Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
I w studio, i w plenerze totalne zakłamania kolorów.
hmm czy jest możliwe żeby było coś włączone w puszce? jakaś korekcja (miredy) ? to zakłamanie kolorów to w jakiś jeden kolor ucieka, jakaś dominanta? spróbowałbym zresetować puszkę. a jak nie pomoże to do zwrotu.
Chyba raczej wszystko idzie w żółtawy. W aparacie już wszystko przetrzepałem, jakies pomysły? chyba oddam do serwisu, bo już mi się odechciało zdjęcia robić...
Zrobię jutro w studio seryjkę i D700 i poczciwym staruszkiem D70 i wrzucę tu- jak będziecie mogli zerknąć i skomentować to będę wdzięczny.
[ Dodano: Pon 28 Lis, 2011 19:59 ]
dcs napisał/a:
AdamAdam,
Jakie obiektywy?
Nikkor 24-70
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 28 Lis, 2011
AdamAdam napisał/a:
Zrobię jutro w studio seryjkę i D700 i poczciwym staruszkiem D70
Kolego AdamAdam, to trochę bez sensu, bo jak znam zycie to i tak się nie wyjaśni i jutro koledzy będą prosić o RAw-a.
AdamAdam, wrzuć jednego rawa na jakiegoś dropbox'a bo aż nie chce mi się wierzyć, żeby LR-em nie można było przesunąć tinty wraz z suwakiem balansu. Moze jak dłubiesz w studio jakaś lampa "fisiuje" ale skoro w plenerze też masz kłopoty to jestem lekko zdziwiony , chyba że odbijasz jakąś blendą ocieplającą i zabierasz ze sobą te same lampy.
Dlatego chciałbym zobaczyć te zażółcenia, czy to faktycznie wada puszki, czy może percepcja koloru...
dcs [Usunięty]
Wysłany: Pon 28 Lis, 2011
kufel,
Dając dotacje nie robią szkoleń dla przyszłego fotografa?
[ Dodano: Pon 28 Lis, 2011 21:34 ] AdamAdam,
AdamAdam napisał/a:
Wypróbowane wszystkie możliwe ustawienia balansu bieli, próbowałem też sam je modyfikować- jest jeszcze gorzej.
Tylko jak robisz w RAW po co robiłeś te korekty.
AdamAdam napisał/a:
RAW
Balans w studio: najlepiej wychodzi flash, próbowałem jednak wszystkich ustawień z własnym ustawianiem temp. barowej K- nawet Lightroom nie radzi sobie z poprawkami balansu.
kufel,
Dając dotacje nie robią szkoleń dla przyszłego fotografa?
[ Dodano: Pon 28 Lis, 2011 21:34 ] AdamAdam,
AdamAdam napisał/a:
Wypróbowane wszystkie możliwe ustawienia balansu bieli, próbowałem też sam je modyfikować- jest jeszcze gorzej.
Tylko jak robisz w RAW po co robiłeś te korekty.
AdamAdam napisał/a:
RAW
Balans w studio: najlepiej wychodzi flash, próbowałem jednak wszystkich ustawień z własnym ustawianiem temp. barowej K- nawet Lightroom nie radzi sobie z poprawkami balansu.
Jakoś się temu nie dziwię, że z lampami
AdamAdam napisał/a:
Bowens Gemini pro (kolor/temp. 5600K (±300K)
wychodzi najlepiej.
dcs- zawsze sie znajdzie ktoś, kto nie chce pogadać i pomóc tylko trochę żółci wylać.
Dlatego chciałbym zobaczyć te zażółcenia, czy to faktycznie wada puszki, czy może percepcja koloru...
obie opcje prawdopodobne. a może być tak ze różnica w kolorach miedzy dwoma puszkami jest aż tak duża? być może AdamAdam przyzwyczaił się do kolorystyki d70 i stąd te niezadowolenie? nie wiem , tak sobie gdybam...
Dlatego chciałbym zobaczyć te zażółcenia, czy to faktycznie wada puszki, czy może percepcja koloru...
obie opcje prawdopodobne. a może być tak ze różnica w kolorach miedzy dwoma puszkami jest aż tak duża? być może AdamAdam przyzwyczaił się do kolorystyki d70 i stąd te niezadowolenie? nie wiem , tak sobie gdybam...
Wszystko wyzerowane od początku, nic nie było zmieniane- zaraz wrzucę jakiś raw, może czegoś faktycznie nie dopatrzyłem albo czegoś nie kumam.
Byłoby miło gdyby mi nie dowalać o niedouczonych fotografach...Nie znam się na sprzęcie jak wy- dlatego pytam.
O dofinansowaniu napisałem dlatego, że dostałoby mi się za zbyt dobry sprzęt dla marnego fotografa. No ale i tak mi się dostało. Norma.
[ Dodano: Pon 28 Lis, 2011 21:56 ]
kufel napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
AdamAdam, wyzeruj kalibrację WB w puszce.
czyli co , jednak kwestia ruszanych miredow?
hijax_pl napisał/a:
Dlatego chciałbym zobaczyć te zażółcenia, czy to faktycznie wada puszki, czy może percepcja koloru...
obie opcje prawdopodobne. a może być tak ze różnica w kolorach miedzy dwoma puszkami jest aż tak duża? być może AdamAdam przyzwyczaił się do kolorystyki d70 i stąd te niezadowolenie? nie wiem , tak sobie gdybam...
To nie przyzwyczajenie do kolorystyki- naprawdę różnica jest ogromna. czerwony nigdy nie jest czerwony itp. Widać gołym okiem. Coś jest ewidentnie nie tak...
AdamAdam, mam prośbę: ustaw w puszce JPG S/Basic, sRGB, naturalne przetwarzanie, WB na flasha i zrób zdjęcie w studiu czegoś kolorowego: kredki, pisaki, farbki - whatever. I umieść tego JPGa prosto z puszki na forum, ok?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10