Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na początku chciałem wszystkich przywitać, gdyż jestem nowym użytkownikiem tego forum
A teraz do rzeczy, zastanawiam się nad kupnem tego sprzętu: KLIK, używałbym jej głównie do obserwacji samolotów pasażerskich, ale pytanie jest moje, czy przy 10x25 dam rade w ogóle cokolwiek lepiej widzieć, a niżeli gołym okiem? Fundusze mam małe, lecz parcie jest ogromne. Jeżeli mógłby mi ktoś polecić innego, jeżeli to zły wybór do 100 zł Czytałem o tych lidletkach od Bressera, ale nie wiem, czy to dobry wybór.
Pomógł: 236 razy Posty: 2683 Skąd: okolice Rybnika
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
Witaj.
Dla mnie 10x to już znośne powiększenie do samolotów lecących pobliskim korytarzem. Jednak powiększenie to jedno a jakość optyki to inna sprawa. samoloty nie są łatwymi obiektami - wymagają stosownej rozdzielczości. Nie znam tej lornetki ale cena nie wróży najlepiej choć Delta to dobra firma. Przy niższym budżecie może warto zastanowić się nad powerem 12x, np. Delta Optical Voyager II http://fotozakupy.pl/lorn...i-12x50,14544s. Moim zdanie 12x to właściwe powiększenie do obserwacji samolotów z ręki. Ten Bresser - nie raz miałem w rękach -jest całkiem OK - dobrze skolimowany poradzi sobie w temacie.
Pomógł: 236 razy Posty: 2683 Skąd: okolice Rybnika
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
Endorfinek napisał/a:
Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź! : )
Zdecyduję się chyba na tego Delta Optical 10x25, a co sądzisz o tej lornetce : KLIK
Chociaż sądzę, że x8 to za mało
Myślę, że za mało. Jakość optyki w tej cenie jednak pozostawia do życzenia - przynajmniej dla mnie, dlatego warto się zastanowić nad 12x50 gdzie pewne niedostatki związane z klasą budżet zrekompensuje trochę większy power - moim zdaniem łatwiej wyodrębnisz szczegóły obrazu. Chyba, że wyraźnie stawiasz na standard "kieszonkowy".
Niestety, nie mam dużo funduszy, a oglądanie lecących samolotów mnie strasznie rajcuje i nie mogę spać po nocach, śledzę flightradar i oglądam te stwory lecące nade mną i w nocy "mrugające" do mnie : ) Mam nadzieję, że ktoś mnie zrozumie.
Sądzicie Panowie, że mogę zaryzykować tego Delta Optical 10x25? Pewnie za jakiś czas, kupię coś lepszego, jakiegoś nikona, lecz na razie pieniądze muszę wydać na sprawy naprawdę ważne.
Pomógł: 236 razy Posty: 2683 Skąd: okolice Rybnika
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
Endorfinek napisał/a:
Niestety, nie mam dużo funduszy, a oglądanie lecących samolotów mnie strasznie rajcuje i nie mogę spać po nocach, śledzę flightradar i oglądam te stwory lecące nade mną i w nocy "mrugające" do mnie : ) Mam nadzieję, że ktoś mnie zrozumie.
Sądzicie Panowie, że mogę zaryzykować tego Delta Optical 10x25? Pewnie za jakiś czas, kupię coś lepszego, jakiegoś nikona, lecz na razie pieniądze muszę wydać na sprawy naprawdę ważne.
50zł - małe ryzyko - "Lepszy rydz niż nic". Jednak nadal twierdzę, że Voyager za 89zł byłby lepszym wyborem.
PS. Problem w tym, że dopytujesz a to zazwyczaj oznacza, że nie będzie Ci wszystko jedno i tutaj chyba kryje się to "ryzyko", o którym piszesz.
Co racja to racja, nie będzie mi wszystko jedno, jeżeli kupię lornetkę przez którą tak na prawdę nic nie zobaczę, a 50 zł, to zawsze więcej do lepszej lornetki.
A co do tego Voyagera - to miałeś go w rękach? Jak się sprawuje? Co można oglądnąć dzięki niemu? Widać, że to jest LOT np?
