Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
przejrzystość w ACR
Autor Wiadomość
lukemeng 
Bywalec



Posty: 175
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   przejrzystość w ACR

Witam. Przy obróbce RAWa wydaje mi się stosowne podciąganie tego suwaka. "Wyostrza" to w moim odczuciu zdjęcie. A jak Wy go używacie? Ile można za uszy pociągnąć rawa żeby nie docelowego jpga nie zepsuć?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

Ja Clarity mam domyślnie ustawione na 20 i bardzo rzadko stosuję większe wartości. Jak pędzluję skórę w LR to używam wartości ujemnych.

Przy okazji: ten suwak kontroluje kontrast lokalny a nie ostrość.

lukemeng napisał/a:
Ile można za uszy pociągnąć rawa żeby nie docelowego jpga nie zepsuć?
Co masz na myśli?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

hijax_pl napisał/a:
Ja Clarity mam domyślnie ustawione na 20

U, to ja domyślnie mam tylko 10. Takie nieostre masz szkła? :twisted:

:wink:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

A to aż tak duża wizualna różnica jest między +10 a +20? :o
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

Oj tak zaczepiam. :) Różnica jest pewnie zależna od zawartości zdjęcia. A w sumie przecież też co kto lubi.
 
 
lukemeng 
Bywalec



Posty: 175
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

hijax_pl napisał/a:
Ile można za uszy pociągnąć rawa żeby nie docelowego jpga nie zepsuć?
Co masz na myśli?


czego się wystrzegać przy "suwaniu" suwaków? w ACR?
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

lukemeng napisał/a:
czego się wystrzegać przy "suwaniu" suwaków?
A to już zależy od efektów jakie chcesz uzyskać. Np jak chcesz mieć naturalne zdjęcie to nie walił bym FillLighta i Clarity na maxa.

Myślę, że podstawa to zrozumienie do czego dany suwak jest i jakie efekty za pomocą jego używania można uzyskać. No ale to w dokumentacji Adobe jest przecież...
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

No na pewno zależy od zdjęcia. Czasami zbyt wysoka wartość generuje obwódki wokół obiektów.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

Na pewno należy unikać wysokich wartości Fill i Recovery jednocześnie i a także przekraczania wartości 50 dla Recovery w przypadku zdjęć gdzie istnieją wyraźne wysokokontrastowe przejścia (światła w bokeh, gałęzie, krawędzie budynków na tle nieba). Osobiście nigdy nie używam wysokich wartości Clarity (max 30), niskich zresztą też. Wyjściową pozycją dla Blacks w przypadku normalnie naświetlonych zdjęć powinno być 0, lepiej modelować krzywą, niż ciąć cienie tym suwakiem. Zazwyczaj też domyślny kontrast 25 jest nieco zbyt wysoki i lepiej kształtować go na krzywej niż używać tego suwaka. Należy unikać większej zmiany kolorów w palecie HSL przy użyciu przy użyciu pojedynczego suwaka - zawsze lepiej nieco ruszyć również sąsiadujące.
 
 
kufel 
Optyczny
PentaX albo śmierć!



Pomógł: 29 razy
Posty: 5762
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

jaad75 napisał/a:
Wyjściową pozycją dla Blacks w przypadku normalnie naświetlonych zdjęć powinno być 0,
no właśnie, a jest zawsze 5 co wydaje mi się wartością zbyt dużą, za bardzo odcina czernie. myślałem ze to może kwestia mojego monitora , ale po ustawieniu blacks =0 jest ok. nie wiem tylko czemu Adobe cały czas ustawia te wartość jako defaultową. fakt ze w Lr można ustawienia spersonalizować i zmienić...

jaad75 napisał/a:
Należy unikać większej zmiany kolorów w palecie HSL przy użyciu przy użyciu pojedynczego suwaka - zawsze lepiej nieco ruszyć również sąsiadujące.
nie pamiętam jak w acr ale w Lr jest to fajnie rozwiązane: za pomocą myszki regulujemy odcień koloru. w zależności jakie barwy wchodzą w jego skład to tyle suwaków podczas regulacji ulega zmianie.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

kufel napisał/a:
nie wiem tylko czemu Adobe cały czas ustawia te wartość jako defaultową
IMHO, defaultowym presetem powinno być Zeroed, ale wtedy byłoby jeszcze więcej narzekania, jakie to brzydkie zdjęcia wychodzą z LR/ACR w porównaniu z wołarką systemową, czy JPG-ami... :razz:
kufel napisał/a:
w Lr jest to fajnie rozwiązane: za pomocą myszki regulujemy odcień koloru. w zależności jakie barwy wchodzą w jego skład to tyle suwaków podczas regulacji ulega zmianie.
Tak, wiem, tyle, że wg mnie dobrze jest jeszcze bardziej rozszerzyć zakres zmiany, niż wynikałoby to z tego, co jest "pod myszką".
 
 
kufel 
Optyczny
PentaX albo śmierć!



