakrycznych warunkach .
2 - skoro przy grupowych to pomijajac moj brak doswiadczenia i totalne dzialanie z doskoku - dwie lampy klasy metz 50 przepuszczone przez parasolki transparentne ~90cm daja calkiem zjadliwe [ chyba ] swiatelko i to na 1/2 mocy wiec w razie czego zostaje zapas .
3 - jesli ma sie dwa swiatla i brak sterowania lampami z aparatu polecam kogos do pomocy , ja sie olatalem jak glupi od lampy do lampy , a i tak teraz bede musze troche kombinowac w psie bo nie bylo czasu spokojnie ustawic sprzetu
4 - na poloneza KONIECZNIE polecam wziac kolege/kolezanke , ktora cokolwiek jest ogarnieta w zdjeciach bo chyba nie da sie zrobic przyzwoicie poloneza w 1 osobe [ no albo ja cienias jestem ] , nawet 2 to troche malo chyba bo jest tyle osob do uchwycenia jednoczesnie na takiej przestrzeni [ uklady rodem z ju ken dens ] , ze jest to dosc klopotliwe w pojedynke , no chyba ze ustawimy wczesniej 2-3 aparaty i odpalamy synchronicznie na pocketach jak reporterzy sportowi/koncertowi/etc
5 - odnosnie sprzetu jeszcze sie nie wypowiadam , bo to byl moj 1szy raz , ale chyba na poloneza to warto jednak miec zuma [ no albo dwa body na ramieniu ze stalkami ] - tzn na pewno taki set bylby przydatny [ ja nie mialem ani zuma ani 2 body ] jesli robi sie w pojedynke , i nawet zwykly ciemny kit bedzie chyba dobry bo robienie na f4 znalazlem jako duzo bezpieczniejesze niz np f2 .
natomiast potem 10-20mm na impreze dla dynamicznych szotow , w miare jasne i tanie 30mm/50mm stalki [ w sumie do wyboru no u mnie wyszlo ze mam oba ] dla 'szpanerskiego' bokeh , calosc podpieta do cropa plus lampa z karteczka , no moze stofenem [ chociaz ja mojego zdjalem w pewnym momencie ] daja rade - tzn tak na poczatek , potem pewnie fajnie miec jakiegos FF z 16-35 2.8 i jeszcze jasniejszymi stalkami
btw zauwazylem u siebie , ze kroluja nikony , glownie d300 sa na topie osobiscie bylem jedynym 'zatrudnionym' kanonierem
tyle mojego , mam nadzieje , ze za bardzo nie bluznie i nie sieje herezji , ale to takie moje wrazenia na goraco wracam do lajtruma , pozdrawiam !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10