Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Uniwersalne rozwiązanie: w domu i w plenerze.. co kupić..?
Autor Wiadomość
cangee
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Sty, 2011   Uniwersalne rozwiązanie: w domu i w plenerze.. co kupić..?

Witam!

Wiem, że podobnych tematów w sieci jest setki. Trochę poszperałem, poczytałem.
Nie chciałbym dokonać złego wyboru i później żałować więc mam parę pytań do Was.

Chcę urządzić sobie domowe studio. Lampy w niedalekiej przyszłości będę chciał zabierać w plener. Obecnie interesuje mnie portret, trochę fotografii reklamowej.
Wole dać za sprzęt parę stówek więcej i mieć uniwersalny sprzęt (w rozsądnych jak dla amatora pieniądzach).

Kwota jaką mogę przeznaczyć to ok 4-5tys. zł.

Ze sprzętu posiadam: 580 EXII, statyw z uchwytem na parasolke oraz lampe sys,biala parasolka 90cm, blenda 110cm, aparat, szkiełka, statyw.

LAMPY
Szczerze powiem, że spodobały mi się te Quantuumy Dual Power 600Ws z baterry packiem. 600W i możliwość zabrania ze sobą lampy w plener to nie jest zła.

W podobnym temacie znalazłem wypowiedź kolegi jaad75 na temat tych lamp:
jaad75 napisał/a:
mati83 napisał/a:
Czy takie zestaw 2 x Quantuum R+ Dual Power 600Ws z dwoma softboxami na przody będzie dobrym wyborem ?
Ujdzie... Aczkolwiek ani zakresem regulacji (BTW, w końcu schodzi do 1/16, czy do 1/32?), ani czasem błysku nie imponuje.


Czy zakres regulacji 1/16, 1/32 oraz czas błysku jest mało konkurencyjny do lamp innych firm w podobnych przedziałach cenowych? Moja wiedza jest niestety znikoma w tym temacie.
Jakie lampy (2szt) warto byłoby kupić aby sprawdzały się w domowym studiu jak i w plenerze..? Chyba lepiej zakupić mocniejsze 600Watowe.


SOFTBOXY

Jakie softboxy kupić?
80 x 120 , 60 x 140 czy 60 x 60 ?
Zdaje się, że im większy tym lepszy. Plaster miodu musi być.. A podwójny dyfuzor?


WYZWALACZ RADIOWY

RF-602 (dwa odbiorniki) powinien na dobry początek wystarczyć.


TŁO


Polipropylenowe tło w rozsądnych cenach czy kartonowe ?
Jak sprawdzają się te poplipopylenowe w praktyce?

Mam nadzieje, że odpowiedzi na moje pytania pozwolą rozwiać nie tylko moje wątpliwości co do wyboru sprzętu, który ma chwile posłużyć.. ;)
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

cangee napisał/a:
Jakie lampy (2szt) warto byłoby kupić aby sprawdzały się w domowym studiu jak i w plenerze..?
Z tym zakresem regulacji to jest tak, że jak jest słaby to aby dalej zejść z mocą trzeba lampę odsunąć. Jednak to powoduje zmianę efektywnej powierzchni emitującej światła - czyli tracimy na miękkości światła. Słaba lampa może być dobra w domu, ale może mieć problem by efektywnie przebić się przez zastane na dworze (no chyba, że będziesz używał jakiś ND)
cangee napisał/a:
600W
cangee napisał/a:
mocniejsze 600Watowe.
To nie waty a watosekundy. Jednostka energii - dżul ;)
cangee napisał/a:
Jakie softboxy kupić?
To zależy co chcesz fotografować. Ale takim 60x60 nie obejmiesz całej stojącej postaci choć do headshota w zupełności wystarczy ;) Z drugiej strony większy softbox to też większa oświetlana płaszczyzna, czyli trzeba się liczyć z jakimiś niepożądanym światłem odbitym - no ale od tego są czarne ekrany ;)
cangee napisał/a:
Plaster miodu musi być..
Może - nie "musi" ;)
cangee napisał/a:
A podwójny dyfuzor?
Prosy: lepiej rozprasza, consy - więcej światła zabiera...
cangee napisał/a:
Polipropylenowe tło w rozsądnych cenach czy kartonowe ?
W plener? ;) Kartonowe się zużywa.. jak się już zadepcze po prostu się rozwija. A jak się już nie da bardziej rozwinąć - trzeba zakupić nową rolkę. Z drugiej strony jest jednolite (plus) i nie prześwitujące (nieraz to minus). Polipropylenowe tańsze, ale prześwitujące, posiada taką fakturkę, która nieraz zostaje na zdjęciach...
 
