Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
D90 czy coś podobnego do zdjęć i filmów za ok 3000zł
Autor Wiadomość
bassista 
Uczestnik


Posty: 66
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   D90 czy coś podobnego do zdjęć i filmów za ok 3000zł

Witam, temat wałkowany po tysiąckroć, ale cały czas mam mętlik w głowie. Chcę przeznaczyć na korpus + podstawowy obiektyw ok 3000zł i w tym przedziale znajduje się Nikon D90 z 18-105mm VR. Generalnie aparat jest dla mnie wygodny i ma prawie wszystko czego chcę. No właśnie. Prawie wszystko. Nie ukrywam, że ważną funkcją jest kręcenie filmów HD. Nie chce mi się kupować osobnej kamery i nosić jej cały czas :D D90 ma dźwięk monofoniczny i nie ma wyjścia na osobny mikrofon. Dlatego szukam dla niego alternatywy o podobnych możliwościach i cenie ale z normalnym dźwiękiem. Oczywiście większość czasu będzie używany jako aparat niż kamera (w stosunku powiedzmy 80% do 20%)
Do tej pory używałem przez kilka lat analogowego F80, i kompaktów cyfrowych.

Co do aparatu, nie musi być jakiś super pancerny. Dbam o sprzęt, a w trudne warunki po prostu biorę wodo i wstrządoodpornego kompakta olympusa. Lubie czuć aparat w ręku, konieczne będzie i tak dokupienie gripu. Bawię się w różne klimaty – od architektury przez dziką przyrodę aż do zdjęć makro i portrety.
W najbliższym czasie zestaw będę chciał powiększyć o:
- teleobiektyw (pewnie jakiś zoom podstawowy 200mm – do 800zł używany)
- standardowy jasny obiektyw ok 50mm
- lampę błyskową (gdzieś za 500zł – używaną, później drugą i bawić się na dwie lampy)
- batterypack
- coś do makro (konwerter)
- pewnie mikrofon zewnętrzny
więc musze też brać pod uwagę rozbudowę sprzętu w powyższym zakresie. Przez najbliższy rok nie wydaje mi się, abym coś więcej do tego kupił.

Nie jestem przywiązany do Nikona, choć do tej pory mi odpowiadał.
Zastanawiam się więc nad aparatami:
- D90
- D5100 (lepsze filmy, choć sprawia wrażenie mniejszego)
- jakiś canon (550D?)
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

w tym przedziale cenowym to d5100/550d powinny ci pasowac jesli chodzi o funkcje (glownie mowie o filmowaniu) ale jesli chodzi o ergonomie to polka nizej od d90. d90 jest do robienia zdjec, filmowanie jest w nim tylko dodatkiem (byl zreszta pierwsza lustrzanka z ta opcja). chcesz dobre filmowanie i dobra ergonomie - to trzeba sie szarpnac na d7000 lub 60d, cos za cos
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

bassista, pamiętaj, że aparaty takie jak 60D nagrywają filmy fullHD z prędkością maks. 30 kl./s, co nie zawsze pozwala dobrze odwzorować ruch - przede wszystkim przy filmowaniu z ręki. Żeby uzyskać dobrą jakość trzeba kręcić ze statywu. Kamery zazwyczaj mają tryb 50i/60i, a nawet 50p/60p, w których nie występuje efekt 'szarpania' przy filmowaniu z ręki.
To tak tylko gwoli informacji.
 
 
bassista 
Uczestnik


Posty: 66
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

Jeszcze 2 pytania, co do szkieł: zakładając, że kupię d90
Chcę mieć pokrycie w zoomie (nie licząc stałego 50mm) mniej więcej 18-200/250mm. Lepiej lupić dwa szkła np. 18-55 lub 105 + tańszy w zakresie 70-200 lub 300 czy jeden o całym zakresie. Na szkło chcę wydać gdzieś 1500zł