Pomógł: 29 razy
Posty: 5762
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

jaad75 napisał/a:
IMHO, defaultowym presetem powinno być Zeroed, ale wtedy byłoby jeszcze więcej narzekania, jakie to brzydkie zdjęcia wychodzą z LR/ACR w porównaniu z wołarką systemową, czy JPG-ami... :razz:
no fakt, trzeba by sie było bardziej namachać suwakami. w sumie to już chyba bardziej wole tak jak jest standardowo ;)

jaad75 napisał/a:
Tak, wiem, tyle, że wg mnie dobrze jest jeszcze bardziej rozszerzyć zakres zmiany, niż wynikałoby to z tego, co jest "pod myszką".
jaad75, ja wiem ze Ty wiesz ale kolgea lukemeng możliwe ze nie ;)

no i nie wiem czy się rozumiemy, chodzi mi o to, ze jak np chce zmienić odcień zielonego , tu użycie tej opcji ( za pomocą myszki) rusza nie tylko kolor zielony ale i żółty a czasem i pomarańczowy.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

kufel napisał/a:
no i nie wiem czy się rozumiemy, chodzi mi o to, ze jak np chce zmienić odcień zielonego , tu użycie tej opcji ( za pomocą myszki) rusza nie tylko kolor zielony ale i żółty a czasem i pomarańczowy.
Tak, tylko z mojego doświadczenia wynika, że czasem trzeba ruszyć je nieco bardziej, bo "wąska" equalizacja często powoduje mało naturalne efekty na przejściach. Trochę to zresztą podobne do machania suwakami w zakładce Basic - naturalniejsze efekty i łagodniejsze przejścia daje zazwyczaj gięcie krzywej, suwaki mają zbyt ostre cięcia zakresu działania.
 
 
kufel 
Optyczny
PentaX albo śmierć!



Pomógł: 29 razy
Posty: 5762
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

jaad75 napisał/a:
Tak, tylko z mojego doświadczenia wynika, że czasem trzeba ruszyć je nieco bardziej, bo "wąska" equalizacja często powoduje mało naturalne efekty na przejściach.
masz na myśli to żeby, poza zakresem , który jest zmieniany za pomocą myszki, ruszyć dodatkowe kolory , będące " w pobliżu" tego zmienianego?

jaad75 napisał/a:
Trochę to zresztą podobne do machania suwakami w zakładce Basic - naturalniejsze efekty i łagodniejsze przejścia daje zazwyczaj gięcie krzywej, suwaki mają zbyt ostre cięcia zakresu działania.
przyznam ze tego akurat nie zauważyłem.

zresztą, czasem uzyskuje dobre efekty mieszając tylko w zakładce basic , czyli de facto ograniczając sie do kilku suwaków. no ale nie zawsze tak sie da.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2011   

kufel napisał/a:
masz na myśli to żeby, poza zakresem , który jest zmieniany za pomocą myszki, ruszyć dodatkowe kolory , będące " w pobliżu" tego zmienianego?
Tak, lub po prostu mocniej ruszyć te suwaki, które zmieniane są bardzo delikatnie, choć oczywiście nie zawsze jest to potrzebne.
kufel napisał/a:
przyznam ze tego akurat nie zauważyłem.

zresztą, czasem uzyskuje dobre efekty mieszając tylko w zakładce basic , czyli de facto ograniczając sie do kilku suwaków. no ale nie zawsze tak sie da.
Często robię tak, żeby osiągnąć zgrubnie efekt jaki mi się podoba suwakami Basic, a potem kopiuję sobie ten stan historii do Before, zeruję After i staram się osiągnąć te same efekty ogólne z większą dbałością o szczegóły i brak artefaktów, przy użyciu krzywych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9