Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012 Wymiana sprzętu na spokojnie
Witajcie.
Mam prośbę o wszelkiego typu konstruktywne rady i porady do Was jako codziennych użytkowników lustrzanek i obiektywów.
W chwili obecnej od kilku ładnych lat, będąc amatorem, a jednocześnie pasjonatem focenia używam zestawu Sony A350 + kitowy Sony DT 18-200mm f/3.5-6.3 + Sony 50 F1.8 DT SAM. Ani wiek sprzętu, ani jego jakość nie są już dla nie satysfakcjonujące i chciałbym sprzętowo pójść kilka kroków do przodu
Pomijając wszelkie parametry techniczne i opisy testów które mogę sprawdzić na "optyczne", "fotopolis" itp chciałbym dowiedzieć się od Was jaki zestawik byście mi polecili "na wymianę". Nie jestem przywiązany ani mentalnie ani z uwagi na ilość akcesoriów do systemu Sony i z przyjemnością mogę go zmienić, ale zależy mi na 3 zasadniczych sprawach (odnośnie body jak i obiektywu), których brak obecnie mocno mnie irytuje:
1. dobre zdjęcia przy średnich i wyższych wartościach ISO - obecny A350 powyżej 800 to jest już dramat, a tak na prawdę wyjście poza 200 przyprawia o dylematy czy nie iść do okulisty
2. dobre odwzorowanie kolorów i działanie fabrycznych ustawień balansu bieli aby zminimalizować dłubanie w programach graficznych
3. precyzyjny autofokus bo już mnie krew zalewa jak nawet przy migawce rzędu 1/250 średnio dynamicznych zdjęć przy około 40% (a nawet 60%) zdjęć AF nie łapie tego co potrzeba albo nic nie łapie
Preferuję raczej zdjęcia w świetle zastanym, ale często zdarza mi się robić je przy słabym oświetleniu. Co do obiektywu to z uwagi na zamiłowanie do focenia pseudo-reportażowego, zastanawiam się nad czymś zmiennogniskowym ale o stałym świetle. Jeśli zaś chodzi o budżet no to cóż... po kilku latach wiem że to nie jest niskobudżetowe hobby i mam świadomość, że w przypadku droższych "zabawek" bez kredytu się nie obędzie, więc i Wam nie podaję jakiejś górnej kwoty będącej w mym zasięgu
Tak na szybko ostatnio zastanawiałem się nad Nikonem D7000 + Nikon AF-S 24-70 mm f/2.8G ED ale nie jest to żaden "mój wybór" czy punkt odniesienia i będę wdzięczny za Wasze wszelkie przemyślenia i rady.
Jeśli D7000 to lepiej z 17-55/2.8. 24-70 ma fajny zakres ale na FF.
Możesz tez spojrzeć na Pentaxa K-5 - autobalans bieli ma chyba najlepszy jaki dotąd widziałem, a do tego to bardzo porządna pucha pod praktycznie każdym względem, z najlepszą niepełnoklatkową matrycą na rynku.. Standardowego jasnego zooma w tym systemie też pewnie znajdziesz
FF nie jest mi do niczego potrzebne więc dzięki za wskazanie ewentualnego, innego szkła.
A co do Pentaxa to lekko "boję" się jego niepopularności w RP i olewania przez firmę naszego kraju. No ale może to tylko moje odczucie jako laika i amatora bo wiem, że przez profesjonalistów sprzęt jest bardzo ceniony.
Tu chodzi o zakres. Szkła dedykowane do FF mają większe pole obrazowa (bo większa matryca jest) a dzięki temu na APS-C potencjalnie dają lepszy obrazek (mniejsze dystorsje i winiety).
kondoreus napisał/a:
A co do Pentaxa to lekko "boję" się jego niepopularności w RP
Nie jest tak źle, w zasadzie można zabawki kupować w różnych sklepach
Nie tak jak jeszcze parę lat temu, gdzie ciężko było z obiektywami itp.
Może w pierwszym kroku zmień tego 18-200 na coś porządniejszego i jasnego? Nie będziesz miał wtedy takich problemów z AF i wysokim ISO
Jak robisz zdjęcia? Na jakim trybie? Dlaczego nie chcesz "grzebać w programach graficznych"?