 
Paweł_G 
Maniak



Pomógł: 6 razy
Posty: 941
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

Ja przed zakupami proponuję zapisać się na jakiś kurs fotografi studyjnej. Wystarczy taki który opisywałby działanie poszczególnych modyfikatorów - szybciej i taniej dojdziesz do tego co jest Ci potrzebne.
Co do teł kartonowych to jest patent by zwiększyć ich trwałość - cienka przeźroczysta płyta plexi którą przykrywamy dolną część tła (po której chodzi model). Z tel polecam też zainteresowanie się tłami flanelowymi do kupienia w Markofleshu, jeśli chcesz czarne to jest to dużo lepsze rozwiązanie od kartonów bo w ogóle nie odbija światła, z kolorowymi nie miałem do czynienia.
Wszelkie polipropyleny to mogą co najwyżej służyć jako zasłony do okien a nie tło :mrgreen:
 
 
cangee
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Jakie lampy (2szt) warto byłoby kupić aby sprawdzały się w domowym studiu jak i w plenerze..?
Z tym zakresem regulacji to jest tak, że jak jest słaby to aby dalej zejść z mocą trzeba lampę odsunąć. Jednak to powoduje zmianę efektywnej powierzchni emitującej światła - czyli tracimy na miękkości światła. Słaba lampa może być dobra w domu, ale może mieć problem by efektywnie przebić się przez zastane na dworze (no chyba, że będziesz używał jakiś ND)

600Ws będzie w takim razie lepsza. Może podwójny dyfuzor w softboxie "skręci" trochę lampe gdy będzie taka potrzeba.
Mocniejsze lampy (600Ws) z regulacją na 1/64 oraz baterry packiem są droższe. Budżet ogarniczony więc mam nadzieje, że na początek 1/32 wystarczy. Jak będzie za mocno to odsunę lampę. Ekeft i tak będzie o niebo lepszy niż bez jakiejkolwiek lampy ;)
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Jakie softboxy kupić?
To zależy co chcesz fotografować. Ale takim 60x60 nie obejmiesz całej stojącej postaci choć do headshota w zupełności wystarczy ;) Z drugiej strony większy softbox to też większa oświetlana płaszczyzna, czyli trzeba się liczyć z jakimiś niepożądanym światłem odbitym - no ale od tego są czarne ekrany ;)

czyli większy - 80 X 120
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Polipropylenowe tło w rozsądnych cenach czy kartonowe ?
W plener? ;) Kartonowe się zużywa.. jak się już zadepcze po prostu się rozwija. A jak się już nie da bardziej rozwinąć - trzeba zakupić nową rolkę. Z drugiej strony jest jednolite (plus) i nie prześwitujące (nieraz to minus). Polipropylenowe tańsze, ale prześwitujące, posiada taką fakturkę, która nieraz zostaje na zdjęciach...

w plener będę zabierał tło sporadycznie :P :)

są jakieś sklepy, które mają w ofercie wielkie arkusze kartonu(min.rozm. 2,5 x 5m)? Może warto byłoby kupić taki arkusz taniej i nawinąć na rure niż przepłacać za "gotowe tło" i sprzedawane kilkakrotnie razy drożej..

Paweł_G napisał/a:
Ja przed zakupami proponuję zapisać się na jakiś kurs fotografi studyjnej.

To nie jest zły pomysł. Niestety nie miałem okazji pobawić się studyjnym sprzętem więc nie wiem co jest niezbędne i jak taki sprzęt, oświetlenie zachowuje się w praktyce.

Paweł_G napisał/a:
Co do teł kartonowych to jest patent by zwiększyć ich trwałość - cienka przeźroczysta płyta plexi którą przykrywamy dolną część tła (po której chodzi model). Z tel polecam też zainteresowanie się tłami flanelowymi do kupienia w Markofleshu, jeśli chcesz czarne to jest to dużo lepsze rozwiązanie od kartonów bo w ogóle nie odbija światła, z kolorowymi nie miałem do czynienia.
Wszelkie polipropyleny to mogą co najwyżej służyć jako zasłony do okien a nie tło :mrgreen:


z tą płytą plexi tło kartonowe posłuży nam z pewnością dłużej. dobry pomysł!
tło flanelowe niestety do najtańszych nie należy :/ 360zł/szt ale pewnie więcej przeżyje niż karton. hmm..
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

