Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
słońce świeci tylko kilkanaście godzine dziennie a kąt padania i siła jest taki jak lubimy tylko przez kilka godzin (najczęściej) więc tego rodzaju rzeczy (które i tak możemy mieć na lv i tam będziemy widzieć jeszcze więcej) nie mają tak dużego znaczenia.
Ależ targetem aktualnych konstrukcji SLT nie są fotografowie tylko grupa radosnych pstrykaczy, co nie wychodzi poza tryb AUTO Oni robią zdjęcia gdzie popadnie i ile da radę. Oświetlenie? No przecież jest zawsze! Golden/Blue hour? Puste frazesy - od ładnych zdjęć są albumy National Geographic...
że skoro to obraz przetworzony to daje Ci bardzo duże możliwości modyfikacji
Co to znaczy bardzo duże? Poprawna ekspozycja i WB? To przecież normalne nastawy... Co jeszcze?
pan.tadeusz napisał/a:
a biorąc pod uwagę nieznaczne opóźnienie masz to praktycznie live!
Oj są tacy co narzekają, że te nieznaczne opóźnienia stają się upierdliwie podczas focenia szybko lecących samolotów na pokazach lotniczych... Nawet w jakimś ostatnim DFV czy innym takim pisemku pisali o tym Chcesz detale poznać? Poszukaj tego artykułu.
Co jednak nie zmienia mojej wypowiedzi - targetem są pstrykacze.
Ostatnio zmieniony przez goltar Pon 16 Kwi, 2012, w całości zmieniany 1 raz
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
hijax_pl napisał/a:
Co jeszcze?
skoro możesz na komputerku przetwarzać sobie obrazki aby coś lepiej uwidocznić to tu będzie podobnie. na tej zasadzie pojawił się peaking ale na tym nie kończą się możliwości i własnie dlatego w EVFach drzemie spory potencjał właśnie dla grupy, która potrafi z tego realnie skorzystać
oczywiście zgadzam się, że OVF wciąż ma swoje zalety ale zauważ, że na drugiej szali będzie ich coraz więcej
skoro możesz na komputerku przetwarzać sobie obrazki aby coś lepiej uwidocznić to tu będzie podobnie.
Jak? Masz sterownie w EVF krzywą tonalną? Masz regulacje składowych kolorów? Masz narzędzie do split-toningu?
Podaj jakiś konkret.
pan.tadeusz napisał/a:
na tej zasadzie pojawił się peaking
Mylisz pojęcia - peaking to nie jest funkcja z grupy "duże możliwości modyfikacji". To po prostu funkcja wspomagająca ostrzenie ręczne. Myślałem, że to wiesz... czy może nie ma jej w A55?
jaad75, GO możesz widzieć również bez tego. Fakt że może zrobić się ciemno,
Tyle, że ja mówię o jak najpłytszej GO - na specjalistycznej matówce nie zobaczysz płytszej od f/2, na standardowej f/2.8, a mamy przecież również znacznie jaśniejsze szkła. EVF/LV ma szansę pokazać nam znacznie płytszą GO i przez to ułatwić ostrzenie manualne nawet bez dodatkowych wspomagaczy typu peaking, czy powiększenie fragmentu kadru.
jeśli nie powiększysz obrazu to nic nie zobaczysz, to o czym piszesz lepiej widać na LV,
a najlepiej sprawić sobie monitor podglądu albo zaufać AF a jeśli go nie ma.. to właśnie matówki z rastrem są do tego najlepsze.
Nie czepiam się Sony bo dzięki niemu są lepsze matryce w aparatach Nikona oraz Pentaxa i mocna konkurencja dla Canona, powstają takie systemy jak Eos Cinema itd. ale EVF bez wsparcia OVF jest prawie bezużyteczny.
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
hijax_pl napisał/a:
Jak? Masz sterownie w EVF krzywą tonalną? Masz regulacje składowych kolorów? Masz narzędzie do split-toningu?
może dziś jest jakiś problem natury mocy obliczeniowej czy dostępnych technologii ale w przyszłości... czemu nie?
jeśli nie powiększysz obrazu to nic nie zobaczysz, to o czym piszesz lepiej widać na LV,
a najlepiej sprawić sobie monitor podglądu albo zaufać AF a jeśli go nie ma.. to właśnie matówki z rastrem są do tego najlepsze.
No właśnie EVF jest znakomitą alternatywą dla matówki z rastrem. Tym bardziej, że nawet bez powiększonego fragmentu obrazu, focus snap jest lepszy niż na najlepszej matówce, a powiększenie jest podobnie precyzyjne jak klin. No i wciąż zapominasz o peakingu.
sigmiarz napisał/a:
ale EVF bez wsparcia OVF jest prawie bezużyteczny.
To nie jest prawda. Są sytuacje w których się nie sprawdzi, a są takie w których sprawdzi się znakomicie. Czynnik ludzki, czyli brak poczucia komfortu w porównaniu z OVF, to inna kwestia.
Razem z rozwiązaniem tych problemów może pojawią się wizjery "retina-like" oraz przestanie być problemem kiepska dynamika tonalna tych wyświetlaczy. Wtedy faktycznie - czemu nie...
