Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Trzeba przyznać że do wszystkiego co ma więcej niż 50mm lustrzanka będzie lepsza.
Dw dni temu - rowniez - mialem w reku 135mm 2.8 na M9. Z podpietymi dwiema lupami.
Zero problemu z ostrzeniem, widoczny caly kadr (ramki).
d.prowadzisz napisał/a:
Bezlusterkowców nie uznaję. Jakoś kadrowanie z wyciągniętymi rękami, wyświetlacz, lag na migawce etc..
Moze lepiej sie juz nie wypowiadaj, nie masz zielonego pojecia o uzywaniu szkiel dalmierzowych na bezlustrowcu.
Jakie wyciagniete rece, jaki lag...
Uzywa sie do tego m.in. Lumixa Gx, czy GHx. GH2 ma nowszy, jeszcze bardziej szczegolowy wyswietlacz. Jedno dotkniecie dowolnego miejsca na ekranie i od razu wyskakuje powiekszenie do recznego ostrzenia.
Oczywiscie, ze do streetu lepszy jest dalmierz. Natomiast do:
- krajobrazu
- architektury
- zabaw z bardzo mala glebia
i kilka innych - potrzebne jest LV\EVF.
Do ostrzenia wybierasz dowolny punkt w kadrze - nie przekadrowywujesz, zadnych bledow przy otwartych szklach, zadnego zgadywania.
Zapominasz o focus shift (zapomnij w przypadku dalmierza, tu dzisieatki szkiel sie marnuja).
Nie musisz nic cropowac w post processingu - what you see is what you get, zadnej paralaxy.
Pewnie i NX z EVF tez sie jakos sprawdzi.
NEX nie jest EVILEM, nie ma EVF. Jeszcze. Choc i on - do niektorych zdjec sie spokojnie sprawdzi. O wiele lepiej niz dalmierz, gdyz na nim - bez LV - jest sie po prostu slepcem.
Jakbys choc troche czasu spedzil na recznym ostrzeniu i podgladzie LV - zapomnialbys, ze glebia ostrosci na skali obiektywu - na sprzecie cyfrowym poczawszy od M9 - jest uzyteczna. Pisal o tym sporo Erwin Putt, jak i LFI. Luminous Landscape tez. Ta skala nadawala sie za czasow analogu. Dzis, przy jakosci matrycy M9 - juz nie wystarcza. Chyba, ze skaluje sie mocno zdjecia w dol, albo oglada na FULL HD. Inaczej glebia sie rozkladala na kliszy, inaczej jest na matrycy. To nie moja opinia, ale specow od Leici, zachecam do lektury (LFI).
Nawet na f/4 - leciutki ruch pokretlem ostrosci wplywa na ostrosc, choc niby wszystko miesci sie w obrebie tzw. "glebii"... Wyostrzasz na f/2.8, przymykasz na f/4 - i co? I tylko za pomoca LV\EVF zobaczysz, ze powinienes zmienic ustawienie ostrosci, bo szklo ma focus shift... Dopiero nowa 35'ka jest prawie pozbawiona tej przypadlosci, jak i 50'ka ASPH. I kilka jeszcze. Ale cala rzesza niestety cierpi na to, Voigtlandery, Zeissy - tak samo.
Dlaczego tak wiele zdjec z dlamierzy na otwartych szklach ma kompozycje centralna, albo sa to cropy? Bo przekadrowywanie na f/1.4, czy f/0.95 to ruletka. Chyba, ze znowu - ktos oglada male odbitki, albo obraz z projektora.
A'propo bezlustrowcow - ktorym tak samo jest M9 - caly szkopul w tym, ze MNOSTWO ludzi (cale debaty na forum Leici sie przetaczaja) - czeka na taki GH2, ale FF.
Tak, zeby 35mm to bylo 35mm, a nie 70mm.
Jerry_R, dużo piszesz
Kadrowanie na lv jest obarczone sporym ryzykiem,
kiepsko kadruje się na tzw. "czuja" niestety trochę rozprasza otoczenie,
natomiast wizjer optyczny czy też elektroniczny to co innego
a to co jest w Fuji czyli pstryk i przechodzimy z celownika na EVF to jest po prostu ideał!
[ Dodano: Sro 09 Lut, 2011 21:48 ]
niestety wszystko albo prawie (nie wszystkie klikałem) iso200 ale dobre i to na początek.
Wyglądają nieźle, szczególnie że są to chyba jpgi z puszki, jako software w exifie jest camera fuji x100
TS [Usunięty]
Wysłany: Czw 17 Lut, 2011
jaad75 napisał/a:
Mini recenzja z samplami z FUJI X100 w wersji przedprodukcyjnej:
Andy Westlake (zespol DP Review) - wyjasnil na czym polega EXR w X100:
- wszystko odbywa sie programowo, czyli przyda sie jedynie w przypadku JPG'ow.
"EXR works essentially by exposing to retain highlights then pulling up the tone curve in JPEG (unlike EXR sensors, and essentially the same method as Canon Highlight Tone Priority, Pentax DRange etc.). So DR 200% is only available at ISO 400 and higher, and DR 400% at 800 and higher. The raw file will almost certainly be identical to what you would get when shooting at ISO200 while exposing for the highlights (i.e. for a given shutter speed and aperture, you'll get the same raw image data at ISO 200, ISO 400 / DR 200%, and ISO 800 / DR 400%)."
[ Dodano: Sob 26 Lut, 2011 23:14 ]
So the question is this: Can the Fuji X100 beat or equal the file/image quality of the Leica X1? (part 1)
http://www.stevehuffphoto...-the-fuji-x100/
First Impressions of the Finepix X100 from a rangefinder shooter by Pieter Franken [EN]:
Ciekawe. Skoro migawka przy otwartym obiektywie min. 1/1000, to już wiadomo po co ten wbudowany filtr szary...
Komponujemy na podglądzie optycznym, wstępnie ustawiamy ostrość AF, przełączamy na elektroniczny i w powiększeniu doostrzamy - taki styl pracy podoba mi się .
Szkoda, że MF jest poprzez silniczek, a nie bezpośrednio (szybszy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9