cangee napisał/a:
Niestety nie miałem okazji pobawić się studyjnym sprzętem więc nie wiem co jest niezbędne i jak taki sprzęt, oświetlenie zachowuje się w praktyce.
I tego się dowiesz na podstawowym kursie fotografii studyjnej ;)
cangee napisał/a:
tło flanelowe niestety do najtańszych nie należy :/ 360zł/szt ale pewnie więcej przeżyje niż karton. hmm..
Żeby opanować podstawowe zasady wystarczy dowolne jednolite tło, nawet ściana ;) A żeby efekty wychodziły już jako tako "profi" - wystarczy propylen 1,5m ;)
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

cangee napisał/a:
Czy zakres regulacji 1/16, 1/32 oraz czas błysku jest mało konkurencyjny do lamp innych firm w podobnych przedziałach cenowych? Moja wiedza jest niestety znikoma w tym temacie.
1/32 przy tanich lampach sterowanych napięciowo, to do niedawna była norma. Ostatnio pojawiły lampy sterowane bramką IGBT (działają jak speedlighty, czyli skracają błysk przy skręcaniu) i te mają zarówno szerszy zakres regulacji, jak i wyraźnie większą zdolność mrożenia ruchu. Pierwsze (a właściwie drugie po Solair Photogenica, ale nieważne), były Einsteiny, ale ponieważ to mocowanie (AlienBees/WhiteLightning) jest zupełnie niespotykane w PL, to raczej Ci ich nie polecę. Za to zdecydowanie warto zainteresować się tym:
http://www.viewfinderphot...tion-Flash.html
Mocowanie Bowensa, mozliwoś zasilania z baterii, schodza do 1/128, kapitalne czasy błysku na poziomie 1/8600s na pełnej mocy i regulacja IGBT, czyli możesz go jeszcze skrócić.
BTW, to jest re-branding tych chińczyków:
http://www.cononmk.com/en/cp.asp?sendid=86
:cool:
Tu masz fajny zestaw z baterią (obsługującą dwie lampy) i pilotem:
http://www.viewfinderphot...mplete-Kit.html
Sam się zastanawiam, czy sobie tych zabawek nie kupić.
cangee napisał/a:
Chyba lepiej zakupić mocniejsze 600Watowe.
Zakres od 300-600Ws jest ok w plener. Nie pozwoli Ci to wprawdzie zrobić nocy ze słonecznego dnia, czy używać jakichś gigantycznych modyfikatorów lub też ustawić lampy dalej niż te 2-3m od obiektu przy niedoświetlaniu zastanego w jasny dzień, ale do większości zastosowań wystarczy aż nadto. 600-tka ze srebrną parasolką daje jakieś f/16 z ok. 2m, co daje możliwość powalczenia z zastanym na poziomie 14-15EV (f/16, 1/60-1/125s) przy minimalnym synchro w okolicach 1/200s...
cangee napisał/a:
Jakie softboxy kupić?
80 x 120 , 60 x 140 czy 60 x 60 ?
80x120, to klasyka, choć trudno powiedzieć, żeby był poręczny w plenerze...
60x60, to raczej taki pędzel portretowy (zwłaszcza z gridem), niż faktycznie duży softbox, ale przydaje się...
60x140, to już prawie strip też fajny, ale czy w teren?
cangee napisał/a:
Zdaje się, że im większy tym lepszy.
No właśnie niekoniecznie...
cangee napisał/a:
RF-602 (dwa odbiorniki) powinien na dobry początek wystarczyć.

