Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
mozer napisał/a:
A kolory przy fotografii cyfrowej nie są takie istotne.
Tu mnie zaskoczyłeś.
pewnie chodziło o to ze w fotografii cyfrowej wszelkie zafarby są latwe do skorygowania a dopasowanie kolorów (saturacja, odcien, jasnosc) tez nie jest problemem
Oczywiście tak - użyłem skrótu myślowego - chodziło mi o odwzorowanie kolorów przez obiektyw. Inna sprawa, że Tamrona bym nikomu nie polecił, a Canon jest za drogi w stosunku do jakości wykonania...
[ Dodano: Nie 16 Paź, 2011 12:04 ] komor, no nie przesadzajmy - ten Tamron optycznie to akurat jest dobry - przynajmniej, gdy jest nowy ;P
w wołarce raw suwakami cos tam można zrobić, choćby w takim Lr/ACR gdzie odcień każdego koloru można dopasować, albo korygować balansem bieli.
Niestety prawda jest taka, ze duuuuza wiekszosc niedzielnych fotografow-amatorow omija RAWy szerokim lukiem i przewazniej korzysta z JPGow. Zwyklym uzytkownikom zalezy na tym aby zdjecia z puszki wychodzily jak najlepsze i nie potrzebowaly ingerencji dodatkowego oprogramowania i pozniejszej obrobki aby np poprawic kolory. W takim przypadku to co wychodzi z obiektywu ma spore znaczenie i wplyw na koncowy efekt na papierze
w wołarce raw suwakami cos tam można zrobić, choćby w takim Lr/ACR gdzie odcień każdego koloru można dopasować, albo korygować balansem bieli.
Z przenoszeniem barw jest podobnie jak z muzyką. Jak do napędu CD włożysz płytę z MP3, albo jakąś chińską kopię, to choćbyś miał nie wiadomo jaki sprzęt i nie wiadomo ile suwaków w korektorze graficznym, to i tak to nie będzie to, co pełna brzmienia oryginalna płyta.
Po prostu, gdy wysokich i niskich harmonicznych brakuje, to ich nie wyczarujesz.
Barwa brzmienia jak i w naszym wypadku barwa obrazu, już nie taka.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011
B o g d a n napisał/a:
Z przenoszeniem barw jest podobnie jak z muzyką. Jak do napędu CD włożysz płytę z MP3, albo jakąś chińską kopię, to choćbyś miał nie wiadomo jaki sprzęt i nie wiadomo ile suwaków w korektorze graficznym, to i tak to nie będzie to, co pełna brzmienia oryginalna płyta.
nie do końca, słuchać generalnie należy na środkach i jakiekolwiek "obcinanie" nawet subtelne( oczywiście na "odpowiednio wyprodukowanych płytach" i nie mam tu na myśli gdzie je tłoczono tylko jak je nagrywano ) często odbiera przyjemność słuchania.
Wydaje mi się, że rozumiem co B o g d a n miał na mysli, tymi suwaczkami nie mozemy sobie "jeździć" w lewo i prawo bez degradacji kolorów. Oczywiscie wszystko zalezy od matrycy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11