Mam jeszcze jedno pytanie, istnieje w świetle fizycznego, technicznego itd. , punktu widzenia zajrzenie przez lornetkę do wnętrza samolotu?
Pomógł: 236 razy Posty: 2683 Skąd: okolice Rybnika
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
Miałem w rekach Voyagera 12x50 tego starszego http://www.ceneo.pl/213647 i jak większość użytkowników (jest trochę info w sieci) powiem, że miał bardzo dobrą jakość obrazu jak za te pieniądze. Oszczędność była widoczna na obudowie - sam plastik (prawdę mówiąc jakość zaczyna się od Nikona VII). Nowa jest na rynku krótko - niewielu miało ją w rękach.
Powiększenia 10x lub 12x pozwalają nam prowadzić obserwacje bez statywu. Tutaj przy dobrej pogodzie, z pewną wiedzą - jak wyglądają samoloty poszczególnych linii lub ze "ściągą" w postaci internetowego radaru, można identyfikować samoloty lecące w pobliżu. Nie dojrzysz szczegółów w postaci wyraźnego napisu na kadłubie ale zaledwie że coś tam pisze (nie zawsze). Przy 12x widzimy elementy typowego dla poszczególnych linii ubarwienia samolotu i to daje nam pewność, że leci np. Thai Air czy Lufthansa. Czym więcej obserwujesz tym rzadziej się mylisz.
Mam w domu Yukona 20x50 i prowadząc nim obserwacje z ręki widzę mniej szczegółów niż lornetką 10x50. Oczywiście z powodu drgań.
Oglądanie szczegółów takich jak "wnętrze" samolotu to sprawa nierealna ze względu na ogromne powiększenie (to jest możliwe), które generuje olbrzymie drgania.
Samoloty na wysokości przelotowej podglądam teleskopem 70/700 AZ2 z powiększeniem 30 x
widoki są wyśmienitę(to jest powiększenie które mi wystarcza):D przy czystej atmosferze nawet 70X tutaj samolot naprawdę robi wrażenie ale pole widzenia przy tym powiększeniu jest niewielkie i prowadzenie trudne.
Jeśli chodzi o zobaczenie "poważnych" detali samolotów to minimum 100x
Wiadomo lornetka to lornetka 12x w przypadku takiego np. voyagera (zakupiłem nie dawno takiego ) to ładne obrazy ale trochę mało jak na samoloty a 10x i mniej naprawdę nie nadaje się do samolotów. Tyle że lornetka nadgania lunetę-teleskop obrazem stereo
i to jest jej główny atut w niedalekiej przyszłości do samolotów i obserwacji celuje w lornetę 20x80 i do tego statyw.
Wracając do meritum to do samolotów i obserwacji dziennych można się skusić na te nowe voyagery II jeśli ktoś nie chce wydawać "więcej" na lornetkę obraz może to nie "nikon" ale przyzwoity.
Lornetkę Delta Optical 10x25 mam od roku. Pisałem o niej na forum, bo była od początku źle skolimowana. http://forum.optyczne.pl/...light=kolimacja
Lornetka warta ceny. Może być jako pierwsze szkiełka. W środku pola widzenia obraz całkiem dobry, bez aberracji.
Pamiętaj że do obserwowania samolotów na wysokościach przelotowych to power 12X minimum.
Do 100 zł masz wbrew pozorom duży wybór z takich "lepsiejszych": np:
-Celestron Up Close 10x25 ok 60 zł
-Celestron Up Close 12x25 ok 65 zł<---- do samolotów
-Celestron Up Close 16x32 ok 95 zł<---- do samolotów i max do obserwacji "z ręki"
-Voyager II 10x50 89 zł
-Voyager II 12x50 99 zł <----do samolotów
i sporo innych ale takich przez które nie patrzyłem
Wszystkie wymienione powyżej lornetki sprawdzą się na pewno do obserwacji dziennych dając optymalny obraz w tym przedziale cenowym czyli inaczej mówiąc tanim-amatorskim,
powalając na kolana lornetki "made in russia" za 10 zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9