Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jak chcesz czekać dłużej na właściwy kadr, znowu wciskasz spust i znowu się lustro podnosi.
No ja nie czekam na kadr - po prostu robię zdjęcie
Cytat:
Ma on przekątną trzy cale i rozdzielczość VGA, a do tego jest w pełni obrotowy, a nie tylko odchylany jak w D5000.
To ja mam chyba jakiś dziwny D5000 w domu, bo się wyświetlacz obraca... O - tu też...
To może jednak jest więcej tych z obrotowym, a nie tylko odchylanym wyświetlaczem?
Cytat:
Parametry wizjera w D5100 nie zmieniły się w stosunku do poprzedniego modelu.
No a co z przezroczystym wyświetlaczem LCD na matówce? Nie ma go - tak samo jak w D3100. A w D5000 jest...
Cytat:
Nikon D5100 ma kilka ciekawych funkcji, które – nie da się ukryć – przypominają to, co oferują lustrzanki Pentaksa. Wśród nich znajdziemy funkcję HDR, wielokrotną ekspozycję, zdjęcia z interwałometrem, czy kolorowe filtry. Szerzej omawiamy je poniżej.
Interwałometr jest też w D5000. Rozumiem, że teraz jest opis tej funkcji, gdyż w teście D5000 go zabrakło?
Cytat:
Jako sterownika dla grupy lamp trzeba użyć SB-900, SB-800 lub SB-700.
Zasadniczo to sterownikiem zewnętrznym jest SU-800...
Cytat:
Tradycyjnie, analiza darków z lustrzanki Nikon wskazuje na programową ingerencję w RAW-y poprzez odejmowanie stałego sygnału (biasa).
To ja się tradycyjnie, po raz n+1 zapytam - skąd wniosek o programowej ingerencji?
Czy ktoś z redakcji dokonał dekompilacji kodu? A może redakcja posiada specyfikację techniczną matrycy i wie w jaki sposób jest kondycjonowany sygnał na wejściach przetworników ADC?
Cytat:
Jest to zachowanie niefizyczne i sugeruje, że przed zapisem zdjęcia sygnał jest redukowany.
Dodawanie stałego napięcia w konstrukcjach innych producentów jest zatem zachowanie fizycznym, nie budzącym niepokoju?
Cytat:
Warto podkreślić także bardzo wysoką jakość dynamiki (11.5 EV) dla najniższej jakości zdjęć, co przekłada się na duży potencjał detektora w wyciąganiu informacji z ciemnych partii obrazu.
No - w końcu jakiś konstruktywny wniosek
Widać zdjęcia fatmana73 w wątku D7000 nie przeszły bez echa
Cytat:
Oba wymienione aparaty i tak wypadają tutaj lepiej od tego co możemy uzyskać z 18 MPix detektora CMOS stosowanego w najnowszych lustrzankach Canona.
No tak jak z tym niefizycznym biasem? Coś za coś? No nie?
B o g d a n napisał/a:
Jak chcesz czekać dłużej na właściwy kadr, znowu wciskasz spust i znowu się lustro podnosi.
No ja nie czekam na kadr - po prostu robię zdjęcie
przy zdjęciach np fajerwerków tez ? ja jednak wole pełnowartościowe MLU w C
Ustawiasz czas na B, zakrywasz czymś obiektyw (rzeczonym beretem) i uruchamiasz ekspozycję... Jak leci w górę rakieta - odsłaniasz. Po wybuchu - zasłaniasz... I czekasz na kolejny. I na jednym zdjęciu masz ładny mix różnych rozbłysków bez czekania na "wielki finał" pokazu
Jak chcesz czekać dłużej na właściwy kadr, znowu wciskasz spust i znowu się lustro podnosi.
No ja nie czekam na kadr - po prostu robię zdjęcie
Cóz, my się chyba jednak nie zrozumiemy. Nie widzisz potrzeby posiadania funkcji takiego MLU, nie ma sprawy.
MLU w tej swej 'core' postaci nie jest w zasadzie funkcja az tak niezbędną, zwykle samowyzwalaczowe lub jakieś takie namiastki sa zupełnie wystarczajace. Bo zwykle - choćby z racji czasów naświetlania - używa się tej funkcji do fotografowania obiektów mocno statycznych. Problem wtedy, gdy obiekt jest w zasadzie statyczny, ale... ktoś cos nie powinno byc kadrze, albo waśnie coś, ktos powinien sie w tym kadrze znaleźć i to w odpowiedniej pozie czy z odpowiednia miną. I gdy jednocześnie chcesz naprawdę miec to zrobione na takim czasie jaki warto polepszyć nieco MLU Ile razy mi się zdarzyło żałowac z powodu zmiany kadru z powodu tego MLU sprzężonego z samowyzwalaczem? A ze trzy...
