Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Czy HDR można zrobić z jednego rawu wywołanego np. 5 razy (w różny sposób niedoświetlonego i prześwietlonego) ? Czy to nie ma sensu i trzeba zrobić kilka zdjęć niedoświetlonych i prześwietlonych na statywie i później je połączyć? Jaki bezpłatny program najlepszy do hdr? Czy łączy się jpg czy można łączyć rawy?
Trochę odgrzewając dużo wcześniejszą dyskusję - chciałbym się dowiedzieć co ile EV zazwyczaj strzelacie HDRy? Czytuję tu i ówdzie zalecenia, żeby robić co 1 EV, co 2 EV. Czy to w ogóle ma tak naprawdę sens skoro w jednym ujęciu rejestrowane jest ok. 8 EV albo i więcej? Nie wystarczą dajmy na to 2 HDRy oddzielone o 4 EV, żeby w zasadzie obskoczyć każdą scenę? Wiem że wcześniej była o tym dyskusja, ale chyba nie padły żadne racjonalne argumenty...
Ja z reguły robię 5 ekspozycji co 1EV. No chyba, że scena bardziej wymagająca to i 9 ekspozycji. Ale robię co 1EV by tyle mogę max ustawić w swoim aparacie. A i taka gradacja dobrze wpływa na algorytmy obróbki
mozer napisał/a:
Nie wystarczą dajmy na to 2 HDRy oddzielone o 4 EV, żeby w zasadzie obskoczyć każdą scenę?
By obskoczyć - tak. By mieć dane do analizy w całym spektrum tonalności - nie
mozer napisał/a:
Wiem że wcześniej była o tym dyskusja, ale chyba nie padły żadne racjonalne argumenty...
Wystarczy wyobrazić sobie co się dzieje z cieniami (a raczej ich reprezentacją w RAW) gdy przesuwamy ekspozycję o 1 EV i o 4EV.
Ale robię co 1EV by tyle mogę max ustawić w swoim aparacie
Znaczy w bracketingu? Tylko o 1 masz? Czy może masz jakiś tryb do HDRa?
hijax_pl napisał/a:
By mieć dane do analizy w całym spektrum tonalności - nie
Ale to nie zależy bardziej od tego, ile tych ekspozycji wykonam - w sensie ciągnąc je bardziej w stronę czerni? Nie mogę wykorzystywać tylko tych górnych, "lepszych" tonów w każdym RAWie (tj. świateł)?
Cytat:
Wystarczy wyobrazić sobie co się dzieje z cieniami (a raczej ich reprezentacją w RAW) gdy przesuwamy ekspozycję o 1 EV i o 4EV.
No to jest jasne, ale kto powiedział, że musisz przesuwać w górę wartości "niższej" ekspozycji? Po to w końcu robisz jeszcze niższą ekspozycję, żeby z niej wykorzystać światła, nie? To w końcu nie to samo co wyciąganie z jednego obrazka. Nie wiem jakie tam są algorytmy i nie bardzo chce mi się w to wgłębiać
No to jest jasne, ale kto powiedział, że musisz przesuwać w górę wartości "niższej" ekspozycji?
Chodzi o to, że technika HDR składa się z dwóch etapów: pierwszy to wytworzenie tzw mapy radiancji (w photomatiksie masz taką opcję "Show intermediary 32-bit HDR image"), czyli opisu jasności każdego z pikseli, najlepiej jako wartości zmiennopozycyjnej a drugi to przetworzenie obrazu o 32bitowej głębi do możliwości urządzenia, które będzie użyte do reprodukcji obrazu. (w photomatixie: process).
By móc dowolnie mapować zakres tonalny najlepiej by było aby każdy punkt tej mapy radiancji - niezależnie od swojej jasności - był opisany jak największą ilością bitów.
I do tego właśnie najlepiej by było, by ekspozycje były jak najgęściej wykonane (mniej od 1 EV nie ma moim zdaniem sensu).
mozer napisał/a:
Po to w końcu robisz jeszcze niższą ekspozycję, żeby z niej wykorzystać światła, nie?
By móc dowolnie mapować zakres tonalny najlepiej by było aby każdy punkt tej mapy radiancji - niezależnie od swojej jasności - był opisany jak największą ilością bitów
Czy tu chodzi o interpolację jasności przy mapowaniu tonalnym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10