Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: komor
Wto 17 Sty, 2012
Serwis Sigmy chce obciazyc za darmowa naprawe
Autor Wiadomość
telemach 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   Serwis Sigmy chce obciazyc za darmowa naprawe

Sytuacja wyglada tak :

zostal kupiony obiektyw : Sigma 18-250 f3.5-6.3 DC OS HSM w firmie Redcoon

po podpieciu do Sony SLT A65 nie dziala AF, po sprawdzeniu informacji w internecie
znalazlem komunikat Sigmy

http://www.sigmaphoto.com...-fitting-lenses

na forach internetowych mozna znalezc potwierdzenie ze kombinacja tego aparatu i tego obiektywu jest problematyczna ale po przeprogramowaniu w serwisie wszystko chodzi jak nalezy

sprzet zostal wyslany do serwisu Sigmy tj.

http://www.foto-service.pl/

tutaj zaczynaja sie problemy bo serwis jak i Sigma w Polsce tj. K-Consult Sp. z o.o. chca sie wymigac od bezplatnej naprawy (oraz bezplatnego dostarczenia kurierem do serwisu) i za argument biora to ze Redcoon sprzedal aparat z dystrybucji niemieckiej a nie polskiej i naprawic moga ale odplatnie

osobiscie uwazam ze konsumenta to zupelnie nie powinno obchodzic gdzie i z jakiej dystrybucji jest przedmiot skoro jest sprzedawany na terenie RP, poza tym Sigma oficjalnie nie pisze nigdzie ze nie naprawia czegos z Niemiec; moim zdaniem powinni sobie to miedzy soba rozliczyc a klienta to nie powinno w ogole dotyczyc;

prosze o porade jak rozegrac ta sytuacje bo plazem im tego nie przepuszcze i jesli nie dojdzie do porozumienia to skieruje sprawe do mediow i rzecznika konsumentow
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






4motion 
Rozmowny



Pomógł: 4 razy
Posty: 468
Skąd: IRL/PL
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

A jak kupowałeś to była gdzieś taka informacja że np. nie działa z danym modelem aparatu? Czy może było napisane że działa z w/w modelami Sony?

http://www.sigma-foto.pl/130,a.html

Dziwi mnie że nie chcą tak normalnie załatwić tej sprawy.K-consult wydawał mi się poważną firmą.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Sob 14 Sty, 2012   

telemach, reklamuj go w sklepie, w którym go kupiłeś na podstawie niezgodności towaru z umową. Niech gwarancja Cię nie obchodzi.
 
 
telemach 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

mozer napisał/a:
telemach, reklamuj go w sklepie, w którym go kupiłeś na podstawie niezgodności towaru z umową. Niech gwarancja Cię nie obchodzi.


tylko pytanie czy to faktycznie jest niezgodne z umowa bo sklep chyba nie ma obowiazku sprawdzac kazdego obiektywu zwlaszcza ze Sigma twierdzi ze problem wystepuje tylko w niektorych a nie wszystkich
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

Pytanie czy sprzedawca nabył obiektyw z oficjalnej dystrybucji K-Consult. Jeśli nie, to działanie serwisu jest jak najbardziej uprawnione.
Czy do obiektywu była dołączona karta gwarancyjna K-Consult?

A co do niezgodności z umową to oczywiście towar jest niezgodny. I to jest najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązanie.
 
 
telemach 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

MC napisał/a:
Pytanie czy sprzedawca nabył obiektyw z oficjalnej dystrybucji K-Consult. Jeśli nie, to działanie serwisu jest jak najbardziej uprawnione.
Czy do obiektywu była dołączona karta gwarancyjna K-Consult?


