Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Cześć, jestem tu nowy, więc witam wszystkich
Od dłuższego czasu mam dylemat i nie mogę dojść do jakiejkolwiek konkluzji, więc pomyślałem, że spytam tu i może napiszecie coś o czym nie pomyślałem.
Moja przygoda z DSLR zaczęła się od D70 + 18-70. Miałem ten aparat dość długo i byłem bardzo zadowolony. W 2010 roku wyjeżdżałem na stypendium do bardzo fotogenicznego kraju jakim jest Islandia, więc wykosztowałem się i zmieniłem szybko body na D90, ciesząc się przy okazji, że dołożyli tryb filmowy. W międzyczasie w jakiejś promocji za 149zł kupiłem Tamrona 55-200, a razem z body dokupiłem też Sigme 10-20 4-5.6 i Nikona 50 1.8
W D90 po przesiadce z D70 się zakochałem, zauważyłem znaczną poprawę w każdym aspekcie. Sigma 10-20 też bardzo przypadła mi do gustu i przez długi czas nadużywałem trochę szerokiego kąta
Rozczarowałem się tylko trybem filmowym z wiadomych względów: brak kontroli nad parametrami ekspozycji i zbyt duża kompresja.
D90 mam już dwa lata i tak jak jestem zadowolony z jego możliwości fotograficznych, tak ciągle jestem rozczarowany trybem filmowym. Myślałem, że wszystkie moje problemy rozwiąże D7000, ale tam znowu tryb filmowy został potraktowany jak piąte koło u wozu.
Aha, no i przez te dwa lata Tamron 55-200 nabawił się problemów z AF i stracił na ostrości na tyle, że psuje mi fajne fotki, a Nikon 18-70 został zalany jakimś słodkim napojem i w rezultacie pierścień zoomu bardzo ciężko chodzi.
Podsumowując ten przydługi wstęp, mam:
D90 - w dobrym stanie, wszystko mi w nim pasuje oprócz trybu filmowego
Sigme 10-20 - w dobrym stanie, lubię ten obiektyw
Nikona 50 1.8 - w dobrym stanie, rzadko używam, ale czasami jest nieoceniony jako jedyny jasny obiektyw
Tamrona 55-200 - do wyrzucenia, problemy z AF i kiepska ostrość
Nikona 18-70 - mam go już 7 lat, jest poobijany i ma trochę porysowaną przednią soczewkę, ale na zdjęciach tego nie widać, większy problem jest z pierścieniem ogniskowej
W związku z tym, że zależy mi na trybie filmowym i muszę kupić teleobiektyw, zacząłem się zastanawiać nad zmianą systemu na Canona. Na teleobiektyw byłbym gotów przeznaczyć maksymalnie 2000zł, i zależałoby mi, żeby był możliwie mały, bo najczęściej focę turystycznie. W związku z tym skłaniałem się ku Sigmie 50-150 2.8.
Rozważam jednak możliwość zmiany na Canona i w tym przypadku pewnie kupiłbym Sigmę 10-20 i albo Sigmę 50-150 f/2.8 albo Canona 70-200 f/4. Tak sobie myślę, że te dwa obiektywy w większości sytuacji wystarczyłyby mi podczas wypadów w góry itp.
Jeśli chodzi o body, to jestem świadomy, że z D90 to najlepiej by było się przesiąść na 7D albo przynajmniej 60D (wyświetlacz LCD na górze body, dwa pokrętła, lepszy wizjer), ale na 7D zdecydowanie mnie nie stać, a do 60D wolałbym nie dopłacać bo musiałbym oszczędzać na obiektywach.
W rezultacie chodzi mi po głowie taki zestaw:
Canon 600D + Sigma 10-20 + Sigma 50-150/Canon 70-200 f/4
Aczkolwiek cały czas sumienie podpowiada mi: "Daj se spokój, kup tele do Nikona i nie kombinuj za dużo"
Daj se spokój, kup tele do Nikona i nie kombinuj za dużo.
A tak na serio - taniej wyjdzie kupienie tele i jakiegoś standardu (skoro kitowiec ciężko chodzi) niż zmiana systemu, do tego na aparat pozycjonowany niżej.
