Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W związku że jestem początkującym i szykuje sie do zakupu pierwszej lustrzanki i obiektywu może mi ktoś wytłumaczyć co to jest ciemny lub janny obiektyw?
Będę chciał robić zdięcia głównie rodzinne,w plenerze,czasem coś uwiecznić.
Padło na body canon 500d i na obiektyw canon 17-40L.Czy dobrze rozumiem z tym światłem że jesli wyżej wymieniony obiektyw ma maksymalne światło F4 trudno będzie nim wykonać np portret w plenerze z zamazanym tłem?Jeśli tak to może ktos mi wytłumaczy dlaczego taki obiektyw sporo kosztuje mimo tego że jak dobrze rozumiem słabo ostrzy i brak mu stabilizatora?Wtakim razie mam zapłacić tylko dlatego że to L-ka i jako obiektyw ma dobra plastykę?Może lepiej dołożyć troche i zakupić canona 17-55 F2,8?przynajmniej będe mial pewność.
Przy tych ogniskowych i ciemności 17-40 tło bedzie raczaj mało "zamazane", a do tego, do typowego portretu to szkło nadaje się średnio. Już lepszym wyborem do tego celu będzie 17-55/2.8.
BTW, 500D to jeszcze gorszy wybór, niż 550D, o którym wspominałeś wcześniej.
Krajobraz na pełnej klatce, ewentalnie reporterka w niewymagającym świetle, czy z lampą. Jest tańszym i lżejszym zamiennikiem szkieł klasy 16-35/2.8. Oczywiście na APS-C może służyć za zamiennik plasticzaków sprzedawanych w zestawach, ale znacznie lepiej kupić coś o świetle 2.8 do tego celu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10