K-Consult zajmuje sie produktami Sigmy czy produktami K-Consult ?
ani sklep nie przedstawia klientowi w ofercie zrodla dystrybucji ani karty gwarancyjnej
ani K-Consult nie informuje ze bezplatnej naprawie podlegaja wylacznie produkty
z konkretnej dystrybucji albo od konkretnej firmy a biorac pod uwage globalnosc problemu
to pierwszenstwo powinno miec miejsce zakupu a koszty powinna pokryc sama Sigma;
co innego gdyby to byla naprawa gwarancyjna ale nie jest bo to jest eliminacja usterki
pozagwarancyjna; kiedy lata temu oddawalem Sony F717 na bezplatna wymiane matrycy to serwis Sony nie dociekal gdzie i kiedy kupilem aparat tylko przyjeli sprzet, naprawili i kurierem za darmo odeslali i tak sie dzialo na calym swiecie


MC napisał/a:

A co do niezgodności z umową to oczywiście towar jest niezgodny. I to jest najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązanie.


niewykluczone ze tak trzeba bedzie zrobic tylko teraz pytanie jest takie jaki argument/punkt stanowi ta niezgodnosc ? czy samo to ze AF nie dziala jest podstawa do zwrotu ? czy sklep nie wykpi sie tym ze Sigma twierdzi ze problem nie dotyczy wszystkich obiektywow ?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

telemach napisał/a:
Redcoon sprzedal aparat z dystrybucji niemieckiej a nie polskiej i naprawic moga ale odplatnie

Aparat czy obiektyw z dystrybucji niemieckiej? Bo to dość istotne.
 
 
telemach 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

komor napisał/a:
telemach napisał/a:
Redcoon sprzedal aparat z dystrybucji niemieckiej a nie polskiej i naprawic moga ale odplatnie

Aparat czy obiektyw z dystrybucji niemieckiej? Bo to dość istotne.


mialo byc obiektyw bo jak pisalem wczesniej

Cytat:
zostal kupiony obiektyw : Sigma 18-250 f3.5-6.3 DC OS HSM w firmie Redcoon
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

telemach, skoro obiektyw jest spoza polskiej dystrybucji to nie dziwne jest, że polski dystrybutor nie chce go naprawiać za darmo, jeśli Sigma nie ma jakiejś ogólnoświatowej polityki serwisowej. A widocznie nie ma.
Uderzaj do sklepu, w którym kupiłeś, niech oni się martwią jak sprzedają towar z samodzielnego importu.
 
 
telemach 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

komor napisał/a:
telemach, skoro obiektyw jest spoza polskiej dystrybucji to nie dziwne jest, że polski dystrybutor nie chce go naprawiać za darmo, jeśli Sigma nie ma jakiejś ogólnoświatowej polityki serwisowej. A widocznie nie ma.
Uderzaj do sklepu, w którym kupiłeś, niech oni się martwią jak sprzedają towar z samodzielnego importu.


z punktu widzenia klienta ktorego ani sklep ani producent nie informuje o mozliwosci zaistnienia problemu wizerunek PR Sigmy rysuje sie wprost pieknie : drogi kliencie cieszymy ze kupiles nasz obiektyw, wiemy ze sa z nim problemy i naprawiamy je za darmo ale jesli tylko jest mozliwosc zeby sie wyslizgac z naprawy to szczerze mamy Cie gdzies, co wiecej nie opublikujemy zadnego komunikatu na ten temat zebys czasem nie kupil tam gdzie trzeba i zebysmy nie musieli tego robic za darmo. Po co Sigma USA pisze aby skontaktowac sie z najblizszym serwisem i podaje namiary ??? czemu nie napisza ze naprawimy ale tylko w kraju z ktorego jest dystrybucja ? na pewno ani w USA ani w Polsce nie zarzadzaja firma ludzie niedoinformowani i maja swiadomosc ze produkty sa sprzedawane z roznych dystrybucji. Niby dlaczego to konsument ma odpowiadac za bledy producenta i sklepu ???
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

telemach, ale czego Ty oczekujesz. Że Sigma Japan wyśle listy polecone do 40 milionów Polaków czy co? :) Jeśli sklep sprzedający ten sprzęt nie wie, że coś z czymś nie działa, to świadczy to przecież o sklepie, nie?
Chyba domyślasz się, że obiektywy źle działające z A77/A65 zostały wyprodukowane wcześniej niż zdiagnozowano problem.

telemach napisał/a:
Po co Sigma USA pisze aby skontaktowac sie z najblizszym serwisem i podaje namiary ???

