Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ale chodzi Ci o wyciąganie, czy robienie sciemy?...
wyciaganie , myślalem że ktoś zapisuje do dng i ciśnie dalej w jakieś wołarce, oczywiście jasne jest że są jakieś "granice". Zauważyłem, że pewna wołarka radzi sobie lepiej przynajmniej z rawami z d90/d7000 (oczywiście przy wyciaganiu przepałów) niż acr.
Stąd moje pytanie.
Jak dla mnie to przepalone biele są raczej nie do przyjęcia, szczegóły w bielach muszą być zachowane bo jak się zrobi spalona plama to wygląda to koszmarnie. Takie sytuacje często mają miejsce w kościołach gdy przez małe okienko snop światła pada wprost na suknię ślubną. Nie prześwietlałbym wtedy bieli by ratować resztę kadru, a już na pewno nie o 1-1 1/3 EV.
hijax_pl napisał/a:
Jak czegoś w RAWie nie ma to żadna wołarka tego nie stworzy
Takie naświetlenie ma klimat i jest zgodne z rzeczywistością, a ze oko ludzkie, a dokładniej mózg- widzi to mniej kontrastowo to inna sprawa. Można też ciemne tony wyciągnąć na warstwach w PS z dwóch plików tiff wywołanych w Lightroomie (+1EV pod spodem) a górną bez korekcji miękką gumką krycie 20 % pociągnąć selektywnie , nie ruszając totalnych czerni.
Można tak zrobić ale tez nie zawsze... Doświetlanie lampami, blendy, jakoś trzeba sobie radzić.
martin33-73, oczywiście można się bawić w jakieś exposure fusion czy coś podobnego, albo minimalizować kontrast sceny/doświetlać ważne jego elementy. Ale jakoś nie wyobrażam sobie tego podczas ceremonii
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011
martin33-73 napisał/a:
Takie naświetlenie ma klimat i jest zgodne z rzeczywistością, a ze oko ludzkie, a dokładniej mózg- widzi to mniej kontrastowo to inna sprawa. Można też ciemne tony wyciągnąć na warstwach w PS z dwóch plików tiff wywołanych w Lightroomie (+1EV pod spodem) a górną bez korekcji miękką gumką krycie 20 % pociągnąć selektywnie , nie ruszając totalnych czerni.
dokładnie tak sobie czasem radzę, czasem jeszcze rzeźbie krzywą - niestety wyglada to sztucznie, na szczęście są sytuacje w których wydruk jest ogladany z daleka (niestety na tyle z bliska, że przepały rażą). Koledzy czasem na skróty "przemalowują" przepały na 3% do 7%K albo robi się "gradiencik z przejściem tonalnym" szczególnie jeżeli "sprawa" tyczy się tła.
Nie prześwietlałbym wtedy bieli by ratować resztę kadru, a już na pewno nie o 1-1 1/3 EV.
Jeśli chodzi o prześwietlenie względem wskazań światłomierza, to ja biele zazwyczaj przepalam 3-4EV (w zależności od puszki) to że histogram dla JPG pokazuje prześwietlenie, ma się nijak do tego co jest w RAW.
Problemem w przypadku ACR/LR są ekstremalne ustawienia Recovery i Fill Light, zwłaszcza, jeśli potrzeba użyć ich równocześnie. Zazwyczej dużo lepsze efekty daje wtedy gięcie krzywej, bo mniej selektywnie podbija poszczególne przedziały i przejścia pomiędzy zmianami są naturalniejsze. Generalnie, bardzo rzadko używam Recovery i Fill Light powyżej 50. Podobnie zresztą jest z głębokimi cieniami - znacznie lepiej modelować je krzywą, niż ciąć Blacks - szumy są dużo mniejsze.
A co do sciemek, jak już nie ma czego ratować w RAW, to świetnie sprawdza się winieta, czy lekkie pogiecie końcówki krzywej - tak naprawdę, to najgorzej wygląda plama na 255,255,255, czasem wystarczy kilka tonów w dół i przepał staje się zupełnie niezauważalny.
jaad75, pisząc, że przepalasz biele o 3-4 EV miałeś na myśli prześwietlenie czegoś białego mierząc punktowo światło odbite od tejże bieli? Bo ja pisząc, że nie prześwietlałbym na pewno o 1EV miałem na myśli światło padające lub mierzone z szarej karty. Pytam ponieważ nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy
albo minimalizować kontrast sceny/doświetlać ważne jego elementy. Ale jakoś nie wyobrażam sobie tego podczas ceremonii
W sumie można by w kościele przed ceremonią zainstalować sprzęt studyjny i zaangażować z dwóch pomocników. Niczym na planie filmowym kontrolować światło tylko... czarna postać mogłaby się nie zgodzić (choć za ,,drobną" opłatą pewnie nie było by problemu ) no i druga sprawa takie zdjęcia ślubne musiałyby ,,troszkę'' kosztować
no i druga sprawa takie zdjęcia ślubne musiałyby ,,troszkę'' kosztować
I pewnie w zdecydowanej większości przypadków klienci nie zauważyli by różnicy między czymś takim a jechaniem na min ISO6400 i agresywnym odszumianiem w kompie
Generalnie, bardzo rzadko używam Recovery i Fill Light powyżej 50
Ja z kolei staram się nie przekraczać 25, no góra 30. Dalej to już, jak dla mnie, szumy jak cholera.
jaad75 napisał/a:
martin33-73 napisał/a:
jaad75, pisząc, że przepalasz biele o 3-4 EV miałeś na myśli prześwietlenie czegoś białego mierząc punktowo światło odbite od tejże bieli?
Tak, oczywiście.
Zakładałem że jest to oczywista oczywistość, że tak zacytuję "Największego z myślicieli". Reportaż ślubno-chrzcielny ma to do siebie, że raczej przy wyskakującym słońcu w środku ceremonii, nie ma czasu na rozkładanie szarej karty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9