Co do FF to jako amator focący dla siebie i własnej radości po prostu jest mi to niepotrzebne i zdecydowanie zbyt drogie, ale wszelkie uwagi i rady chętnie czytam i przyswajam
Cytat:
Może w pierwszym kroku zmień tego 18-200 na coś porządniejszego i jasnego? Nie będziesz miał wtedy takich problemów z AF i wysokim ISO
Fakt - ten kitowy to z biegiem czasu totalna porażka, ale kupując sprzęt kilka lat temu i zaczynając przygodę z fotografią, ani nie wiedziałem jak ważne są obiektywy, ani nie chciałem na to przeznaczać furmanki pieniędzy (a i ten zestaw wtedy do tanich nie należał). Co do iso i af to podobne problemy mam też na jasnej 50-ce, no ale jeśli ktoś doradzi jakieś nowe fajne body Sony to nie mówię, że nie pozostanę przy tym systemie i wtedy też pewnie nad jakimś obiektywem się rozejrzę
Cytat:
Jak robisz zdjęcia? Na jakim trybie? Dlaczego nie chcesz "grzebać w programach graficznych"?
Najczęściej spontaniczne fotki z ręki na trybach A i S, a ostatnio "poczułem moc wewnętrzną" i coraz częściej sięgam po M. A że czasu mam mało to są to jpegi - nie mam przeważnie nawet czasu na prostą zabawę w ich edycję, o poznawaniu tajników rawów już nie wspominając
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012
kondoreus napisał/a:
1. dobre zdjęcia przy średnich i wyższych wartościach ISO - obecny A350 powyżej 800 to jest już dramat, a tak na prawdę wyjście poza 200 przyprawia o dylematy czy nie iść do okulisty
praktycznie kazda nowa puszka wiodacych firm spelnia ten warunek
kondoreus napisał/a:
2. dobre odwzorowanie kolorów i działanie fabrycznych ustawień balansu bieli aby zminimalizować dłubanie w programach graficznych
Najlepiej jakis kompakt (jesli chodzi o kolory) bo z lustrzanek zdjecia zawsze poprawiam w programach
kondoreus napisał/a:
3. precyzyjny autofokus bo już mnie krew zalewa jak nawet przy migawce rzędu 1/250 średnio dynamicznych zdjęć przy około 40% (a nawet 60%) zdjęć AF nie łapie tego co potrzeba albo nic nie łapie
Wszytskie canony z seri 2 i 3 cyfrowej oraz wszystkie nikony oraz dobry obiektyw - bo od obiektywu wiele zalezy.
Dzięki za rady "belkot77" aczkolwiek nie przeczę, że zadając to pytanie na tym forum spodziewałem się trochę konkretniejszych podpowiedzi popartych własnymi doświadczeniami a nie ogólników na zasadzie "oraz dobry obiektyw - bo od obiektywu wiele zalezy"
Co do FF to jako amator focący dla siebie i własnej radości po prostu jest mi to niepotrzebne i zdecydowanie zbyt drogie, ale wszelkie uwagi i rady chętnie czytam i przyswajam
Ale mówisz o obiektywach tylko? Czy o korpusach też?
Wiesz, że wszelkie stare obiektywu są pełnoklatkowe?
kondoreus napisał/a:
Co do iso i af to podobne problemy mam też na jasnej 50-ce
Możesz jakiś przykład wkleić?
kondoreus napisał/a:
a nie ogólników na zasadzie "oraz dobry obiektyw - bo od obiektywu wiele zalezy"
To nie jest ogólnik
A jaki obiektyw? To już zależy od tego co chcesz fotografować. Jeśli celujesz w reporterkę i nie chcesz zbyt inwestować w sprzęt to ja bym polecił parę jasnych stałek (poniżej f/2)
Co do przykładu to przy najbliższej okazji postaram się nie usuwać takiej foty i wlepić.
A co do ogólników i konkretów to tak jak pisałem w pierwszym poście - interesuje mnie wymiana i body i obiektywów z myślą przewodnią w postaci zdjęć pseudo-reportażowych. I na razie na pewno będzie to 1 obiektyw dlatego tak sobie myślałem o czymś jasnym zmiennoogniskowym w zakresie do około 70-80mm.
