Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 02 Lis, 2011 Nowy Panasonic Lumix DMC FZ-150
Cytat:
Komputronik.pl, jako jeden z pierwszych zaoferował nowy kompakt Panasonic Lumix DMC FZ-150. Nowa konstrukcja japońskiej marki została stworzona z myślą o bardziej wymagających użytkownikach.
W obiektywie zastosowano nanotechnologię powlekania powierzchni soczewek, która minimalizuje występowanie zamgleń i rozbłysków. Lepsze zdjęcia, w porównaniu do wersji FZ-100, to efekt zastosowania 12.1-megapikselowej matrycy. Dzięki temu nawet przy maksymalnym zbliżeniu konstrukcja zapewnia redukcję szumów i lepszą jakość fotografii. W takim ustawieniu aparat umożliwia robienie zdjęć seryjnych z prędkością 12 klatek na sekundę. Przetwornik MOS pozwala fotografowanie w pełnej rozdzielczości z czułością do ISO3200.
Nieco bardziej zaawansowanych miłośników fotografii ucieszy możliwość zapisywania zdjęć na kartach SDHC w "surowym" formacie RAW. Oczywiście dla wszystkich jest dostępny domyślny format JPEG. Konstrukcja dobrze radzi sobie z nagrywaniem filmów w rozdzielczości Full HD. Klipy zapisywanie są w formacie MP4 (25 klatek na sekundę), bądź AVCHD (do 50 klatek na sekundę). Warto zwrócić również uwagę na tryb wykonywania zdjęć 3D. Trójwymiarowe fotografie można wyświetlać za pośrednictwem przeglądarki obrazu 3D we wszystkich telewizorach obsługujących tę technologię.
Cena detaliczna aparatu Panasonic Lumix DMC FZ-150 w internetowym sklepie Komputronik.pl wynosi 1749 zł.
Co nam/mi do tego, że zastanawiasz się nad lumixem dmc-fz150. To się zastanawiaj... Jeśli to miało być pytanie co sądzimy o nim, to je zadaj... Może chodziło o linki do testów? Może pytałeś czy Panasonic Lumix DMC-FZ150 jest ładny i czy będzie pasował do Twojej marynarki?
Twój post sugeruje, że bywasz na wielu forach fotograficznych... Powinieneś wiedzieć, że potrzebną są informacje: do czego będzie ten aparat, co przeszkadza Ci w obecnym, czy będziesz robił tylko na auto czy też na manualu etc. itd. itp...
Przejrzałem specjalnie kilkanaście galerii Fz150 i dla porównania Fz18 i Fz28
Moim zdaniem pod względem jakości zdjęć te aparaty niewiele się różnią, a nawet bym powiedział, że ciekawiej prezentują się te z Fz18/28
Z opisów wynika, że poza zmniejszeniem ilości pixeli i "ulepszeniem" jakości filmów HD, to 150 niewiele się różni od Fz100
W stosunku do poprzednich Fz-etów, to w Fz100/150 jedynie wyświetlacz jawi mi się (dla niektórych użytkowników) plusem.
Poza tym matryca nadal mała, o małym zakresie tonalnym
Panasonic próbuje robić to co większość - przy pomocy sztuczek marketingowych (i oczywiście przy mniejszym nakładzie finansowym) wcisnąć ludziom "super" bubel za wysoką cenę!
pzodro
Ostatnio zmieniony przez goltar Sro 21 Gru, 2011, w całości zmieniany 1 raz
Przejrzałem specjalnie kilkanaście galerii Fz150 i dla porównania Fz18 i Fz28
Moim zdaniem pod względem jakości zdjęć te aparaty niewiele się różnią, a nawet bym powiedział, że ciekawiej prezentują się te z Fz18/28
pzodro
Pomijając kwestię rozszerzenia zakresu ogniskowych, zwiększeniem szybkości AF, szybkości zdjęć seryjnych pozostaje wspomniana jakość zdjęć. Gdybyś chociaż chwilę poświęcił na przejrzenie zdjęć czy też testów to zauważyłbyś, że przy wyższych czułościach starsze modele nie mają szans przy FZ150 - a nie zawsze zdjęcia robi się przy idealnym świetle.
FZ150 ISO 800:
Rankingiem Chipa bym się raczej nie kierował (podobnie jak porównywarką snapsort): punkty za wyposażenie, funkcje itd. dają przewagę nad aparatami sporo lepszymi jak np. LX5, EX1 czy G12.
To porównuj z innymi modelami, a nie po prostu oglądaj sample. FZ150 ma tendencje do wygładzania zdjęć (wygląda to jak lekka nieostrość), na ISO 1600 też widać, jak mydlany musiał stać się obraz, żeby zatrzeć szum, który ze względu na małą matrycę pojawiać się musi. Oczywiście dla laika to pikuś nie problem, ale warto sobie z tego zdawać sprawę.
Jednak śmiem twierdzić, że w relacji jakość-cena, to Fz150 zupełnie się nie opłaca kupować. To samo można uzyskać robiąc zdjęcia na wyższej czułości Fz18/28 i potem je odszumiając np. w Noise Ninja. Też będzie ładnie wygładzone i lekko nieostre.
Za przeproszeniem z gówna bicza nie ukręcisz, więc po co przepłacać?
Nie oszukujmy się lub, jak kto woli, nie dajmy się robić w konia.
Taka sama mała matryca, b. podobny obiektyw, więc niby skąd ma się pojawić ta "lepszość" zdjęć.
