Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Brałem udział oraz obserwowałem pracę znajomego przy użyciu 85/1.8, 200/2 ale głównie 135L w studio, można rzucić okiem jak różne efekty daje się uzyskać http://mm-foto.pl/gallipstick/index.php
To jest manipulacja, bo jakosc zdjec nie sa wynikiem uzytego szkla (powiedzmy nie tylko), ktos tu ma w stopce "panowac nad swiatlem..."
Ktoś już kiedyś pokazał, że jak się ma dobre światło w studio, to świetne zdjęcia można zrobić nawet iPhonem...
Czy do samego studia naprawdę potrzebujemy coś poza 'kitem' typu 24-105?
Ktoś już kiedyś pokazał, że jak się ma dobre światło w studio, to świetne zdjęcia można zrobić nawet iPhonem...
Czy do samego studia naprawdę potrzebujemy coś poza 'kitem' typu 24-105?
To tez nie tak. Zdjecie z puszki semiprofi (nie czepiac sie nomenklatury) jest roszke lepsze od EL, z profi jest toroszke lepsze od semiprofi. Zdjecie z 85f/1.8 troche jest lepsze od kitowego 18-55, zdjecie z 85f/1.2 jest troche lepsze od 85f/1.8. Zdjecie z flashem, poza aparatem jest troche lepsze niz z flashem na aparacie, zdjecie ze studyjnym swiatlem jest troche lepsze niz z fleszem poza aparatem. Jednak zdjecie z EL, kitowy obiektyw i lampa na aparacie jest duzo niz troche gorsze niz zdjecie profi apaatem z jasna stalka i studyjnym oswietleniem. Dlatego potrzebujemy tego ostatniego
Usjwo, to czym się w studiu przy przesłonie f/8 wyróżni się Lka nad kitem? Czy to będzie zauważalna różnica?
Bedzie tylko troche lepsze i o to mi chodzilo. Jednak chyba niezbyt jasno napislaem, to "tylko troche" da nam w sumie dosc duzo, a cala wypowiedz jest dla zobrazowania trendu i szczegoly sa mniej wazne.
freemodest, różne opinie, że dany obiektyw bardziej lub mniej nadaje się do portretów, mogą też brać z różnej jakości rozmycia tła. W tej jakości duży udział ma kształt przysłony. Starsze modele nie maja okrągłej budowy listków, nowsze tak.
Z jednej strony w twoim wypadku, domykając przysłonę w studiu, nie będzie zależało Ci na rozmyciu, a z drugiej strony domykanie uwidacznia właśnie kształt listków przysłony. Popatrz sobie na zdjęcia w testach: 85/1.8, 100/2.8 Macro, 100/2.8L IS Macro, 24-70/2.8L, 24-105/4L, ... ... wykonywane właśnie na 5D Mk II.
Starsze konstrukcje to między innymi 85/1.8, 100/2.0, 100/2.8 Macro, ...
Nowsze, dające ładniejsze rozmycie to 100/2.8L IS Macro, 24-70/2.8L, 24-105/4L IS, ...
Do 2000 zł. wybór masz ograniczony - 85/1.8 lub 100/2.0.
Niezauważalnie. Tyle tylko, że jak zechcemy robić otwartym szkłem będzie znaczaco gorzej. A klasa puszki, jeśli matryca będzie taka sama (np. 18MP APS-C), ma znaczenie tylko jeśli chodzi o wygodę używania - nawet różnice w synchro nie mają wielkiego znaczenia w studio.
Jeszcze raz dziękuje Bogdanie za wypowiedź. 100mmL które masz w swoim zestawie jest chyba najlepszym pogodzeniem jakości i ceny. Jednak już nie wiem gdzie znalazłem parę opinii gdzie korzystający z niego fotografowie też nie do końca byli zadowoleni w kategorii portret. Ja nie mam zdania bo w życiu obiektywu w ręce nie miałem;) Jednak w chwili obecnej ku niemu najbardziej się skłaniam - z drugiej strony 85mm 1.8 jest za połowę jego ceny jest dla mnie sumą dość dużą.
Im dłużej jednak dyskutujemy na ten temat dochodzę do wniosku że i tak nie usłyszę odpowiedzi na wyżej zadane pytanie zawężające się od "85 czy 100mm" ponieważ różnica jest dość mała. Na zdjęciach które jednak wykonywałem 85 na canonie 400d i eosie 30 analogowym, była do zauważenie jedynie przy zestawieniu obydwóch fotografii - jednak była:) A co najlepsze około połowa ludzi na forum przy pytaniu "który obiektyw do portretu" stoi murem za 50mm.
Myślę że nieważne na który obiektyw z trójki która w między czasie zamieniła z 100mm 2.8 Macro na 100mm IS macro L. I tak będę zadowolony. Teraz tylko myślę przyszłościowo czy nie lepiej kupić 85 mm i z czasem 135 - czy od razu postawić na 100mm i mieć problem z głowy bo różnica pomiędzy 100 mm a 85 i 135 jest chyba już na prawdę znikoma
freemodest Generalnie portret zrobiony dlugim szklem, bedzie sie podobal (statystcznie) duzo wiekszej liczbie osob, niz portret szerokim szklem. A jak widac prferencje sa rozne, i dobrze, bo zycie byloby nudne . dobry portret szerokim szklem jest trudniej, wiec jezeli robisz to zawodowo to wystarczy dluzsze, jezeli bawisz sie amatorsko to niestety musisz miec, i dlugie, i krotkie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10