A co ma do tego Sigma USA? :) Żyjemy w Polsce i Unii Europejskiej, rynek amerykański rządzi się innymi prawami, UE innymi prawami, a w Polsce jeszcze inaczej wygląda i teoria i praktyka.

telemach napisał/a:
Niby dlaczego to konsument ma odpowiadac za bledy producenta i sklepu ???

Ależ absolutnie nikt nie twierdzi, że to Twoja wina! Uderzaj do sklepu, który sprzedał Ci taki komplet, o którym z góry powinien wiedzieć, że nie działa.
 
 
telemach 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

komor napisał/a:
telemach, ale czego Ty oczekujesz. Że Sigma Japan wyśle listy polecone do 40 milionów Polaków czy co? :) Jeśli sklep sprzedający ten sprzęt nie wie, że coś z czymś nie działa, to świadczy to przecież o sklepie, nie?
Chyba domyślasz się, że obiektywy źle działające z A77/A65 zostały wyprodukowane wcześniej niż zdiagnozowano problem.


oczekuje tego ze skoro jest to wina Sigmy a przynajmniej biora na siebie odpowiedzialnosc za problem i reklamuja sie z darmowym przeprogramowaniem to klienta nie powinno nic obchodzic; klient oddaje do najblizszego serwisu obiektyw; serwis patrzy ze jest dowod sprzedazy (czyli ze zostalo kupione nie ukradzione) wiec naprawia za darmo a koszta pokrywa Sigma czy europejska, czy krajowa czy zagraniczna to juz nie ma znaczenia; moim zdaniem dla wizerunku firmy chyba lepiej jest naprawic usterke za darmo niz krecic nosem i wyrabiac sobie opinie ze lepiej darowac sobie zakup Sigmy bo jeszcze sie okaze ze sklep sprowadzil to skades i pozniej trzeba bedzie placic za darmowa naprawe; w tym przypadku Sigma wie o problemie z gory natomiast wyobraz sobie sytuacje ze jakis problem pojawia sie po roku czasu i Sigma oferuje darmowa wymiane jakiejs czesci; juz sie cieszysz kiedy sie okazuje ze rok temu sklep sprowadzil to z innej dystrybucji i wszyscy inni beda miec za darmo a ty bedziesz slono placil; sklep moze zniknac lub zbankrutowac a ty zostaniesz sie na lodzie bo Sigmy nie obchodza ich klienci tylko dystrybucja



komor napisał/a:

A co ma do tego Sigma USA? :) Żyjemy w Polsce i Unii Europejskiej, rynek amerykański rządzi się innymi prawami, UE innymi prawami, a w Polsce jeszcze inaczej wygląda i teoria i praktyka.


ja sie nie odnosze do rynku amerykanskiego tylo sugestii firmy Sigma zeby skontaktowac sie z najblizszym serwisem i podaja liste z krajami wiec tu jest sugestia aby klient znalazl sobie serwis we wlasciwym kraju; jezeli polak kupuje obiektyw w Polsce to skad ma wiedziec ze istnieja jakies odstepstwa i wyjatki skoro producent go o tym nie informuje ?


komor napisał/a:

Ależ absolutnie nikt nie twierdzi, że to Twoja wina! Uderzaj do sklepu, który sprzedał Ci taki komplet, o którym z góry powinien wiedzieć, że nie działa.


