Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
jakie szkło do Nikona D90
Autor Wiadomość
hary 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   jakie szkło do Nikona D90

Witam
Jestem posiadaczem Nikona D90 z obiektywem 18-105 VR.
W związku z tym że trochę podróżuje i często robię zdjęcia w słabo oświetlonych dużych pomieszczeniach (kościoły, meczety itp różne świątynie) poszukuję jakiegoś fajnego obiektywu do tego typu fotografii.
Jestem amatorem dlatego proszę o pomoc i jakieś sugestie jakie obiektywy byście polecili ??
Z góry dziękuję za każda pomocną radę
Pozdrawiam
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Jeśli interesują Cię wnętrza, to najlepszą inwestycją będzie statyw.
 
 
hary 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Dzięki wiem że statyw załatwia wiele spraw ale na jego rozstawianie nie ma czasu nie mówiąc już o noszeniu go. A ja poszukuję obiektywu a nie statywu.
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

W takiej fotografii sprawdza się szeroki kąt. Więc albo podbijasz ISO i robisz na 18mm albo nie podbijasz i robisz na statywie. Możesz też kupić coś szerszego oraz statyw albo coś szerszego i jechać z ISO. Możesz też kupić D700 i 24 f/1.4 bo to będzie najjaśniej z tego co można szeroko i strzelać z łapy na f/2 i niskim ISO. Fajny też jest zestaw D700 + 24 tilt-shift :)
Albo kamera. Włączasz rec i wpadasz do obiektu. Najbardziej oszczędza czas ;) :D
Ostatnio zmieniony przez dr11 Wto 25 Sty, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

jak szeroki kat to jest Samyang 14mm 2.8, na takiej ogniskowej jak sie komus rece nie trzesa to mozna strzelac nawet na 1/15s tyle ze na d90 bedzie pracowal na manualu (chyba ze dokleisz dandeliona to przynajmniej bedziesz mial pomiar swiatla). sa inne jasne stalki 14stki tyle ze za kilkakrotnie wiecej
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

A ile jest ten Ciamciang jaśniejszy od 18-105VR? I do tego - brak mu stabilizacji.
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

moronica, jasna stałka to nie taka, co ma f/2.8. 2.8 to są jasne zoomy ;)
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

MC, myslalam raczej o kacie jako jego zalecie nad 18-105, 18mm do wnetrz bywa za waskie, przynajmniej dla mnie

jezzu ale wy sie czepiacie ;) jasniejszych tak szerokich stalek nie ma
Ostatnio zmieniony przez moronica Wto 25 Sty, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Ale 14 to też nie za szeroko. Można 10mm, znajdzie się z f/3.5. Albo 11-16mm z f/2.8. To ostatnie to najszerzej i najjaśniej jak się da na APS-C.

PS. Jednak ja bym jednak ćwiczył, jak napisał MC, szybkie rozstawianie i składanie statywu. Daje to nieporównywalnie lepsze efekty na obrazku.
 
 
maput 
Optyczny



Pomógł: 24 razy
Posty: 1492
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Tak jak piszą wszyscy wyżej. Cudów na świecie nie ma. Albo kupujesz lekki statyw, albo czekasz na następcę D300s i jego pierdylionowe ISO.
 
 
B o g d a n 
Optyczny
obserwator


Pomógł: 125 razy
Posty: 3421
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Ja tylko dodam, że aby zrobić wyraźnie całe bogate i urozmaicone (nie piszę o pustej stodole) wnętrze, trzeba raczej domknąć przysłonę do okolic f/5,6 - f/8 - f/11 (przy okazji dając wysoką rozdzielczość) i jasna stałka nic tu nie pomoże.

Chyba, że robimy komuś w tym obiekcie portret, to wtedy tak.
Inaczej uzyskamy mydło, a nie szczegóły.
 
 
Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 26 Sty, 2011   

Dużą głębię ostrości uzyskamy na matrycy 4/3 i z obiektywem np. 7-14.
A do Nikona warto by dokupić Tokinę 11-16. Na f4 lub 5,6 11mm jest już na prawdę ostra i to nie tylko w centrum kadru.
 
 
hary 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 26 Sty, 2011   

dzieki za wszystkie porady, a nad ta tokina 11-16 to sie zastanawialem wlasnie, ale wczoraj przeczytalem ze podpieta do D 90 nie zawsze dziala poprawnie i ze ludzie czesto oddaja obiektyw do serwisu itp.
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Sro 26 Sty, 2011   

pierwsze slysze wiec to chyba jednak nie taki czesty problem jak ci sie wydaje. mam tokine 12-24 i dziala bezproblemowo. kiedys mi sie zdarzaly bledy z systemowym 18-105 ale mu przeszlo
 
 
jarecki_jg 
Rozmowny
Jarecki


Pomógł: 3 razy
Posty: 205
Skąd: Jeżów Sudecki
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011   

Ja bym polecił do architektóry szeroki kat z dobrym świtłem np.:

Sigme EX 10-20/3.5 HSM
Tokina AT-X 124 PRO DX II AF 12-24 mm f/4
lub:
Nikkor AF-S DX 12-24 mm f/4G IF-ED.


Moim zdaniem Sigma ma najlepszą propozycję bo ma najlepsze światło oraz jest szersza, a w architekturze jest to zaleta.
Sam mam Sigmę 10-20 tylko tą ciemniejszą, a na brak światła, nawet w kościele za bardzo narzekać nie mogę, jakość obrazka i uzyskane efekty są nie do przecenienia.

Polecam kupić sobie koniecznie statyw lub monopod.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10