O funkcjonowaniu aparatu, szybkości, filmach HD to inna gadka, ale jeśli chodzi o jakość zdjęć, to proszę wybaczyć, ale żaden z obecnych kompaktów nie dorasta ani do Sony R1, ani do Szajcunga Pro815, a myślę, że i do Minolty A1 im trochę brakuje.
Więc nie czarujmy się .. to po prostu marketing i tyle..
takie czasy..
To porównuj z innymi modelami, a nie po prostu oglądaj sample. FZ150 ma tendencje do wygładzania zdjęć (wygląda to jak lekka nieostrość), na ISO 1600 też widać, jak mydlany musiał stać się obraz, żeby zatrzeć szum, który ze względu na małą matrycę pojawiać się musi. Oczywiście dla laika to pikuś nie problem, ale warto sobie z tego zdawać sprawę.
Miałem nadzieję, że skoro twierdzisz, że FZ18/FZ28 dają lepszą jakość przy niższych (od 800/1600) czułościach to wrzucisz jakieś fotki i pokażesz wyższość tych modeli nad FZ150. Jak widać zakończyło się tylko na twierdzeniach z twojej strony...
Ale trudno. Jak zwykle odniesieniem są foty z IR.
Obniżamy do ISO 400:
FZ28 ISO 400 FZ150 ISO 400 FZ18 ISO 400
Największe różnice widać na fragmencie z nićmi:
FZ18 duża ilość szumu, białe prześwietlony (brak szczegółów, zresztą na czerwonym również "plama" zamiast pojedynczych nici); FZ28 podobnie z nieco mniejszą ilością szumu; FZ150 o wiele mniejsza ilość szumu, nici we wszystkich kolorach dobrze widoczne (łącznie z białym) - więc są i szczegóły i mniej szumu.
Tu już znaczniej lepiej, zmniejszyły się szumy, ale wciąż w:
FZ18 prawie brak szczegółów na białych niciach i i nie najlepiej na czerwonych, w cieniach szum
FZ28 białe ok, czerwone identycznie jak w FZ18, szumy w cieniach mniejsze niż w FZ18.
FZ150: szumy praktycznie niewidoczne
FZ18: szumy niewidoczne, szczegóły ok, pomijając jak zwykle na białych niciach.
FZ28: szumy (w cieniach) większe niż w FZ18, za to brak problemów z białymi nićmi.
FZ150: jak można było się spodziewać: no problemo.
Ponadto warto popatrzeć na foty manekina z książką:
W FZ150 nie ma problemu z odczytaniem tekstu z książki nawet przy ISO 400
podczas gdy przy tej w FZ28 to już kompletna sieczka.czułości
Jednak śmiem twierdzić, że w relacji jakość-cena, to Fz150 zupełnie się nie opłaca kupować. To samo można uzyskać robiąc zdjęcia na wyższej czułości Fz18/28 i potem je odszumiając np. w Noise Ninja. Też będzie ładnie wygładzone i lekko nieostre.
Za przeproszeniem z gówna bicza nie ukręcisz, więc po co przepłacać?
(
FZ18 ogromna ilość szumów i praktycznie zero szczegółów - jak se to jeszcze mocniej odszumisz to to zostaną ci tylko plamy.
FZ28 szumów nieco mniej, ale szczegółów w niebieskim i czerwonym blisko zero. Odszumianiem osiągniesz to samo co w FZ18 - czyli g...
FZ150 - odszumianie zeżarło część szczegółów z niebieskiego oraz z czerwonego, tyle, że zdjęcie nie wymaga odszumiania a i tak wygląda lepiej oraz zawiera o niebo więcej szczegółów niż z FZ18/FZ28. Więc w żaden sposób nie osiągniesz tego samego co w FZ150.
jannik napisał/a:
O funkcjonowaniu aparatu, szybkości, filmach HD to inna gadka, ale jeśli chodzi o jakość zdjęć, to proszę wybaczyć, ale żaden z obecnych kompaktów nie dorasta ani do Sony R1, ani do Szajcunga Pro815, a myślę, że i do Minolty A1 im trochę brakuje.
Coś ci się czasem nie pomyliło? To całkiem inna grupa aparatów. R1 w latach swej świetności kosztował tyle, co teraz lustrzanka - obecnie aparat z APS-C można mieć za sporo lepsze pieniądze (np. NEXy, lustrzanki low-entry) a o niebo szybsze (jakość zdjęć R1 była na tamte czasy super, ale AF strasznie powolny, ponadto brak stabilizacji). Pro815: szumy, szumy i szumy już od ISO200, problemy z AF przy słabszym świetle. Kolejny niezwykły w swoich czasach. Obecnie zabytek.
A1? Kolejny fajny apara w "swoich" czasach. A tak wygląda dłużej naświetlane zdjęcie przy ISO 100:
Bergercs
Tak oczywiście wszystko można skrytykować
Ja tylko chciałem zaznaczyć, że proporcje cena-jakość przemawiają zdecydowanie za starszymi modelami
Ładować kupę kasy tylko za to że ciutkę się poprawiły zdjęcia na wyższych wartościach, wydaje mi się trochę bez sensu
Kompakty są to aparaty przeznaczony dla amatorów, dla których spawy, o których piszesz nie mają aż takiego znaczenia :
Wkurzam się na firmy, ponieważ gdyby zainstalowały powiedzmy w takim Fz150 trochę większą matrycę, np. taką jak w LX5 lub podobną, to sam bym się skusił.
Dlaczego tego nie zrobią? Choćby matrycę 1/1.8 i do tego jakiś obiektywik ze światłem 1.8 i byłoby po prostu miodzio.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10