Są ok.
cangee napisał/a:
TŁO


Polipropylenowe tło w rozsądnych cenach czy kartonowe ?
Jak sprawdzają się te poplipopylenowe w praktyce?
We wszystkich studiach w których byłem używali papierowych... Pewnie nie bez przyczyny...
hijax_pl napisał/a:
Z tym zakresem regulacji to jest tak, że jak jest słaby to aby dalej zejść z mocą trzeba lampę odsunąć. Jednak to powoduje zmianę efektywnej powierzchni emitującej światła - czyli tracimy na miękkości światła.
Przede wszystkim dostajemy inne wygaszenie, co czasem jest korzystne, a czasem nie. Zamiast odsuwać lampy można założyć na nie ND, ale wtedy spada również efektywność pilota, a ten w tanich lampach zazwyczaj ledwo świeci.
hijax_pl napisał/a:
Słaba lampa może być dobra w domu, ale może mieć problem by efektywnie przebić się przez zastane na dworze (no chyba, że będziesz używał jakiś ND)
ND na obiektywie nic tu nie da, poza możliwością fotografowania z mniejszą GO bez przekraczania synchro. Lampa wciąż będzie musiała dawać tyle światła, by przebić określony poziom zastanego.
hijax_pl napisał/a:
Z drugiej strony większy softbox to też większa oświetlana płaszczyzna, czyli trzeba się liczyć z jakimiś niepożądanym światłem odbitym - no ale od tego są czarne ekrany ;)
I gridy właśnie, o których napisałeś niżej że:
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Plaster miodu musi być..
Może - nie "musi" ;)
:wink:
Jak dla mnie duży softbox (nawet strip) powinien mieć grid... Inna sprawa, że grid kosztuje czasem tyle, co softbox... :roll:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

jaad75 napisał/a:
Przede wszystkim dostajemy inne wygaszenie, co czasem jest korzystne, a czasem nie.
Dokładnie tak.
jaad75 napisał/a:
ND na obiektywie nic tu nie da, poza możliwością fotografowania z mniejszą GO bez przekraczania synchro.
I o to mi chodzi - jak ktoś potrzebuje selektywnej ostrości (rozmyć propylena) a tu przysłona wychodzi f/22... ;)
jaad75 napisał/a:
I gridy właśnie, o których napisałeś niżej że:
Fakt... :oops:
jaad75 napisał/a:
Inna sprawa, że grid kosztuje czasem tyle, co softbox... :roll:
A to inszy fakt :wink:
 
 
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

jaad75 napisał/a:
Ostatnio pojawiły lampy sterowane bramką IGBT (działają jak speedlighty, czyli skracają błysk przy skręcaniu) i te mają zarówno szerszy zakres regulacji, jak i wyraźnie większą zdolność mrożenia ruchu. Pierwsze (a właściwie drugie po Solair Photogenica, ale nieważne), były Einsteiny, ale ponieważ to mocowanie (AlienBees/WhiteLightning) jest zupełnie niespotykane w PL, to raczej Ci ich nie polecę. Za to zdecydowanie warto zainteresować się tym:
http://www.viewfinderphot...tion-Flash.html
Mocowanie Bowensa, mozliwoś zasilania z baterii, schodza do 1/128, kapitalne czasy błysku na poziomie 1/8600s na pełnej mocy i regulacja IGBT, czyli możesz go jeszcze skrócić.

Wiesz moze, ktore modele jakichs wiodacych marek tez maja taka zasade dzialania? Skrot IGBT nie wystepuje w materialach reklamowych a pan z Profoto mi powiedzial, ze musi sie dowiedziec. Trzeci raz z rzedu. Nadal szukam lamp bo Hensel sie opoznia z wdrozeniem Air Control.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

AM napisał/a:
Wiesz moze, ktore modele jakichs wiodacych marek tez maja taka zasade dzialania? Skrot IGBT nie wystepuje w materialach reklamowych a pan z Profoto mi powiedzial, ze musi sie dowiedziec.
O ile mi wiadomo, wszystkie szybkie lampy wiodących marek korzystają póki co z metody przełączania kondensatorów, ale pewności nie mam, bo jak sam zauważyłeś mało kto chwali się dokładną konstrukcją lamp w materiałach reklamowych, czy ogólnodostępnych specyfikacjach, a wypytywani o szczegóły przedstawiciele zazwyczaj robią wielkie oczy... :wink:

[ Dodano: Pią 07 Sty, 2011 14:37 ]
hijax_pl napisał/a:
I o to mi chodzi - jak ktoś potrzebuje selektywnej ostrości (rozmyć propylena) a tu przysłona wychodzi f/22... ;)
Aaa... Zrozumiałem, że chodzi Ci o ND w plenerze...
 
 
cangee
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

hijax_pl napisał/a:
Żeby opanować podstawowe zasady wystarczy dowolne jednolite tło, nawet ściana ;) A żeby efekty wychodziły już jako tako "profi" - wystarczy propylen 1,5m ;)

czyli kawałek propylenu na początek powinien wystarczyć?
hm.. kolega Paweł_G stwierdził chwile wcześniej, że tylko na zasłony się nadają :smile:
Spróbuje na początek od jednego takiego tła. Jeśli nie uniknę faktury tego materiału na fotach to propylen odpada..
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Niestety nie miałem okazji pobawić się studyjnym sprzętem więc nie wiem co jest niezbędne i jak taki sprzęt, oświetlenie zachowuje się w praktyce.
I tego się dowiesz na podstawowym kursie fotografii studyjnej ;)