Ale od takiej przyszłości wizjery pokroju A55/A57 dzieli epoka. Jak na razie to tylko żrą prąd (pół aparatu żre prąd non stop) i.. są lepsze od dziadowskich EVF w kompaktach/hybrydach. Tyle i tylko tyle.
Razem z rozwiązaniem tych problemów może pojawią się wizjery "retina-like" oraz przestanie być problemem kiepska dynamika tonalna tych wyświetlaczy. Wtedy faktycznie - czemu nie...
ale jak to będzie żarło baterie!!
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2012
hijax_pl napisał/a:
Razem z rozwiązaniem tych problemów może pojawią się wizjery "retina-like" oraz przestanie być problemem kiepska dynamika tonalna tych wyświetlaczy. Wtedy faktycznie - czemu nie...
trzymam kciuki aby konkurencja pokroju fuji/panasonica/nikona/pentaxa/canona dostrzegła ten potencjał i aby nie skończyło się tak, że wszyscy montują te lansowane przez Sony
Trafiłeś w mój czuły punkt Bugatti Veyron to według mnie jeden z najbardziej przecenianych samochodów jakie jeździły po tej planecie, a jeśli chodzi o napęd
zdecydowanie preferuję napęd EV, albo pasywną hybrydę czyli taką gdzie silnik spalinowy tylko ładuje akumulator. Silnik spalinowy jeśli pracuje pod niewielkim i niezmiennym obciążeniem może być jeszcze akceptowalnie efektywny.
Ważne jest też to że porównująć Bugatti do jakiejś marki aparatów niewiele takich "puszek" mi przychodzi do głowy, moze jakieś nowe wynalazki phase one (chyba)
średni format z video raw, phocus pullerem itp.
Nie sądzę żeby Pentax / Nikon / Canon itd. kiedykolwiek zdecydowali się na takie rozwiązanie w postlustrzankch. Panasonic już ma EVF, nie jest to nic nadzwyczajnego ale da się używać, nigdy bym tego nie kupił z powodów które już wypisałem, niestety jest podobnie jak u SOny, możliwe że gorzej.
Nie czepiam się Sony bo dzięki niemu są lepsze matryce w aparatach Nikona oraz Pentaxa i mocna konkurencja dla Canona, powstają takie systemy jak Eos Cinema itd. ale EVF bez wsparcia OVF jest prawie bezużyteczny.
EVF jes co najwyżej niewygodny w niektórych sytuacjach oraz niezbyt miły dla niektórych uzytkowników. Bezuzyteczny to gruba przesada.
BTW - zamiast z tym całym Veyronem (choć porównania motoryzacyjne są z gruntu bezsensowne, to niektórzy jakoś się niezbyt mogą obejść) to raczej porównałbym do zagadnienie motoryzacyjnego pt: prędkościomierze wskazówkowe kontra te z elektroniczne cyferkowe. IMO co kto lubi, ale gdzie tam... powstały całe tomy bicia piany w prasie 'fachowej' o tzw. ergonomii i innych ...... o których pisarze pojęcia nie mają. Często na takich diapazonach, że nie mogłem (to było czas temu jakiś, póki jeszcze miałem niejaką przyjemność w śledzeniu zagadnienia) się nadziwić zadęciu redaktorów (o zwykłych forumowiczach nie ma nawet sensu pisać )
Temat wizjerów tak mocno zalezy od indywidualnych oczekiwań oraz przyzwyczajeń (w tym estetycznych), że mnie to jego ciagłe obrabianie się wydaje mocno... bezuzyteczne. Kolejne bicie piany oto samo.
[/quote]Ależ targetem aktualnych konstrukcji SLT nie są fotografowie tylko grupa radosnych pstrykaczy, co nie wychodzi poza tryb AUTO Oni robią zdjęcia gdzie popadnie i ile da radę. Oświetlenie? No przecież jest zawsze! Golden/Blue hour? Puste frazesy - od ładnych zdjęć są albumy National Geographic... [/quote]
A optyka Carl Zeissa?
PO za tym skoro amator sobie poradzi z SLT Sony, to chyba zawodowiec też da radę....
No i maja przecież Sweep Panorama i HDRy, filmowanie 50 kl/s w systemie Pal, nie ma też drgań lustra .....
No jest. I jest też do Nikona czy Canona... Inna sprawa, że te CZ fajnie się podpina do A900 (bawiłeś się nim?) no ale A900 juz jest wycofany a o następcy FF nadal cicho...
siosio napisał/a:
PO za tym skoro amator sobie poradzi z SLT Sony, to chyba zawodowiec też da radę....
Oczywiście. Jednak zawodowiec pokaże, że da się po czym odda sprzedawcy i weźmie ten korpus, z którym nie będzie się męczył
Cytat:
No i maja przecież Sweep Panorama i HDRy
Podejrzewasz, że to jest właśnie wabik na zawodowców? Ciekawa opinia..
siosio napisał/a:
filmowanie 50 kl/s w systemie Pal
I fazowy AF w trakcie filmowania - tak, to jest właśnie to o czym marzą zawodowcy
siosio napisał/a:
nie ma też drgań lustra .....
A wiesz, że tego zjawiska nie ma, gdy z aparatu korzysta zawodowiec?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11