Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
NeoRav, żaden zum nie zastapi Ci stałki (powiedzmy, że pominiemy wyjatki gdzie czasem spotyka sie wyjatkowo dobre zumy i wyjatkowo kiepskie stałki tu np. świetny sony 24-70/2.8 na ogniskowej 28mm vs. kiepski canon 28mm/1.8 ) szczególnie przy tak wdzięcznej dziedzinie jak fotografia portretowa gdzie szuka się dobrych własności optycznych.
W sensie kombinacji ogniskowa/przysłona, to nawet 50mm @ f/2.8 na APS-C jest często wykorzystywany - sam najczęściej przymykam 50/1.4 do takiej właśnie przysłony, ale obrazowanie zooma mocno jednak odbiego od tego, co daje stałka... I tu nawet nie chodzi o rozdzielczość przymkniętej stałki vs. zoom na pełnej dziurze...
Jeśli jednak wolisz bardziej "klasyczne" podejście to faktycznie coś z zakresu 50-85 mm.
lotofag napisał/a:
Pentax DA 70/2.4 Limited - w okolicach 1500zł można wyhaczyć używany.
sigmiarz napisał/a:
to juz masz odpowiedź, DA70/2.4
NeoRav napisał/a:
Czyli lepiej pozostac juz przy tym samyangu
Ja bym "pozostal" przy DA70/2.4. To klasyczna portretowka do popiersia (head-and-shoulders) - odpowiednik 100/105 na pelnej klatce. Dla mnie osobiscie 85-ka jest nieco za ciasna, a 50-ka nieco za szeroka. (Chociaz zaraz moga posypac sie przyklady portretow robionych 800-ka i 16-ka, co juz zreszta zdarzylo sie w innym watku.) Poza tym, jesli masz pozostac przy jednym szkle portretowym, to 50-ka bedzie bardziej universalna niz 85-ka. Mozna by tez rozwazyc Tamron 60 f/2.
Do Pentaxa masz 85 1.8 Pentax SMC albo taki sam Takumar.
Wersja 1.9 lekko gorsza.
Jeśli już manualny obiektyw, to poza Planarem 85, Pancolarem 80, czy Biotarem 75 (gigantyczne pieniądze kosztuje) nie ma nic lepszego w w miarę przyzwoitej cenie.
Manualny Pentax 85 1.4 kosztuje krocie, ale faktycznie ma świetną optykę.
że nie wszystkie manuale dają ten sam komfort użytkowania na cyfrowym body?
Żaden manualny obiektyw nie daje komfortu, poza tymi ze stykami, które dają trochę większy.
Moim zdaniem, wybór obiektywu bez AF musi być bardzo świadomy, zwłaszcza przy szkłach, które są bardzo drogie jak na manualne.
Mam na myśli np. Pentax 85 1.4. Super optyka, ale przy cenie 1000 czy ponad 1000 euro, chyba dla totalnych pasjonatów.
Żaden manualny obiektyw nie daje komfortu, poza tymi ze stykami, które dają trochę większy.
Ale mowa była o Samyangu 85mm, z którym cyfrowe Pentaksy pracują dokładnie tak, jak z każdym nowoczesnym obiektywem (- AF oczywiście). Samyang zachowuje się więc tak, jak np. A*85/1.4, czy nowoczesne Zeissy ZK. Nie porównuj tego ze szkłami K, czy m42...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9