Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Fajne stateczki
Jak się ma sprzęt i mieszka gdzie można coś takiego zobaczyć
co prawda nie na każdej fotce mi odpowiada kadrowanie (np. na ostatnim zbyt dużo wody) ale widocznie autor tak chciał ,poza tym zamiast narzekać na pogodę wybrał bym się jak będzie lepsza ;P Nawet jak miały by to być zdjęcia tylko jednego z nich
pozdrawiam
Pomógł: 3 razy Posty: 618 Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011
hijax_pl napisał/a:
12 i 19 nie pasuje mi bardzo kadrowanie. Reszta fajna, a "naj": 17-ka
W "12" warto zwrócić uwagę na ustawiony na nabrzeżu, obok terminalu LATARNIOWIEC.
"19" to zdjęcie WODY a nie statku Co prawda na 800 pikselach trochę słabo tę wodę widać.
Najfajniejsze było to, czego nie widać. Kiedy miałem zapadane juz wszystkie obiektywy, włącznie z kamerą video. Wszedłem do nadbudówki w nadziei jakiegoś osuszenia przy świetle. Wtedy nastąpiła fatalna kondensacja NA WSZYSTKIM! Warto uzupełnić, że to było 5 stycznia.
Crash:
Okazja spotkania na Southampton Water aż 6 transatlantyków trafia się raz na wiele lat.
W Anglii nie wybiera się pogody. Wycieczkę organizuje się z wyprzedzeniem. Trzeba być wodoodpornym.
Zapewniam - było warto, chociaż lało.
Byłem też na pożegnaniu "Queen Mary 2" wiosną, ale wtedy nie było ciemno.
QUEEN MARY 2, Cunard, największy liniowiec świata.
20
cygnus, co do 12-tki to jeśli chciałeś zwrócić uwagę na LATARNIOWCA to niestety Ci się nie udało, bo on kompletnie na tym zdjęciu ginie
Jeśli na zdjęciu nr 19. tematem przewodnim jest woda, to raczej nie ten wątek. Woda jest tylko rozmazaną plamą z czymś jasnym w lewym dolnym rogu.
Na obu zdjęciach statek jest moim zdaniem za wysoko w kadrze - aż się prosi o jego opuszczenie kosztem wody...
Na 21. miałeś świetne światło, ale czemu dałeś taki kadr? Aż się prosi o pionowy - szkoda uciętego mostka
Pomógł: 3 razy Posty: 618 Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011
bhpchmiel napisał/a:
Na 21. miałeś świetne światło, ale czemu dałeś taki kadr? Aż się prosi o pionowy - szkoda uciętego mostka
Potrafię przycinać i z góry, i z dołu, i z boków, co chyba pokazałem na innych zdjęciach. A jeśli dałem sporo wody z przodu, to dlatego że podobało mi się zrobienie właśnie wody: ścieżek świetlnych i fal ISTOTNYM ELEMENTEM obu kadrów. Chociaż byłoby bezsensowne umieszczanie tych zdjęć w podforum WODA. Może się komuś nie podobać a ja nadal pozostawię tak, zwłaszcza że te akurat kadry nie eksponują specjalnie tych statków. Przycięte statki "bezwodne" mam na paruset innych zdjęciach.
Latarnioweic jest tylko malutkim kwiatkiem przy tym kożuchu, niewiele więcej niż punktem świetlnym. Objaśniam tylko, że ten punkt to latarniowiec.
Kiedy chciałem zwrócić uwagę na latarniowiec, to sfotografowałem latarniowiec, na innym zdjęciu i w innym miejscu.
Świetne światło jest tylko na burcie, wszak mostek tonie w cieniu. Dlatego właśnie dałem taki kadr, bo podobały mi się bliki świetlne na burcie. Zresztą musiałem się męczyć w edycji, bo to "świetne światło" było dość ostro pod światło.
Chcesz pionowy - masz pionowy. Frontalne ujęcie Queen Mary 2 jest okropne, przód nadbudówki zaprojektowano z lekkością Białej Wieży w Salonikach. Totalnie zniechęcające, nawet nie chciało mi się bardzo męczyć ten kadr w edycji.
cygnus, co Ty opowiadasz
Od dzioba widok jest powalający zwłaszcza przy takim kolosie...
Daje przedsmak ogromu statku i jego majestatu - jak to królowej
Proszę, żebyś jednak poddał 24 obróbce, bo na pewno efekt będzie wyśmienity
Pomógł: 3 razy Posty: 618 Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011
Queen Mary 2 od dzioba jest NIEZGRABNA. Od rufy - okropnie wygląda poniżej linii pokładu.
Dobrze wygląda skośnie z przodu czy z tyłu.
A to jest kwestia estetyki projektu. Queen Elizabeth czy Queen Victoria, Balmoral czy Arcadia są o wiele zgrabniejsze, chociaż Elizabetnh wprost od rufy wygląda katastrofalnie. Ale nie ma takiej, za przeproszeniem, olbrzymiej okrągłej d... jak QM 2.
bhpchmiel:
Chcesz - to masz, na żadnym zdjęciu wprost od dziobu QM2 nie mam ani promyczka słońca, żadna, forsowna nawet edycja tu nie pomaga.
Queen Mary 2, Southampton Water
Można dopatrzeć się ludzi na mostku, co daje skalę wielkości.
27
Pomógł: 3 razy Posty: 618 Skąd: Bognor Regis, Anglia
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011
Teraz coś mniejszego, ale unikatowego.
Pięć lat temu, gdy przyjechałem do Anglii, Royal Navy miała trzy takie lotniskowce. Z reguły jeden był w bazie w serwisie technicznym, jeden pływał, przeważnie wspierając interwencję w Afganistanie, jeden pływał po innych akwenach (szkolenie, ćwiczenia).
Wszystkie te lotniskowce (klasy Invincible) nie były zdolne do odprawiania normalnych samolotów, bo nie miały katapulty ani sieci skracających dobieg przy lądowaniu. Za to oryginalna rampa startowa, zwana skocznią narciarską, umożliwiała krótki start samolotów STOVL Harrier. Samoloty te lądowały na pokładzie pionowo.
Harriery się starzały, było ich coraz mniej, wreszcie półtora roku temu połączono jednostkę wsparcia armii i RN oraz upgrade'owano wszystkie Harriery do wersji Gr.9, pozbawionej radaru a więc specjalizowanej w zadaniach szturmowych, zwłaszcza misjach o obniżonej wykrywalności. Jesienią 2010 podjęto w ramach budżetowych cięć w siłach zbrojnych decyzję o wycofaniu wszystkich Harrierów, czego dokonano w styczniu 2011. W tym samym czasie wycofano HMS Ark Royal (oficjalna data 11 marca 2011).
Nieco wcześniej wycofano inny lotniskowiec, wsławiony udziałem w Wojnie Falklandzkiej, HMS Invincible. Jedyny pozostały w służbie RN lotniskowiec to HMS Illustrious. Bez Harrierów służy on jako śmigłowcowiec.
Dalszy ciąg tej historii - jeśli wydaje się interesująca - zamieszczę wraz ze zdjęciami HMS Illustrious.
Lotniskowiec HMS ARK ROYAL w macierzystym porcie, Portsmouth, wrzesień 2008.
HMS Ark Royal był okrętem flagowym Royal Navy.
31
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 14