Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011 szkł(a)o do krajobrazu i osprzęt
Cześć!
Przyszedł i na mnie czas, pochłonął mnie krajobraz
Kwota: +/- 3 tyś zł. Chciałbym też żeby szkło nadawało się na co dzień.
Moje rozważania to;
-C 15-85.
-Sigma 10-20 + C 18-135
-Tokina 12-24II.
-Sigma 17-70OS.
Do tego szpargały w postaci filtrów, w tej kwestii nie mam żadnego pomysłu.
Wiem że była by to szara połowka i normalny ND.ale jakie? zupełnie nie wiem.
zainspirowały mnie zdjęcia Joego Cornisha i reszty chłopaków z min jego serri książek.
posiadam tokine 12-24 II i bardzo ja lubie, jest super ostra, aberracje nie daja sie tak we znaki jak wskazywalby na to test na optycznych. nie zdejmuje z niej filtra polaryzacyjnego. pamietaj tylko ze na polarze nie mozna oszczedzac inaczej bedzie psul zdjecia zamiast im sluzyc
dżony,a jakich ogniskowych Ci brakuje? z podanych propozycji zdecydowanie brałbym wariant drugi czyli Sigma 10-20 + C 18-135. pokryty masz spory zakres ogniskowych a każda z nich w krajobrazie się przyda.od szerokiego UWA po tele.
dżony,a jakich ogniskowych Ci brakuje? z podanych propozycji zdecydowanie brałbym wariant drugi czyli Sigma 10-20 + C 18-135. pokryty masz spory zakres ogniskowych a każda z nich w krajobrazie się przyda.od szerokiego UWA po tele.
Dokładnie, dodaj do tego dobry statyw. W krajobrazie to jak najszerzej (choć nie zawsze )
niestety do czynienia miałem tylko z 50mm canona. stąd nie mam zupełnego pojęcia o kątach, ale w gre wchodziłaby używana sigma 10-20 +/- 1200zł
no i do tego 18-135- raczej nowy. chyba kolega Bogdan sprzedaje na forum swojego velbona 750. Więc to też opcja. Chyba że na początek kupić 18-135 i zobaczyć jak sobie będę radził nie wiem jak ze zniekształceniami przy 10mm. w czwartek jadę do sigma pro centrum i zobaczę co i jak. doradzilibyście mi w sprawie filtrów?
I tak z ciekawości się zapytam: Jak sobie radzisz z dużą rozpiętością kątów (kolorystyki nieba)?
jesli ustawic sie w optymalnej pozycji do slonca tak by efekt na niebie byl najbardziej widoczny to owszem, nieco widac ze niebo jest najciemniejsze w centrum i jasnieje w kierunku rogow. ale wiadomo, ze kadrujac biore pod uwage temat zdjecia a nie gdzie sie slonce poza kadrem znajduje wiec nie jest to problemem. najbardziej to chyba widac tu
ale wiadomo, ze kadrujac biore pod uwage temat zdjecia a nie gdzie sie slonce poza kadrem znajduje wiec nie jest to problemem.
Oczywiście, chodzi mi tylko o to, że jak się ustawisz pod kątem 90 stopni do słońca, kąt widzenia obiektywu będzie tak duży, że niebo będzie gradnietowe. Dla mnie coś takiego wygląda nienaturalnie - dlatego przy UWA wolę stosować szare połówki
Raczej nie polecam. Lepszy od 28-105 jest 28-135IS.
Z podanych przez Ciebie opcji najbardziej uniwersalny jest 15-85IS. To stosunkowo nowa, ostra i dopracowana konstrukcja, z niezłym szerokim kątem i wydajną stabilizacją. Taki obiektyw do wszystkiego co nie jest do niczego. Ma fajny zakres ogniskowych, jednak super szerokiego kąta nie ma.
Jeśli chodzi o obiektywy superszerokokątne na aps-c to jestem "bez wzajemności zakochany" w Tokinie 11-16. I jeśli bym miał coś sobie wybrać, żeby było uniwersalnie i z UWA (ultra-wide angle) to kupiłbym 11-16 i 18-135IS.
dżony,a jakich ogniskowych Ci brakuje? z podanych propozycji zdecydowanie brałbym wariant drugi czyli Sigma 10-20 + C 18-135. pokryty masz spory zakres ogniskowych a każda z nich w krajobrazie się przyda.od szerokiego UWA po tele.
Dokładnie, dodaj do tego dobry statyw. W krajobrazie to jak najszerzej (choć nie zawsze )
Statyw koniecznie natomiast UWA - niekoniecznie. Robiłem już krajobraz 70-300 VR na długim końcu. UWA najbardziej przydaje się tam, gdzie nie można zrobić kroku w tył. Czyli architektura głównie, zwłaszcza wnętrza lub wąskie uliczki. A krajobraz? Jak się ma pomyślunek w kadrowaniu to idzie zrobić WSZYSTKIM. Ogniskowa pikuś, filtry rzecz bardzo ważna i jeśli o nie chodzi proponuje pełne ND 0.6, ND 1.2, ND 3.0 lub fader od LCW. Z mojego doświadczenia:
NIE KUPOWAĆ FILTRÓW ND 3.0 POD HOLDER COKIN!!! Filtr o takiej gęstości MUSI być światłoszczelny aby kadr się nie zaświetlił bokami więc albo Lee albo wkręcane. Polecam Heliopana ND 3.0 - kapitalny filtr wkręcany. Natomiast polara używam Marumi SDHG i jest bardzo OK.
Pomyśl o deklu pinhole. Cena śmieszna - zabawa przednia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9