Czy MLU jest wielkim problemem? Ano - jak ktoś sam nie widzi, ze tego potrzebuje - to nie jest jakimkolwiek problemem. Natomiast co innego dyskusja o różnicy pomiędzy w pełni funkcjonalna funkcją a funkcją, która w zamyśle konstruktora tylko ogranicza wibracje lustra przy strzelaniau siakiś tam widoczków, kościołów itede.
A z czekaniem na kadr versus robienie zdjęcia 'instant' to jest trochę tak jak z tym 'testowaniem' na zdjęciach ustawiania światłomierza, GO i wszystkiego po trochu i robienia 8-10-20 'strzałów' jednego kadru celem wyłowienia jakiegoś możebnego jeszcze ujęcia...
Gdy dziś 1.5 TB dysk kosztuje tyle co kiedyś tam 10-15 paczekniezłego slajdu... to faktycznie się nie dziwie że metoda poczekaj na światło i kadr, pomyśl o GO i róznych duperelach ulega zapomnieniu. Po prostu wygodne i tanie staje się: tryb seryjny i cos sie wybierze...
Rozumiemy się doskonale. Tyle, żę jak już napisałem wcześniej - mam MLU i jakoś nie stosuję go, w zupełności wystarcza mi opóźnienie ekspozycji. Jest tak jak piszesz:
RB napisał/a:
Nie widzisz potrzeby posiadania funkcji takiego MLU
. Może jakbym zajmował się podglądaniem zwierząt czy też ludzi to być może w określonych warunkach był stosował...
RB napisał/a:
Natomiast co innego dyskusja o różnicy pomiędzy w pełni funkcjonalna funkcją a funkcją, która w zamyśle konstruktora tylko ogranicza wibracje lustra przy strzelaniau siakiś tam widoczków, kościołów itede.
Tyle, że ta "w pełni funckjonalna funkcja" - jak sam ją nazwałeś - wyszła na samym końcu dyskusji. Dla mnie MLU w założeniu swoim służy do redukcji wibracji, a to że przy okazji można wykorzystać to do innych rzeczy.. To tak jak z bracketingiem: w trybie ekspozycji można użyć do robienia HDRa, co nie oznacza jednak, że to jest funkcja stricte wspomagająca robienia HDRów
RB napisał/a:
A z czekaniem na kadr versus robienie zdjęcia 'instant' to jest trochę tak jak z
...tworzeniem a dokumentowaniem Dwa światy, dwa rożne zapotrzebowania...
RB napisał/a:
Gdy dziś 1.5 TB dysk kosztuje tyle co kiedyś tam 10-15 paczekniezłego slajdu... to faktycznie się nie dziwie że metoda poczekaj na światło i kadr, pomyśl o GO i róznych duperelach ulega zapomnieniu. Po prostu wygodne i tanie staje się: tryb seryjny i cos sie wybierze...
No cóż, jest wiele takich osób, które nie liznąwszy fotografii analogowej nie mają tego "ceremonialnego" podejścia do kadru i wala migawką jak japońska wycieczka.
Na szczęście ludzie z tego się szybko leczą i po jakimś czasie dochodzi się do momentu: jeden motyw - jedno zdjęcie
Na szczęście ludzie z tego się szybko leczą i po jakimś czasie dochodzi się do momentu: jeden motyw - jedno zdjęcie
To tez nie jest jakaś ultymatywna wartość sama w sobie. Wszak w wielu dziedzinach robi się wiele ujęć - technicznie i kompozycyjnie dobrych - celem wybrania tego jednego, subiektywnie najlepszego. Byle w każdej sytuacji być w stanie zrobić taki kadr o którym właśnie pomyśleliśmy, a nie zdawać się wyłącznie na przypadek. Samowyzwalacz może wygenerować taki właśnie przypadek. Inna sprawa, ze wiele dobrych zdjęć powstało w wyniku zadziałania przypadku, korelacji między naciśnięciem a czymś nieprzewidzianym co się akurat wydarzyło... ale to inna bajka.
RB, po prostu wszystkie techniki mają swoje zastosowanie, i świadomie nimi operując uzyskujemy najlepsze efekty. A to, że nie każdy musi być człowiekiem renesansu to już inna bajka
RB, po prostu wszystkie techniki mają swoje zastosowanie, i świadomie nimi operując uzyskujemy najlepsze efekty. A to, że nie każdy musi być człowiekiem renesansu to już inna bajka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9