Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zdaje sobie sprawę, że puryści wytkną mi błędną nomenklaturę, jednak ze względu na to, ze moja wiedza w tej materii jest nikła wolę użyć łopatologicznych określeń.
Ostatnio trafiłem na informację, że B+W wypuściło filtr, który po przekręcaniu (niczym polar) zmienia stopień tłumienia światła. Na skąpcu trafiłem na coś takiego. Chcę mieć możliwość synchronizacji z lampa przy niewielkiej przysłonie niezaleznie od siły światła wokół mnie, także wolałbym wiele w jednym (niż powiedzmy skręcanie kilku, ewentualnie zmianę w trakcie robienia fotek). Czy sądzicie, że ten filtr mógłby zaspokoić taką potrzebę?
Ostatnio zmieniony przez komor Sro 27 Paź, 2010, w całości zmieniany 1 raz
I tak nie da mi to synchronizacji z kilkoma studyjnymi w słońcu, a na tym tez mi zależy. Mając filtr łączę się przez pc albo jakkolwiek inny sposób i sprawa załatwiona. Poza tym mam 3 obiektywy o tej średnicy takze, przy portrecie, nie zależnie od tego czy robię wąski kadr, szerszy, czy całą sylwetkę dalej mam to co chcę bez wywindowanej przysłony
I tak nie da mi to synchronizacji z kilkoma studyjnymi w słońcu, a na tym tez mi zależy.
Zawsze możesz załatwić sprawę znaną sztuczką z wyzwalaniem lampą systemową w HSS... No chyba, że Twoje studyne są z wyższej półki i będą za dobre na ten trick...
lama, to co polecasz to jest to samo o czym wspomina Spinq, tylko innego producenta.
Spinq, tutaj masz opis działania i ewentualnych problemów z faderami:
http://strobist.blogspot....h-of-field.html
W komentarzach jest też info o LCW, które widać na wskazanych aukcjach.
Zdaje sobie sprawę, że puryści wytkną mi błędną nomenklaturę, jednak ze względu na to, ze moja wiedza w tej materii jest nikła wolę użyć łopatologicznych określeń.
Ostatnio trafiłem na informację, że B+W wypuściło filtr, który po przekręcaniu (niczym polar) zmienia stopień tłumienia światła. Na skąpcu trafiłem na coś takiego. Chcę mieć możliwość synchronizacji z lampa przy niewielkiej przysłonie niezaleznie od siły światła wokół mnie, także wolałbym wiele w jednym (niż powiedzmy skręcanie kilku, ewentualnie zmianę w trakcie robienia fotek). Czy sądzicie, że ten filtr mógłby zaspokoić taką potrzebę?
Ta firma robi rewelacyjne filtry o zmiennej redukcji światła LCW (Light Craft Workshop)
Zobacz link http://www.photo4b.pl/ind...op-filtry-szare
Niestety trzeba na to maleństwo grubej kasiory
Mam wreszcie lampy studyjne, jednak i tak okazuje się, że wygodniej mi na chwilę obecną przy błysku fotografowac przy wyższej przysłonie. Nie miałem jeszcze wąskich portretów w swoim pseudo studio, gdzie głębia byłaby wskazana. W każdym razie dziekuję wszystkim za odpowiedzi i rady.
petrus33, jakbyś przeczytał parę wpisów w tym wątku - pewnie byś zauważył, że filtry LCW były wspomniane parokrotnie
Szanowny kolego Czepialski, pokaż mi post w tym wątku, w którym parokrotnie jest mowa o filtrach LCW. Jedynie komor niechętnie napomknął o tych filtrach. Ja ich używam.
Chyba kolegę fantazja poniosła )))))
Właśnie przymierzałem się do ND2-400 LCW, ale raczej kupię ND 3.0 x1000 B&W.
10 przysłon to całkiem sporo, poza tym, jest jakiś test, że jakość obrazów z ND jest lepsza niż z "fadera".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14