Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
zakres tonalny średniego formatu (analog)
Autor Wiadomość
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   zakres tonalny średniego formatu (analog)

Od czasu do czasu ktoś gdzieś napisze że zakres tonalny średniego formatu jest wyższy niż 35mm,
a przecież w kasecie jest podobny materiał do tego który wkładamy do małoobrazkowych aparatów analogowych,
czyli np. kodak portra albo kodak ektar, oba występują w wersji na mały i średni obrazek, ktoś to zmierzył ?
z czego wynika różnica ? czy są to jednak inne materiały ?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

Nie mierzyłem nigdy ale tak sobie myślę, że zależność może być taka sama jak między APS-C i FF: mniejszy szum wynikający z większego sensela w FF przekłada się na wyższy tonal range (dynamic range pozostaje ten sam w zasadzie).

Takie moje dywagacje...
 
 
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

ale ja o analogu piszę :)

[ Dodano: Nie 21 Sie, 2011 12:30 ]
i mam nadzieję, że ktoś coś mądrego napisze :)
 
 
kfaczorek 
Nowy


Pomógł: 1 raz
Posty: 2
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

Hejka,

zakres rejestrowania od cieni do świateł będzie zawsze taki sam. Zmieni się sposób gradacji odcieni barw (lub szarości) pomiędzy najgłębszym cieniem i najwyższym światłem - ale to zobaczymy tylko przy większych powiększeniach (i w zależności od użytego filmu). Generalnie dzisiejsze materiały małoobrazkowe pozwalają na spore powiększenia (oczywiście czysto optyczne) bez problemu z ziarnem. Większe formaty dają już naprawdę olbrzymie możliwości w zakresie naturalności oddawania obrazu - czyli czegoś czego nie opiszemy matematycznie ani testami.

Pozdrawiam
Marcin
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

kfaczorek, czy masz na myśli, że materiały do średniego formatu są inne (większa tonalność kosztem większego ziarna, na które można sobie pozwolić z racji większego rozmiaru klatki)?
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

sigmiarz napisał/a:
ale ja o analogu piszę :)
No a ja o czym? Zresztą jak widać kolega napisał dokładnie to samo używając mniej angielskich słów :lol:
Cytat:
zakres rejestrowania od cieni do świateł będzie zawsze taki sam. Zmieni się sposób gradacji odcieni barw (lub szarości) pomiędzy najgłębszym cieniem i najwyższym światłem
 
 
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

komor napisał/a:
kfaczorek, czy masz na myśli, że materiały do średniego formatu są inne (większa tonalność kosztem większego ziarna, na które można sobie pozwolić z racji większego rozmiaru klatki)?


najważniejsza korzyść to rozdzielczość przy MF więc chyba ziarno ma podobny rozmiar,
może jest gdzieś jakaś specka np. u kodaka... hmm :)
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

Patrząc na speckę od np Fuji: http://www.fujifilm.pl/do...akterystyka.pdf widać, że charakterystyka jest wspólna, a pakowanie różne ;)
 
 
AM 
Maniak


Pomógł: 8 razy
Posty: 759
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Przeciez 135 i 120/220 to te same materialy (zwykle). Wtedy nie ma mowy o roznicach w zakresie tonalnym.
 
 
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

jak uruchomię :} moją analogową FF to zrobię test.. najlepiej gdyby ktoś miał np. Mamiya 7, tam jest adapter na 135, wtedy przez ten sam obiektyw można porównać filmy.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

sigmiarz napisał/a:
najlepiej gdyby ktoś miał np. Mamiya 7, tam jest adapter na 135,
A to nie lepiej w druga stronę?
 
 
sigmiarz 
Optyczny



Pomógł: 11 razy
Posty: 1785
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

przyciąć 120?, szkoda każdego centymetra np. portry 800 :???:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

sigmiarz, myślałem o obiektywie 135 i różnicach w odległości obrazowej. No ale jak priorytetem jest zakres tonalny a nie rozdzielczość to w sumie...

Tyle, że by coś porównać to wypadałoby film 35mm naświetlać na małym obrazku i - ten sam film - na średnim formacie. Tak myślę...
Przecież film jest w zasadzie ten sam niezależnie od tego czy to 120 czy 135.
 
 
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Film jest identyczny, ale powiększenie go do potrzebnych rozmiarów już różni się znacznie.

Klatka 24x35mm jest prawie dwa razy mniejsza od klatki 45x60mm.
Zatem żeby uzyskać odbitkę 70x100 mały obrazek trzeba powiększyć 30 razy a 645tke tylko 16 - to chyba oczywiste gdzie będziemy widzieć ładniejsze przejścia tonalne, a gdzie już kropki szumu :)
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Też tak myśle. W zasadzie od początku tego wątku ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9