Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012 Użycie pracy bez zgody ani powiadomienia autora.
Witam
Chodzi o fotografie mojej dziewczyny którą wykorzystano w reklamie jednej firm energetycznych bez konsultacji lub pytania o zgodę autora.
0:44
http://www.youtube.com/watch?v=XkqRbkLdiqc
Jak wygląda procedura w takim przypadku i z kim należny się kontaktować
90s, wiesz jak pozyskali to zdjęcie?
W PL można wysłać przedsądowne wezwanie do zapłaty. Jeśli chodzi o stawki to reguluje to art. 79 ust. 1 pkt. 3 lit. b ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Jak się wypnie klient to pozostaje drogą sądowa.
No i jedno to bezprawne wykorzystanie samej fotografii a drugie to bezprawne wykorzystanie wizerunku do celów reklamowych (bo rozumiem, że nie zapłaciłeś dziewczynie za pozowanie )...
To tutaj są oba warianty:) bo to mojej dziewczyny fotka którą sobie sama zrobiła i obrobiła.
Zdjęcie zostało pozyskana z flicrka, ewentualnie deviantart.
Wszędzie mamy klauzury że wszelkie prawa zastrzeżone, a reklama ta pewnie niebawem wyląduje w TV, na razie jest pokazana na youtubie.
Kontaktować trzeba się z tą firmą czy szukać ludzi odpowiedzialnych za jej stworzenie?
Czyli mam mówić o bezprawnym wykorzystaniu fotografii i bezprawnym wykorzystaniu wizerunku w celach komercyjnych bez zgody autora i modela?
czy pkt.1 wyklucza już 2?
O ochronę wizerunku walczyć może tylko i wyłącznie Twoja dziewczyna - przecież to jej wizerunek na zdjęciu uwieczniony, prawda? Poza tym nie mam pojęcia jak by to wyglądało w GB... Nie było już w tamtejszej prasie opisywanych takich sytuacji?
teoretycznie to w tej reklamie jest masa elementow, do ktorych roscic prawa mogliby sobie rozni ludzie - sa inne zdjecia, sa sprzety domowe i elektronika, zabawki - wszystko to rozpoznawalne (mam identyczny odkurzacz). jednak zaden z tych elementow nie jest kluczowy w tej reklamie i trudno powiedziec, by wizerunek twojej dziewczyny zostal uzyty do reklamowania produktu czy uslugi. oczywiscie wielu projektantow to totalni ignoranci, ktorzy mysla ze "obrazki z google" to ich osobista biblioteka zdjec ale i tak moglo byc gorzej (Reserved kiedys sprzedawalo koszulki z nadrukiem fotografii autorstwa mojego kumpla co akurat jest duzo bardziej skandaliczne gdyz w takim wypadku to akurat zdjecie jest produktem gdyz to ono decyduje, czy produkt sie sprzeda czy nie - koszulka to tylko plotno pod nie, rownie dobrze moglby to byc papier na ktorym wydrukowano plakat). ciezko sie sadzic o takie rzeczy ale moze jak sie do nich odezwiesz (firmy, dla ktorej zostala stworzona reklama, nie studia ktore stworzylo reklame) i postraszysz, ze sprawe naglosnisz, to zareaguja. w ostatecznosci twoja dziewczyna moze sobie dodac do portfolio, ze jej fotografia zostala wykorzystana w spocie reklamowym o zasiegu krajowym
Też prawda, no nic napiszemy zobaczymy co odpiszą. to nie pierwszy raz, jak jakaś nasza praca trafia gdzieś bez naszej wiedzy.
Też kilka razy chciano nas orżnąć ale i czasem się za darmo coś dawało jak cel był szczytny.
Tak czy owak nikt się nie nie kontaktował więc sprawę będziemy wyjaśniać i dam znać jak czegoś się dowiem
Aszex [Usunięty]
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012
Za bardzo się nie znam, ale czy nie lepiej poczekać aż wyemitują w TV? Odszkodowanie powinno być większe, bo więcej ludzi zobaczy reklamę w TV niż na YB...
Btw, jak ich znalazłeś?
Edit: YB=YT
Ostatnio zmieniony przez Aszex Wto 10 Kwi, 2012, w całości zmieniany 1 raz
Za bardzo się nie znam, ale czy nie lepiej poczekać aż wyemitują w TV? Odszkodowanie powinno być większe, bo więcej ludzi zobaczy reklamę w TV niż na YB...
Btw, jak ich znalazłeś?
Jej znajomy w pracy przybiegł dziś i pokazał nagranie.
Co do odszkodowania to mocno wątpię a nam bardziej zależny na wyjaśnieniu sprawy.
Doszło do ewidentnego zawłaszczenia zdjęcia Twojej dziewczyny. Nie godziła się na wykorzystanie wizerunku. Nie przyzwoliła na użycie jej pracy. Co z tego, że w reklamie są inne rozpoznawalne gadżety? Być może zapłacono ich producentom.
Wystosowałabym pismo do firmy, w którym to zażądałabym natychmiastowego usunięcia filmu z youtube oraz wynagrodzenia za potencjalne korzyści z 20 000 wyświetleń. Sugeruję zawyżenie ceny - nikt Was nie pytał o zdanie, nie konsultował, też możecie poszaleć z "szacowaniem strat". I kolejny punkt pisma - możecie odstąpić od ww. roszczeń w sytuacji, gdy otrzymacie wynagrodzenie w wysokości ... (i tu też kwota może być od czapy). W przeciwnym razie wystąpicie na drogę sądową.
Nie macie nic do stracenia - a takie zachowania należy tępić. Prawo jest po Waszej stronie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12