w Redcoon nie byl kupiony komplet tylko sam obiektyw i Redcoon za to beknie ze wprowadzaja klientow w blad nie informujac ze kupionego produktu nie naprawi za darmo w Polsce oraz ze produkt sprzedawany moze byc niezgodny z danym aparatem

inna sprawa to Sigma : nadal nie mam zadnej podstawy prawnej czy umownej wg. regulaminow Sigmy ktore jasno by okreslaly ze to niedopasowanie fabryczne nie moze byc naprawione nieodplatnie w Polsce; jak na razie jest tak ze na stronie Sigmy w Polsce jest komunikat ktory z takiej naprawy nie wylacza aparatow z innej dystrybucji; poki co jest wylacznie slowo mowione ludzi z Sigmy ze skoro to inna dystrybucja to nie chca zrobic za darmo a ja sie pytam gdzie jest na to podklad w postaci komunikatu prasowego albo zapisu regulaminowego ??? to nie jest popsucie sie obiektywu kupionego na Filipinach a naprawianego w Polsce tylko niedopasowanie fabryczne obiektywu kupionego w Polsce i oddanego do serwisu w Polsce
 
 
moronica 
Temu Panu już podziękujemy



Pomogła: 106 razy
Posty: 7414
Skąd: BN3
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

rowniez uwazam, ze sklep tu powinien sprawe wyprostowac. tzn przyjac obiektyw z powrotem i zajac sie wyslaniem do niemieckiego serwisu Sigmy
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

telemach, ja też bym wolał, żeby serwisy i gwarancje były ogólnoświatowe. Albo przynajmniej jednolite w obrębie UE. I w niektórych firmach tak jest. Ale jest też tak, że firmy sobie rynki segmentują, walczą z szarym importem i takie tam. Co tam dobrego jest dla wizerunku Sigmy, a co dobrego jest dla dystrybutora w Polsce – to niekoniecznie musi być to samo. :) Moim zdaniem niepotrzebnie się denerwujesz na cały świat, podczas gdy sprawa jest prosta – wybrałeś pewnie najtańszy sklep internetowy, to teraz już wiesz, czemu jedne sklepy sprzedają towar taniej, a inne drożej. Uderzaj do sklepu. Na jakiej podstawie, to już Ci napisał MC, albo jeszcze napisze coś precyzyjniej.
Serwis zajmujący się gwarancjami Sigmy w PL to nie jest serwis Sigmy tylko firmy K-Konsult. Dbają o swoją sprzedaż, a nie niemiecką. Owszem, mogliby mieć umowę na serwisowanie wszystkich produktów Sigmy kupionych gdziekolwiek, albo chociaż z obszaru UE (za naprawy „obce” płaciłaby wtedy Sigma), ale widocznie takiej umowy nie mają. Nie wiem czy można to ugryźć na podstawie przepisów o sprzedaży konsumenckiej. Dla Ciebie istotniejszy jest sprzedawca, a nie dystrybutor.
 
 
telemach 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012   

komor napisał/a:
Dla Ciebie istotniejszy jest sprzedawca, a nie dystrybutor.


oczywiscie, skoro przedstawicielstwo Sigmy sie wypielo to zostaje nekac sprzedawce;
moze tobie wydaje sie to normalne natomiast dla mnie jako klienta jest to tzw. 'lecenie sobie w kulki' jesli K-Consult walczy z innymi dystrybucjami ale w komunikacie prasowym nic nie napisze; co innego jesli by z gory zaznaczyli ze naprawiaja za darmo ale wylacznie produkty z wlasnej dystrybucji; nie robia tak wiec klient nie wrozka sam sie nie domysli i kupuje tam gdzie chce zeby potem sie przekonac ze dystrybutor dba wylacznie o siebie i swoja sakiewke;
sami sie na tym przejada bo gdyby napisali wprost to klienci kupowaliby wylacznie z ich dystrybucji a tak to K-Consult liczy wylacznie na kase z naprawy a nie ze sprzedazy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10