..na który wybiorę się przy najbliższej możliwej okazji.. :wink:
jaad75 napisał/a:
Tu masz fajny zestaw z baterią (obsługującą dwie lampy) i pilotem:
http://www.viewfinderphot...mplete-Kit.html
Sam się zastanawiam, czy sobie tych zabawek nie kupić.

hmm.. ciekawe ile taki baterry pack wytrzyma "strzałów" na dwie lampy.. muszę poszperać..
Co sądzicie o połączeniu tej lampy Strobist z battery packiem oraz mojej 580 EX II jako dopalacza(blenda)?
Pewnie styknął by taki zestaw na początek w plener..
swoją drogą w domowym studiu fajnie byłoby mieć dwie takie lampki..
cena dwóch lampek z baterry packiem to ok 1000 fula. Softboxy jakies tło lub dwa i juz jest ponad 6000zl. Chciałbym sie zmieścić w 5k. Chyba, że kupie jedną lampe a drugą bliżej wiosny :wink:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

cangee napisał/a:
czyli kawałek propylenu na początek powinien wystarczyć?
No aż tak tragiczny nie jest, a kosztuje w sumie tyle, że można na początek 2-3 sobie kupić ;)
cangee napisał/a:
Jeśli nie uniknę faktury tego materiału na fotach to propylen odpada..
Tylko sterowaniem GO to uzyskasz. ;)
 
 
cangee
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Jeśli nie uniknę faktury tego materiału na fotach to propylen odpada..
Tylko sterowaniem GO to uzyskasz. ;)


przy jakich przysłonach strzela się portret całej postaci w studiu? zdaje się, że przy przysłonie 8 czy 11 to model/ka musi stać deleko od takiego propylenu aby nie zobaczyć faktury na zdjeciu..?!
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

cangee napisał/a:
hmm.. ciekawe ile taki baterry pack wytrzyma "strzałów" na dwie lampy.. muszę poszperać..
700 strzałów po 400Ws daje jakieś 560 strzałów 500Ws, czyli teoretycznie 280 strzałów na dwie 500-tki pełną mocą... To bardzo dobry wynik.
cangee napisał/a:
Co sądzicie o połączeniu tej lampy Strobist z battery packiem oraz mojej 580 EX II jako dopalacza(blenda)?
Będzie ok, tylko musisz pamietać, że strzelajaca pełną mocą 580EX, da Ci ~3EV mniej światła niz ta 500Ws lampka...
cangee napisał/a:
przy jakich przysłonach strzela się portret całej postaci w studiu?
Standardowe studyjne przysłony, to f/8-11 ale mając duży zakres regulacji i mocne lampy możesz sobie pozwolić zarówno na f/22, jak i na zejście do okolic f/1.4.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

cangee napisał/a:
zdaje się, że przy przysłonie 8 czy 11
Niom, ale kto broni przysłoną kręcić? ;)
 
 
cangee
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

jaad75 napisał/a:
700 strzałów po 400Ws daje jakieś 560 strzałów 500Ws, czyli teoretycznie 280 strzałów na dwie 500-tki pełną mocą... To bardzo dobry wynik.

piękna sprawa.. tego potrzebuje.. sprawdziłem dokładnie cene dwóch sztuk i beterry packa - prawie 1200 fuli z VATem (bez przesyłki).. :evil:

jaad75 napisał/a:
cangee napisał/a:
Co sądzicie o połączeniu tej lampy Strobist z battery packiem oraz mojej 580 EX II jako dopalacza(blenda)?
Będzie ok, tylko musisz pamietać, że strzelajaca pełną mocą 580EX, da Ci ~3EV mniej światła niz ta 500Ws lampka...

zdaje sobie z tego sprawę, że nie bedzie to to samo co przy 500Ws. Cena całego zestawu przy tych lampkach przekracza mój budżet.. Chyba bede musiał pójść do pracy.. :wink:

edit:

hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
zdaje się, że przy przysłonie 8 czy 11
Niom, ale kto broni przysłoną kręcić? ;)

no niby nikt nie broni :) zapomniałem, że ostrzenie np. przy f2.8 jest na całej płaszczyźnie. więc cała modelka powinna być ostra.. chyba, że się myle..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10