Jeśli zaś chodzi o FF to sorki ale nie siedzę tak bardzo w tym temacie i sądziłem że obiektyw FF sprawdza się tylko z body FF, a że takiego body nie biorę pod uwagę przy zakupie to i nad takimi obiektywami się nie zastanawiałem.
kondoreus, może się sprawdzić również z body aps-c - wszystko zależy od tego jakie zdjęcia wykonujemy. Po prostu sprawdź na tym swoim 18-200 jakie ogniskowe Ci odpowiadają i czy potrzebny Ci szeroki kąt. Różne są ludzkie upodobania
Obiektyw typu 24-70 możesz zawsze w przyszłości uzupełnić super szerokim szkłem pokroju 10-20.
a nie jest przypadkiem tak, że wtedy się traci część atutów danego obiektywu? no że po prostu (o ile dobrze to zwerbalizuję) obiektyw dedykowany do FF nie pokaże pełni możliwości na innym body?
co do ogniskowych to z tego właśnie wynika mój wstępny typ w postaci 24-70, że po przeanalizowaniu dotychczasowych zdjęć około 90% mieści się w tym przedziale lub mogłoby się zmieścić bez dużej dla nich (i fotografowanych obiektów) straty
a nie jest przypadkiem tak, że wtedy się traci część atutów danego obiektywu? no że po prostu (o ile dobrze to zwerbalizuję) obiektyw dedykowany do FF nie pokaże pełni możliwości na innym body?
Raczej jest odwrotnie - mniejsza matryca powoduje, że korzystasz tylko ze środkowej, najlepszej części pola widzenia obiektywu. Poza tym kolejny plus to taki, że z reguły obiektywy dla FF są solidniej wykonane
Natomiast wada jest taka, że obiektyw jest cięższy (i większy)
kondoreus, powszechna opinia o lepszym sprawowaniu sie obiektywow pelnoklatkowych na matrycy pelnoklatkowej wynikaja bardziej z jakosci samej matrycy (pelnoklatkowe matryce sa zazwyczaj lepsze od aps-c, sa rowniez czesto mniej wymagajace dla obiektywu) niz z tego, ze szklo jakos lepiej sie zachowuje. na pelnej klatce dla analogicznych kadrow glebia ostrosci bedzie plytsza, co wielu utozsamia z lepsza plastyka zdjecia choc to juz kwestia dosc subiektywna. obiektywnie za to uzywajac pelnoklatkowego obiektywu na aps-c zyskasz lepsza jakosc w rogach kadru (wyzsza rozdzielczosc, mniejsze winietowanie, mniejsza kome) poniewaz jakosc spada wraz z oddalaniem sie od centrum wiec skoro na aps-c wykorzystasz mniejszy wycinek tego, co jest w stanie zarejestrowac obiektyw, to odpadaja najbardziej problematyczne obszary
jedyne obiektywy, gdzie zazwyczaj warto trzymac sie tych dedykowanych pod mniejsza matryce, to te szerokokatne (rowniez obiektywy typu rybie oko) gdyz te najszersze pelnoklatkowe nie dosc ze sa zdecydowanie drozsze od tych pod aps-c to jeszcze nie sa tak szerokie
a nie jest przypadkiem tak, że wtedy się traci część atutów danego obiektywu?
W tę stronę - raczej nie. Wróć do mojego postu z góry gdzie napisałem co w takiej kombinacji zyskujesz...
kondoreus napisał/a:
co do ogniskowych to z tego właśnie wynika mój wstępny typ w postaci 24-70
Rozumiem, że z tego przedziału na tym 18-200 masz najwięcej zdjęć? Jeśli tak, to nie ma co się długo zastanawiać, tylko iść w 24-70/2,8. To obiektywy pełnoklatkowe, w miarę jasne, z porządnym AF.
Ale razem z D7000 to będzie koszt na poziomie 10tysi.
Dzięki za te informacje o FF - tylko głupiec by ich nie przeczytał i nie przyjął z wdzięcznością
A co do "mojego" typu nikonowego to mam świadomość że to kosztowna inwestycja i dlatego pytanie było co Wy byście polecili. No bo jeśli np. usłyszę, a inni potwierdzą, że można coś bardzo dobrego kupić za 50% tej ceny to wcale nie pogardzę jeśli i mnie ten typ przypadnie do gustu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 1,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15