A skoro tak bardzo zależy Ci na filmowaniu to może po prostu dokup jakiś mały kompakcik z dobrym trybem filmowym.
I na serio D7000 taki z funkcji foto jest wykastrowany ? W sumie nie interesowałem się tym zbytnio, ale od D90 chyba powinno być jednak lepiej... Bo D7000 to byłby dla Ciebie optymalny wybór.
Myślałem, że wszystkie moje problemy rozwiąże D7000, ale tam znowu tryb filmowy został potraktowany jak piąte koło u wozu.
Przecież to bzdura... Jedyne, czego ewentualnie może brakować w stosunku do 60/600D, to uchylny ekran. D7000 rekompensuje to z nawiązką jakością obrazka, że o reszcie typowo fotograficznych zalet nie wspomnę.
wszystkie moje problemy rozwiąże D7000, ale tam znowu tryb filmowy został potraktowany jak piąte koło u wozu.
Co masz na myśli pisząc "piąte koło"? O jakiej kontroli nad filmowaniem mówisz? Czego oczekujesz?
suchyy [Usunięty]
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012
Może trochę nie fair potraktowałem Nikona D7000 z tym piątym kołem, ale brakuje mi tam trybu 720p / 60FPS i nie podoba mi się, że nie można zmieniać przysłony podczas podglądu na LCD. Trzeba za każdym razem wychodzić i wchodzić w LiveWiev. Tanie Canony te dwie rzeczy mają, a w dosyć drogim Nikonie ich zabrakło.
No i D7000 sporo kosztuje. Nie orientowałem się jeszcze za ile mógłbym sprzedać D90, ale około 2000zł musiałbym dołożyć do samego body. Z drugiej strony to jednak porządne body
A do czego chcesz używać takiego trybu? Tak z ciekawości się pytam
suchyy napisał/a:
i nie podoba mi się, że nie można zmieniać przysłony podczas podglądu na LCD
Taka konstrukcja jest konstrukcja lustrzanek nikona. Dopiero w najnowszych konstrukcjach zmienili sposób sterownia przesłoną.
suchyy napisał/a:
Tanie Canony te dwie rzeczy mają, a w dosyć drogim Nikonie ich zabrakło.
Bo Canon ma elektroniczne sterowanie przesłoną, a Nikona mechaniczne...
suchyy [Usunięty]
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012
O, no to przynajmniej wiem z czego to wynika
Tryb 60fps jest mi potrzebny do spowalniania ujęć. Wystarczy zamienić na 30fps i już wszystko dzieje się dwa razy wolniej. Do tego można potraktować to jakimś filtrem w After Effects i spowolnić jeszcze bardziej.
Tryb 60fps jest mi potrzebny do spowalniania ujęć. Wystarczy zamienić na 30fps i już wszystko dzieje się dwa razy wolniej. Do tego można potraktować to jakimś filtrem w After Effects i spowolnić jeszcze bardziej.
Tryb 60fps jest mi potrzebny do spowalniania ujęć.
To zostaw D90 i sobie dokup Nikona V1 - on ma i 60 i 400 i 1200fps
suchyy [Usunięty]
Wysłany: Wto 31 Sty, 2012
jaad75 napisał/a:
Można też wyrenderować pośrednie klatki...
Można, ale lepiej jest startować z 60 klatek niż z 30. To raczej nie jest kwestia do dyskusji. Renderowanie klatek w niektórych sytuacjach sprawdza się świetnie (np. w linku który podałem, gdy rowerzysta jest na tle nieba), a w innych beznadziejnie.
Cytat:
To zostaw D90 i sobie dokup Nikona V1 - on ma i 60 i 400 i 1200fps
Planuję zakup GoPro Hero2, ale to kwestia niezależna od dylematu z D90
Można, ale lepiej jest startować z 60 klatek niż z 30.
Lepiej startować z 1080p.
[ Dodano: Wto 31 Sty, 2012 13:05 ]
suchyy napisał/a:
Planuję zakup GoPro Hero2
Właśnie wczoraj bawiłem się którymś GoPro - byłem zaskoczony jakością, a przede wszystkim rewelacyjnym działaniem automatyki. No, ale to sprzęt do kompletnie innych ujęć niż lustro, czy inny aparat z dużą matrycą...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10