Czy do zabawy w makro, posiadając obiektyw 50mm f/1,8 lepiej zamontować pierścienie pośrednie, czy konwerter makro (np reynox)

Wiem, że 30kl/s to nie jest dużo, ale będzie musiało mi starczyć.
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

bassista, w ogole wiesz ile kosztuja obiektywy klasy 70-200? generalnie lepiej miec jeden standardowy zoom i jedno tele niz jeden hiperzoom do wszystkiego
 
 
bassista 
Uczestnik


Posty: 66
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

Chodziło mi o 55-200 :D lub 55-300
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

lepiej 70-300VR
 
 
ophiuchus 
Optyczny



Pomógł: 36 razy
Posty: 2280
Skąd: Zamość
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

bassista, jeżeli poważnie myślisz o filmowaniu, to proponuję pomyśleć o jakimś porządnym obiektywie manualnym, najlepiej z płynną regulacją przysłony. Nikon zdaje się oferuje cały czas bardzo ciekawe stałoogniskowe cuda, i to w osiągalnych dla nieprofesjonalisty cenach. Co do szybszego filmowania to taki Canon 60D oferuje 50p w rozdzielczości HD dla PAL i 60p w takiej samej rozdzielczości dla NTSC.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

ophiuchus, jeśli to ta sama rozdzielczość, to czym się różni PAL od NTSC?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

mozer, no więc właśnie nawet w cyfrowych czasach bitów i bajtów kodowania typu MP4 różnią się wieloma detalami dla NTSC i PAL. Co nieco można na ten temat znaleźć np. tutaj:
http://en.wikipedia.org/w...tems_and_ratios

A tradycyjnie oczywiście NTSC opiera się na 60 Hercach ich sieci elektrycznej, podczas gdy PAL na 50 Hz naszej sieci.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

komor, dzięki za linka, ale nie chce mi się tego przetrawiać :) Myślałem, że jest jakaś konkretna różnica do objaśnienia jednym zdaniem ;)
Prawdę mówiąc myślałem, że MP4 jest ustandaryzowane, bo nie słyszałem np. o różnych wersjach Xvida lub DivXa...
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

mozer napisał/a:
Kamery zazwyczaj mają tryb 50i/60i, a nawet 50p/60p, w których nie występuje efekt 'szarpania' przy filmowaniu z ręki.
A co to ma do rzeczy?... :roll: Najfajniej i tak wygląda 24FPS...
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

jaad75, pod jakim względem? Przecież im więcej fps, tym płynniejszy ruch. Podoba Ci się ruch skokowy?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

Pod każdym - myślisz kategoriami gier komputerowych... :razz: Wprawdzie 24FPS zostało wybrane ze względów ekonomicznych, ale przez lata zakorzeniło się w kinie na tyle, że stało się podstawą tzw. film look. Poza tym, 50/60i, to znacznie mniejsza rozdzielczość poszczególnych klatek i ten format dobrym jest właściwie tylko do sportu i to jako format broadcastowy, bo oszczędza pasmo. Normalnie o wiele lepszym trybem jest 25/30p. Z kolei 50/60p, to marnotrawstwo miejsca, chyba, że kręci się ujęcia pod slow motion.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

jaad75, przyjmijmy, że to kwestia gustu. Mnie drażni obraz w kinie kiedy wszystko skacze przy panoramowaniu. 25p od biedy się sprawdza, gdy kamera się nie rusza.
A z tym zakorzenieniem się to tak, jakby nie używać dźwięku przestrzennego, bo nie ma 'vinyl-feel' albo odrzucać cyfrówki, bo nie widać ziarna ;P
Może jeszcze powiesz, że widzisz różnicę między 24p a 25p? :)


Standard 50p jest akurat, bo nie tracisz, ani rozdzielczości, ani płynności, a w dzisiejszych czasach problem miejsca jest drugorzędny. Postęp, panie, postęp :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9